simurg
Özel Üye
Özel Üye
Mesajlar: 928
Kayıt: 01 Haz 2009, 02:00

Re: The Old Man and the Flood: A Parable

Mesaj gönderen simurg »

çok teşekkürler Colleen jan.
Biz, tembellik (kolayına kaçmak ve hazır beklemek) ile tevekkülü karıştırmamalıyız.
Kainatta her şey biz düzen ile çalışmakta. Ve bu düzenin işlemesinde çalışan birçok görevli olan şeyler(mekanizmalar) var.
bunlardan en önemlilerinden birisi de sebebler elbette.
Çalışmalarınızda ve hayatınızın her safhasında daima kolaylıklar ve başarılar dilerim.
Allah daima razı olsun, Es selam ve Sevgilerimle.

Thank you so much Colleen jan.
We must not confuse the laziness (waiting without doing anything to take the easy way out) with the trust in Allah.
Everything in the Universe is working in an order. There are alot of mechanisms which have their own tasks and are working in the functioning of this order.
One of the most important of these are reasons, of course.
I wish you always easiness and success in your works at every stage of your life.
May Allah be pleased with you,
With As Salam and my Love.

Bir kolaylık olur ve iletişim için seçenektir diye, bilgisayarın bu çevirmenlik işlevini kullandım
iyi mi oldu bilmem, kusuruma bakmayın.

(Gariban: iyi olmus Simurg can, bir kac cumle haricinde % 55 cevirmis gibi. Ne dediginiz anlasilmakta sonucta ama simdi daha iyi oldu insaallah.)
Resim
Kullanıcı avatarı
Gariban
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 2834
Kayıt: 25 Tem 2007, 02:00

Re: The Old Man and the Flood: A Parable

Mesaj gönderen Gariban »

Dear Colleen Jann,
In Muhammadi malamat, Rasulullah sallalahu alaihi wa sallam has four duties ordained by ALLAH jalla jalaluhu which are mentioned to us in the Qur'an of the Most Generous One (al-Kareem).

TABLIGH, TANZIR, TABSHEER, TASHEED…

TABLIĞ( Tebliğ ): To transport, transmit, communicate and convey. “Belağ” means the beautiful expression fitting for the purpose. Being appropriate, right, just, and true for the people who are addressed to. A right word said in the right place for the appropriate spiritual state.

TANZIR(inzâr):to frighten , intimidate, warn, awaken and admonish by informing that the end will be bad…

TABSHEER(Tebşir): To give news(good or bad) to the ones who pay heed to the Divine Laws. To give the news of JaNNat to those who obey and act accordinly, and to give the news of JahaNNam to those who disobey.

TASHEED(Teşhid): Being witness to those who obey and conform and to those who disobey and become defiant.

We clearly see TABLIG and TANZIR in this story that government officals or the others keep coming and informing the person that the end will be bad if he does not surrender himself to the rescue (hearing the Tablig and obeying it and acting accordingly). That is why Rasulullah sallallahu alaihi wa sallam informed us in similar way to this story in various hadiths:

The Prophet (a.s) said these: "Oh the people, If I said to you that there is a big army behind that mountain waiting to attack you, would you believe in my words?" Everyone said" yes, as far as we know you don't tell lie". Upon this, Rasulullah (s.a.w) said these: "In this case, I would like to warn you before the big "adhab" of Allah comes. Make effort to rescue your souls from Hir adhab. I can not help you with Allah. Only those who feared from Allah are going to be my relations (aqraba: closest ones) in the qiyamat (the day of gathering). It would not be rightful for you to come by carrying the sins(crimes) of the world while the others are coming with good deeds. You will beg by saying" Oh Muhammad" but I will have to turn my face away from you in despair. But I have a blood tie with you in the world and I will show you every kind of mercy and compassion here. " [Similar hadiths in bukhari, musnad-i Ahmad, Tirmizi, Nasai and in Tafsir -i Ibn Jarir this is reported by Abu Huraira, Zuhayr bin Amr and Kabisa bin Muhariq (r.a)]

Note: Above hadith quotation was translated from the book of Sayyid Abul Ala Mawdudi.

As you see , some people in this world do not listen to the message of ALLAH j.j brought by His Prophet and they say we believe in ALLAH only and he will save us then we shall reach the truth without the help of Qur'an and Rasulullah. Allah will surely guide us, we don't need to hear and obey to the "Tablig". Then the death comes to those people and they live what is mentioned in this story dear Jann.
Allah says to them :
"Therein will they cry aloud (for assistance): Our Lord Bring us out: we shall work righteousness, not the (deeds) we used to do Did We not give you long enough life so that he that would should receive admonition? and (moreover) the warner Came to you. So taste ye (the fruits of your deeds): for the Wrong doers there is no helper."[Qur'an, (35/37)]

"O ye assembly of Jinns and men! came there not unto you Messengers from amongst you, setting forth unto you my Signs, and warning you of the meeting of this Day of yours? they will say: we bear witness against ourselves. It was the life of this world that deceived them. So against themselves will they bear witness that they rejected Faith." [Qur'an, (6/130)]

"They say: Why does he not Bring us a Sign from His Lord? Has not A Clear Sign come to them Of all that was In the former Booked Of revelation?" [Qur'an, (20/133)]

"Hath not the story reached them of those before them?- The people of Noah, and `Ad, and Thamud; the people of Abraham, the men of Midian, and the Cities overthrown. To them came their messengers with Clear Signs. It is not Allah Who wrongs them, but they wrong their own souls. "[Qur'an, (9/70)]

"Hath not the history of those before you reached you: the folk of Noah, and (the tribes of) 'Aad and Thamud, and those after them? None save Allah knoweth them. Their messengers came unto them with clear proofs, but they thrust their hands into their mouths, and said: Lo! we disbelieve in that wherewith ye have been sent, and lo! we are in grave doubt concerning that to which ye call us." [Qur'an, (14/9)]

You can see hundreds of ayats like these in the Qur'an , dear jann!..

So we must hear the word of ALLAH from the voice of the Rasulullah (saws) and conform to that voice before it is too late for us insha'ALLAH.

Was Salam
Barbaros

Sevgili Colleen Can,

MuhaMMedî meLÂMette 4 lü sistemde Rasûlullah sallallâhu aleyhi ve sellemin 4 GÖR-EVi:
Tebliğ -> Tenzir -> Tebşir -> Teşhid..

Tebliğ: Ulaştırmak. Götürmek. Bildirmek. Eriştirmek. Yetiştirme, eriştirmek.
Belağ: Eriştirme, yetiştirme. Maksada uyan güzel ifâde. Kâfi gelme, kifâyet etme. Hitâbettiği kimselere göre uygun, tam yerinde, düzgün ve hakikat OL-AN. Hâlin gereğine uygun, hem düzgün, hem yerinde söz.

Tenzir (inzâr): sonunun fenâ olacağını haber vererek KORKUtmak, ihtarda ve ikazda bulunmak,uyarmak ve uyandırmak...
Nezr: Adak adamak. Fıkıhta Cenab-ı Hakk’a ta'zim için mübah bir fiilin yapılmasını deruhde etmek, öyle bir işin yapılmasını kendi nefsine vacib kılmaktır.
İnzar: Neticenin kötü olacağını bildirerek fenalıktan sakındırmak. Azab ve ceza va'detmek.

Tebşir: Uyananı CeNNetle, uyanmayanı CeheNNemle MÜJDElemek. Müjde verme, müjdeleme, muştulama. Hayır haber vermek.
Bişr: Sevinç ve muştu-mutlu eseridir.
Beşir: Müjdeli haber veren. Müjde getiren.
Beşaret : Doğrusu Bişârettir. Müjde. Sevindirici haber. Hayırlı haber. Müjdeye verilen ihsan. Müjde haberi, muştu.

Teşhid: Uyanana da uyanmayana da ŞÂHİD olmak...
Şühud: Görme, şahid olma. Müşahede etme. Görünecek halde şekillenme.
Şâhid: Şahitlik yapan. Bilen, tanıyan. Senet yerine geçecek kadar mâkul ve mu'teber sayılan. Gören ve Hazır OL-AN.. Resul-ü Ekrem sallallahu aleyhi vesellem Efendimizin her AN ve Şe’enî bir vasfıdır.

Bu bahsettiğiniz hikayede Tebliğ ve Tenzir gayet açık görünmekte. Resulullah sallallahu aleyhi ve sellem Efendimizde insanlara tebliğ görevini yürütmekte ve insanları inzar ederek tenzir görevinide yapmakta iken bazı insanlar buna kulak asmayıp kendi akıllarının ürünü olan bir ilah anlayışı içerisinde bu ilaha tevekkül ederek hakikate ereceklerini düşünmekteler ve bizim peygambere ve kur'an'a ihtiyacımız yok, kendimiz gideriz deyip, kendi başlarına hakk yolunda yürüdüklerini sanmaktalar, kendilerine gelen Allah dostlarının ellerini de geri itmekteler ve ölüm gelip çattığında ise bunun bedelini çok ağır ödeyeceklerdir. Bu bahsettiğiniz hikayeye dair en güzel örnek Resulullah sallallahu aleyhi ve sellem efendimizin kendi yaşantısından şu alınttı yaptığım hadiste açıkça görülmektedir:

Hz. Peygamber (a.s.) şunları söyledi: "Ey ahali, bu dağın arkasında size saldırmak üzere beklemekte olan büyük bir ordu var de­sem, sözlerime inanır mısınız?" Herkes, "evet, bizim bildiğimiz kadarıyla sen yalan söylemezsin" dedi. Bunun üzerine, Rasûlullah (a.s.) şunları bu­yurdu. "O halde ben sizi, Allah'ın büyük azabı gelmeden önce uyarmak is­tiyorum. Siz O'nun azabından canlarınızı kurtarmaya çalışın. Allah katın­da ben size yardımcı olamam. Kıyamette ancak Allah'tan korkanlar benim akrabam olacaklardır. Başkaları iyi amel ile gelirken, sizin dünyanın vebalini taşıyarak gelmeniz doğru olmayacaktır. Siz o zaman, "ya Mu­hammed" diye yalvaracaksınız, ama ben çaresizlik içinde sizden yüzümü çevireceğim. Fakat dünyada sizinle kan bağım vardır ve burada size her türlü merhamet ve şefkati göstereceğim.
(Benzeri hadisler, Buhârî, Müs­lim, Müsned-i Ahmed, Tirmizî, Nesâî ve Tefsir-i İbn Cerir'de Hz. Ayşe, Hz. Ebu Hureyre, Hz. Abdullah bin Abbas, Hz. Züheyr bin Amr ve Hz. Kabisa bin Muharık tarafından naklolunmuştur). [Kaynak: Seyyid Ebul Âlâ Mevdudî]

Allah Celle Celaluhu'da sizin bahsettiğiniz hikayedeki gibi bu vefat edenlere Kur'ân-ı Kerimimizde açıkça şöyle buyurmaktadır:

"Ve onlar orada şöyle feryad ederler: «ya rabbenâ, bizleri çıkar, yapageldiklerimiz gayri yarar bir amel yapalım» ya size düşünecek olanın düşüneceği kadar ömür vermedik mi ki, hem size Peygamber de geldi, o halde tadın, çünkü zalimleri kurtaracak yoktur."[ Fatir Suresi, (35/37)]

"Ey İns-ü Cin ma'şeri! İçinizden size âyetlerimi anlatır ve bu gününüzün gelip çatacağını haber verir Peygamberler gelmedimi? Ya rabbena, diyecekler: kendilerimizin aleyhine şahidleriz; evet, Dünyâ hayâtı onları aldattı da kendi aleyhlerinde olarak kâfir idiklerine şâhid oldular "

"Birde rabbından bir âyet getirse ya! Dediler, yâ kendilerine evvelki kitablardakinin beyyinesi gelmedimi ki? "

"Bunlara o kendilerinden evvelkilerin: kavmı Nuhun, Âdın, Semudün, kavmı İbrahimin, Eshabı medyenin, Mü'tefikelerin haberi gelmedi mi? Hep bunlara Peygamberleri beyyinelerle gelmişlerdi, demek ki Allah onlara zulmetmiş değil idi ve lâkin kendileri kendilerine zulmediyorlardı " [Tevbe Suresi, (9/70)]

"Size, sizden önce gelip geçenlerin haberleri gelmedi mi? Nuh, Ad ve Semud kavminin ve onlardan sonrakilerin ki, ayrıntılarını ancak Allah bilir! Onlara peygamberleri açık delillerle geldiler de onlar, ellerini ağızlarına ittiler ve: «Biz, sizinle gönderilen şeyi tanımıyoruz ve biz, bizi davet ettiğiniz şeyden kuşkulu bir şüphe içindeyiz.» dediler. " [Ibrahim Suresi, (14/9)]

Inşa'ALLAH bizler kafataslarımıza toprak dolmadan, Rabbu’l- âleminin tebliğ ve inzarını Resulullah Sallallahu aleyhi ve sellem Efendimizin sesinden duyup uyar ve Resulullah sallallahu aleyhi ve sellem Efendimizin cennet ile tebşir ettiği kullarından olur, şehadetimizi Resulullah sallallahu aleyhi ve sellem efendimizin şehadetine katarak zamanı geldiğinde can veririz inşaallah.

Es Selâm ve Sevgiyle
garibAN
Resim
Cevapla

“►Islam General◄” sayfasına dön