İşte bu yukardaki alıntıyı diğer alandaki konu bozulmasın diye ayrı bir başlıkta açtım.elifdostu yazdı:
ER RAHMAN ismi-i şerifi tüm canlılara, hatta her EL HAYY esmasının tecelli ettiği her varlığa ve nesneye ki cansız nesnelerde gözle göremediğimiz elktronların hareketleri EL HAYY tecellisidir. O halde başta insan olmak üzere(kafir, müslüman gözetmeden), her bir ferde, hayvanlara ve bitkilere merhamet etmek, hatta cansız eşyalara dahi kırıcı davranmayan kimselerde ER RAHMAN ismi tecelli ediyor demektir. ER RAHİM esması ise daha fazla ahirete nisbet edildiğinden, inanmış kimselere merhamet etmek, daha ziyade şefkat gösterenlerde tecelii eder ki her müslüman ve mü'minde belli tecellisi vardır.
Sorum şu ki; her doğan islam fıtratı üzerine doğmuştur şeklindeki EFENDİMİZ SAV hadisinden anlaşılması gereken bu esmaların her birinin çeşitli terkiplerde TÜM İNSANLARDA var olduğu anlatılmış ve bunların açığa çıkış mahali olarak HZ ADEM AS gösterilmişken:
Bu isim müslümanlarda bu isim kafirlerde var demek bu hadisle taban tabana zıt düşmüyor mu?
Münir Hoca (ALLAH ondan razı olsun) kendine zulm etmek diye tabir edileni esmaları açığa çıkaramayanların yaşadığı hal olarak tarif ediyor ki bu da Hocamızın yukarıdaki hadise istinaden bU esmaların tümümün tüm İNSANLARDA var olduğunu ve KENDİNE ZULM EDEN İNSANLARIN bunu açığa çıkarmada yetersiz kaldığını anlatmaya çalışmıyor mu?
Ki eğer tüm isimlerin tecellileri tüm insanlarda FARKLI TERKİPLERLE mevcut olmasa ve bunlardan bir kısmı SADECE iman edenlerce ahirette yaşanacak olsa neden tüm isimler İLK İNSAN olarak HZ ADEM AS a öğretilmiş " bildirilmiş-varlığına nakşedilmiş" olsun?
Bu ahirette bu dünyada diye bir ayrım yapmak, bu müminde bu kafirde vardır demek yerine açığa çıkarmakta yetersi kalan insanlar demek daha doğru değil mi?
Eğer bunlar üzerinde tasarrufumuz yoksa yani bizde var olan esmaları bize önerilmiş güzel ibadetlerle güçlendirip Hocamızın değimiyle ESMALARI TEMİZLİYEMEYECEKSEK tüm bu yaşananların anlamı nedir?
Bu konudaki bana yardımcı olursanız çok sevinirim.
Hatalı çıkışım vardır ki cahiilliktendir önce ALLAH CC RAUF ismi tecellisine sonra gönüllerinizdeki Nur- u MİN geniş sığınırım.
ALLAH İLMİMİZİ HAZMIMIZI AFİYETİMİZİ HAYRETİMİZİ ARTTIRA...
Amin Amin Amin
Selam ve Dua ile