TASAVVUF NEDİR?

Cevapla
Kullanıcı avatarı
kulihvani
Site Admin
Site Admin
Mesajlar: 12868
Kayıt: 02 Eki 2006, 02:00

TASAVVUF NEDİR?

Mesaj gönderen kulihvani »



Türk Tasavvuf târihinde Oğlan Şeyh diye anılan ve ikisi de Bayrâmî Melâmîlerinden olan ve ikisi de AKSARAY-lı olan iki zat vardır:
İlki, Pir Ali Aksarayî'nin oğlu İsmâil Mâşuki (Öl.1528);
İkincisi, Tab Tab Ali Şah Sultan'ın torunu
İbrâhim Aksarayî (Öl.1655).
Tasavvuf Şiiri İbrahim Aksarayî Hazretlerine âittir.



TASAVVUF NEDİR?

Oğlan Şeyh İbrâhim Aksarayî

ŞeRH-AÇıKlama: Kul İhvanî


Bidâyette tasavvuf, sûfî bî-cân olmaya derler
Nihâyette, gönül tahtında sultân olmaya derler.


Ey Sufî!
Tasavvuf;
Başlangıçta can verip cansız olmaya,
Sonuçtaysa gönül tahtında sultân olmaya derler..



Târikatde, ibâretdir tasavvuf mahv-ı sûretden
Hakîkatde, sarâ-yı sırda mihmân olmaya derler..


Tasavvuf;
Târikatta, Sûreti mahvedip Eşyâ Bazarından çıkmaktan ibârettir.
Hakîkatta, Sırr Sarayında Subhân Misâfiri olmaya derler..



Bu âb u kîl libâsından tasavvuf, ân olmakdır
Tasavvuf cism-i safî nûr-ı Yezdan olmaya derler.


Tasavvuf;
Beden denen, toprak ve su çamurundan oluşan ve zaman diliminde giyilen ÂDEMlik elbisesini Muhammedî İlim, Edeb, İrfan ve Erkan’la bir ÂN içinde çıkarabilmektir.
Can Elbisesi OL-AN cİSİMi katışıksız-safî Nûrullah kılmaya- olmaya derler.



… اللَّهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ
ALLAHu nûru’s-semâvâti ve’l-ard(ardı)…: ALLAH göklerin ve yerin nûrudur…
(NÛR 24/35)

Âyetini satırlardan değil SADRlardan BİLip-BULup-OLup YAŞAyarak El Zâhir ALLAH celle celâluhu Şe’enine fiilen İŞTİRAKte olmaya derler..


Tasavvuf, lem'ayı envâr-ı Mutlak'dan uyarmakdır
Tasavvuf, âteş-i aşk ile sûzân olmaya derler.


Tasavvuf;
cÂN CERR-y-ÂN-ını şahdamarından da AKRABa OL-Andan ALarak, AŞK ATEŞini;
Hiçbir şarta, bedele, kıyasa bağlı Olmadan Vâcibu’l-Vucûd VARlığından NÛRunu lutfeden ALLAH celle celâluhu Nûrundan almaya derler.
Durmadan yANAN ve Yakan bir İÇ ATEŞi ile olmaya derler..



Tasavvufda şerâit nâme-i hestîyi dürmekdir
Tasavvuf, ehl-i şer'u ehl-i îman olmaya derler.


Tasavvuf;
Şeriat –ı Garra İÇinde ve bu Âlemde; bir Âdem şeklinde MEVCUD gözüken Geçici, İğreti ve İzâfî VARlık Defterini dürmeye derler.
Ve böylece Varlığını Gerçek VAR OL-AN Vâcibu’l-Vucûd’da gark ederek Şâhidli Şeriat ve Tahkik ÎMÂN EHLi olmaya derler..
Resim
Kullanıcı avatarı
kulihvani
Site Admin
Site Admin
Mesajlar: 12868
Kayıt: 02 Eki 2006, 02:00

Re: TASAVVUF NEDİR?

Mesaj gönderen kulihvani »

Tasavvuf ârî olmaktır hakîmen âdetullah'a
Tasavvuf, cümle ehl-i derde derman olmaya derler.


Tasavvuf;
İnsan Nefsinin Hevâ ve Hevesinden sıyrılarak her ÂN Fiiliyatta OL-AN Âdetullah-Sünnetullah’a tüm yalıtkanlık pis-paslarından temizlenerek, HÜRce ve Hükmullah ve Hikmetullah’ı Anlayarak Yaşamaktır İslâm Dini'ni..
Tertemiz BULUT-rAHMET İnsanı olarak canlı-cansız külli dert ehline bir damla DERMAN olmaya derler.



Tasavvuf ten tılsımın ism miftahıyla açmaktır
Tasavvuf, bu imâret küllî viran olmaya derler.


Tasavvuf;
Ham Akılların kendi donuk labirentlerinde materyalist döngüleriyle asla Erişemeyecekleri ve TEN-BEDEN içine dürülmüş İNSANlık SIRRını;

Bi-İSM-i ALLAHi’r-RahMâni’r-RahîM.. Besmelesinin başındaki..
“B” SıRRını BİLiş, “İSM” Anahtarını BULmuş OL-maya derler..
Tasavvuf;

Kâinatı “KÛN!” la Mevcûd kılan ve “Gerçek BEN” OL-AN
ALLAH celle celâluhu yu DUYup-UYarak:


إِنَّنِي أَنَا اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنَا فَاعْبُدْنِي وَأَقِمِ الصَّلَاةَ لِذِكْرِي

“İnnenî enallâhu lâ ilâhe illâ ene fa’budnî ve ekîmi’s-salâte li zikrî : "Gerçekten Ben, Ben ALLAH'ım, Ben'den başka İlah yoktur; şu halde Bana ibâdet et ve beni zikretmek için dosdoğru namaz kıl."
(Tâ-Hâ 20/14)

Bana âitmiş, şen-şakrakmış, îmar edilmiş ve ebediymiş gibi gözüken Geçici, İğreti ve İzâfî “BENlik Krallığı” mın sanal-hayal Olduğunu ham AKLım, AKL-ı SİLM olunca AN-layıp da yerle bir edip VİRÂN olmaya derler..


Tasavvuf, kâli hâle tebdil eylemekdir bil
Dahî her söz ki söyler âb-ı hayvan olmaya derler.


Âb-ı hayvan: Âb-ı HaYYat. Ölümsüzlük SUyu. farsça, dirilik suyu ebedi hayat verdiği zannolunan su demektir. Tasavvufta bu terim "irfan"ın müteradifi olup, nurun pırıltıları ve ilâhî tecelliler için de kullanılır.

Tasavvuf;
Sûfînin sözlerini Fiilen yaşanan hallerine değiştirmesidir.
Kur'ân-ı Kerim’i Kelâmullahı DUYup-UYmaktır:


أَتَأْمُرُونَ النَّاسَ بِالْبِرِّ وَتَنسَوْنَ أَنفُسَكُمْ وَأَنتُمْ تَتْلُونَ الْكِتَابَ أَفَلاَ تَعْقِلُونَ

“E te’murûne’n-nâse bi’l-birri ve tensevne enfusekum ve entum tetlûne’l-kitâb(kitâbe) e fe lâ ta’kılûn(ta’kılûne) : Siz, insanlara iyiliği emrederken, kendinizi unutuyor musunuz? Oysa siz kitabı okuyorsunuz. Yine de akıllanmayacak mısınız?”
(Bakara 2/44)

Tasavvuf;
Muhammedî Melâmette;
Muhammedî Kâli BİL-ince, Muhammedî A’meli BUL-unca, Muhammedî Ahlâkta OL-unca ve Muhammedî Hâlleri YAŞA-yınca;
Yâni BuZ-Su-Buhar ve BULut İNSAN OLunca cÂN;
DİRİlik DAMLA-ları olarak AYIRmadan-GAYIRmadan HerŞEYe ve Herkese Yağar da yağar in şâe
ALLAHu Teâlâ…
Resim
Kullanıcı avatarı
MINA
Özel Üye
Özel Üye
Mesajlar: 2740
Kayıt: 25 Eki 2008, 02:00

Re: TASAVVUF NEDİR?

Mesaj gönderen MINA »

Resim


Niyazi-i Mısri' den Seçmeler:


“ İlim ikiye ayrılır: Zahir ilim, batın ilim. Birincisi cehaleti giderir; ama kibir, kendini beğenme, kin ve hasedin yeşermesine sebep olur; ikincisi nefsin sıfatlarını giderir, af, eziyete tahammül, kötülük edene iyilik, herkesin iyiliğini istemek gibi sıfatların neşv ü nema bulmasına imkan verir. Birinci ilim, evin duvarına işlenen nakış gibidir. İkincisi bu duvarın karşısındaki duvara çekilen cila gibidir. Bu nakış orada daha canlı görünür.”

“Dünya ağacının meyvesi olan insan, yaratıkların özüdür. Bunun için gayelerin en yücesini araması gerekir. Bu da ilimdir. Zahir ilmi güzeldir, amellerin tohumudur. Ama bunun güzelliği Adem’in ilmi olan ilm-i esma ile olur ki bu da batın ilmidir. Batın ehli, zahir ilminin şerefini inkar etmemişlerdir. Nitekim Sırr-ı ve Sakati, müridi ve yeğeni Cünetd-i Bağdadi’ye şöyle dua etmiştir: ‘Allah seni Hadis’i bilen mutasavvıf eylesin!...’ ”

“Ey veli, iç dünya itibariyle Allah’a ulaşmaya çalışırken, dışınla da ondan ayrı olduğunu bilmelisin. İçinde cem tarafında, dışınla fark tarafında olmalısın. Vahdet ile kesretten, kesret ile vahdetten perdelenmemeli, kullukla marifet arasını bulmalısın ki tehlikelerden kurtulasın. Farkı olmayanın kulluğu, cem’i olmayanın marifeti olmaz.”


“Ey gönül gel gayrıdan geç aşka eyle iktida
Zümre-i ehl-i hakikât anı kılmış mukteda,
Cümle mevcudat u malumata aşk akdem dürür
Zira aşkın evveline bulmadılar ibtida.
Hem dahi cümle fena buldukta aşk bâki kalır,
Bu sebepten dediler kim aşka yoktur intiha.
Dilerim senden Hüda’ya eyle tevfikin refik,
Bir nefes gönlüm senin aşkından etme gel cüda.
Masivâ-yı aşkının sevdasını gönlümden al,
Aşkını eyle iki alemde bana âşinâ.
Aşk ile tamûda olmak cennetidir aşıkın,
Lîk cennette olursa tamûdur aşksız ana.
Ey Niyazi mürşid istersen bu yolda aşka uy,
Enbiya vü evliyaye aşk oluptur rehnüma.”
''Ve Allah'a Sımsıkı Sarılın...''

Hacc / 78
Kullanıcı avatarı
kulihvani
Site Admin
Site Admin
Mesajlar: 12868
Kayıt: 02 Eki 2006, 02:00

Re: TASAVVUF NEDİR?

Mesaj gönderen kulihvani »

Tasavvuf ilm-i ta'bîrât u te'vîlâtı bilmekdir
Tasavvuf can evinde sırr-ı Subhân olmaya derler.


Tasavvuf;
ASLâ SALLin ANA YOLU OL-AN MuHaMMeDî İlim ve Muhammedî Edeble İSLÂMı BİLip-BULmak için Ham AKLa AN-latım tarzı, stili, şekli olan Tâbirat İLMini;
Ve Zâhiren OL-Anın İÇİnde Bâtınen OL-ANın, Muhammedî İrfan ve Muhammedî Erkan AN-layışında OLup-YAŞAmak ER-liğidir..

Tasavvuf;
KUL-un cAN EVİnde; Lübbü’l-LÜBünde, Habli’l- Veridinde ve daha da İÇİnde durmadan DÖNen ATOMlar gibi “YusEBBihu!” Şe’eN-inde SıRR-ı Sıfırda Sırr-ı Subh-ÂN olmaya derler..



Tasavvuf hayret-i kübrâda mest u vâleh olmakdır
Tasavvuf HAKK'ın esrârında hayran olmaya derler.


Tasavvuf;
BeDeN DeVR-ÂNında BİL-işle
NeFS SeYR-ÂNında BUL-uşla
KaLB CeVL-ÂNında OL-uşla
RuH HaYR-ÂNında Dehşet ve en büyük HAYR-Ette kendinden GEÇ-İŞ ve AKLını kaybedişi YAŞAmaktır.

Tasavvuf;
KUL-un cİSİM AYNAsının SıRRını SİLip de cÂN CAMından HAKK Teâlâ SIRRlarında HaYR-ÂN olmaya derler..



Tasavvuf kalb evinden mâsivallahı gidermektir
Tasavvuf kalb-i mü'min arş-ı RAHMAN olmaya derler.


Tasavvuf;
Beden ve Nefs Âleminin Ana Malzemesi OL-AN Mâ-Sivâ Âlemi..
Mâbudiyyetten AYNı uzaklıkta Mahlûkiyyette AYNı Oluşta ALLAH celle celâluhu dan başka Her ŞEY Âlemi..
O’ndan Gayrısı, Başkası, Diğerleri..
SEViYe-lenmemiş AKIL Âlemi..
Nefs-i Emmâre, Nefs-i Levvâme Sahrası..
Muhammedî Vahiyden ilham AL-AN Nefs-i Mülhime cÂN Evi Kalbi HAKK ALLAH celle celâluhu için bomboş kılmak,
ALLAH celle celâluhu dan gayrısını temizlemek-Tasfiye etmek ARI-tmaktır..

Tasavvuf;
Tahkik İMÂN sâhibi mü'minin KALBinin, Er RahmÂN celle celâluhu ARŞ-ı olmaya derler..
Rahîmiyyet SıRRına ER-enlerin Kalbini, Muhammedî SEVİYEde SEVİYEleyen Er RahmÂN celle celâluhudur hamdolsun..


الرَّحْمَنُ عَلَى الْعَرْشِ اسْتَوَى

Er rahmânu ale'l-arşi's-tevâ : RAHMAN (olan ALLAH) arşa istiva etmiştir.
(Tâ-Hâ 20/5)


İstivâ: SEVİYELi, Müsâvi oluş. Temasül. İ'tidal, istikâmet ve karar. Kemâlin sâbit olması. Kaba kuşluk zamânı. Yükselmek, yüksek olmak. Üstün olmak. İstilâ eylemek.
Resim
Kullanıcı avatarı
kulihvani
Site Admin
Site Admin
Mesajlar: 12868
Kayıt: 02 Eki 2006, 02:00

Re: TASAVVUF NEDİR?

Mesaj gönderen kulihvani »

Tasavvuf ilm-i ta'bîrât u te'vîlâtı bilmekdir
Tasavvuf can evinde sırr-ı Subhân olmaya derler.


Tasavvuf;
ASLâ SALLin ANA YOLU OL-AN MuHaMMeDî İlim ve Muhammedî Edeble İSLÂMı BİLip-BULmak için Ham AKLa AN-latım tarzı, stili, şekli olan Tâbirat İLMini;
Ve Zâhiren OL-Anın İÇİnde Bâtınen OL-ANın, Muhammedî İrfan ve Muhammedî Erkan AN-layışında OLup-YAŞAmak ER-liğidir..

Tasavvuf;
KUL-un cAN EVİnde; Lübbü’l-LÜBünde, Habli’l- Veridinde ve daha da İÇİnde durmadan DÖNen ATOMlar gibi “YusEBBihu!” Şe’eN-inde SıRR-ı Sıfırda Sırr-ı Subh-ÂN olmaya derler..



Tasavvuf hayret-i kübrâda mest u vâleh olmakdır
Tasavvuf HAKK'ın esrârında hayran olmaya derler.


Tasavvuf;
BeDeN DeVR-ÂNında BİL-işle
NeFS SeYR-ÂNında BUL-uşla
KaLB CeVL-ÂNında OL-uşla
RuH HaYR-ÂNında Dehşet ve en büyük HAYR-Ette kendinden GEÇ-İŞ ve AKLını kaybedişi YAŞAmaktır.

Tasavvuf;
KUL-un cİSİM AYNAsının SıRRını SİLip de cÂN CAMından HAKK Teâlâ SIRRlarında HaYR-ÂN olmaya derler..



Tasavvuf kalb evinden mâsivallahı gidermektir
Tasavvuf kalb-i mü'min arş-ı Rahman olmaya derler.


Tasavvuf;
Beden ve Nefs Âleminin Ana Malzemesi OL-AN Mâ-Sivâ Âlemi..
Mâbudiyyetten AYNı uzaklıkta Mahlukiyyette AYNı Oluşta ALLAH celle celâluhu dan başka Her ŞEY Âlemi..
O’ndan Gayrısı, Başkası, Diğerleri..
SEViYe-lenmemiş AKIL Âlemi..
Nefs-i Emmâre, Nefs-i Levvâme Sahrası..
Muhammedî Vahiyden ilham AL-AN Nefs-i Mülhime cÂN Evi Kalbi HAKK ALLAH celle celâluhu için bomboş kılmak,
ALLAH celle celâluhu dan gayrısını temizlemek-Tasfiye etmek ARI-tmaktır..

Tasavvuf;
Tahkik İMÂN sahibi mü'minin KALBinin, Er RahmÂN celle celâluhu ARŞ-ı olmaya derler..
Rahîmiyyet SıRRına ER-enlerin Kalbini, Muhammedî SEVİYEde SEVİYEleyen Er RahmÂN celle celâlihudur hamdolsun..



الرَّحْمَنُ عَلَى الْعَرْشِ اسْتَوَى
Resim---“Er rahmânu alel arşistevâ : Rahman (olan Allah) arşa istiva etmiştir.” (Tâ-Hâ 20/5)
İstivâ: SEVİYELi, Müsavi oluş. Temasül. İ'tidal, istikamet ve karar. Kemalin sâbit olması. Kaba kuşluk zamanı. Yükselmek, yüksek olmak. Üstün olmak. İstilâ eylemek.



Tasavvuf her nefesde şarka vu garba erişmekdir
Tasavvuf bu kamu halka nigehbân olmaya derler.


Tasavvuf;
Her BİR Nefeste, BİR ÂN-da yâni AYNı ÂN-da Doğuda-Batıda Her YERde her cÂNda OL-maya derler..

Tasavvuf;
Kullî ŞEY-in Her ÂN yeniden yaratılış Sırrında OL-maya derler..
Kelâmullahı DUY-uş ve UY-uş Uygulamasıdır ki:


يَسْأَلُهُ مَن فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ كُلَّ يَوْمٍ هُوَ فِي شَأْنٍ
Resim---“Yes’ eluhu men fi’s-semâvâti ve’l-ard(ardı), kulle yevmin huve fî şe’nin : Göklerde ve yerde bulunan herkes, O'ndan ister. O, her an yaratma halindedir.” (Rahmân 55/29)
ŞeÂNullaha Muhammedî Şâhid Oluşun Şerefidir ki;
Muhammedî Sûfî; gönül gözüyle cümle HALKa nigehbân- Gözcü, Gözetici, Bekçi OL-maya derler..


Tasavvuf cümle zerrât-ı cihanda HAKK'ı görmekdir
Tasavvuf gün gibi kevne nümâyân olmaya derler.


Tasavvuf;
Şehâdet Âlemi OL-AN CihÂNda;
Cümle ZERRE-de ATOMda-HÜCRRede HAKK celle celâluhu’yu görebilmektir.
Yaratıldığı ÂN-dan beri Dönmekte olan ve Durdurulacağı ÂN-a kadar da Dönecek olan ATOMun RAKSını “SeBBAHa” YÜZüşüne Zikren, Fikren, BedeNen ve Fiilen İŞTİRAK edebilmektir.
Sebbaha, tesbih etmek kadar zâhirde de yüzmektir..
Bu âlemde en mükemmel şekil KÜRRE’dir ve İşi dâimi dönüştür ister Atom ister güneş istersen Kâinat fark etmez ZeRRe KüRRe Sünnetullahta..


يُسَبِّحُ لِلَّهِ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ الْمَلِكِ الْقُدُّوسِ الْعَزِيزِ الْحَكِيمِ
Resim---“Yusebbihu lillâhi mâ fî’s-semâvâti ve mâ fî’l-ard’ıl-meliki’l-kuddûsi’l-azîzi’l-hakîm(hakîmi) : Göklerde ve yerde ne varsa hepsi, mülkün sâhibi, öyle lekesiz mukaddes, hem güçlü hem hikmet sâhibi olan ALLAH için tesbih etmektedir.” (Cuma 62/1)

Tasavvuf;
Her ÂN OL-ÂN KEVNÎ-VAR Oluşu, AÇIKça ÂŞIKça görür OL-maya derler..


*
Resim
Kullanıcı avatarı
kulihvani
Site Admin
Site Admin
Mesajlar: 12868
Kayıt: 02 Eki 2006, 02:00

Re: TASAVVUF NEDİR?

Mesaj gönderen kulihvani »

Tasavvuf anlamakdır yetmiş iki milletin dilin
Tasavvuf âlem-i akla Süleyman olmaya derler.


Tasavvuf;
Her ŞEYin ve Herkesin DİLin bilmektir Gönlüne girmektir, Ulaşıp BİZ BİR Olmaktır.
LisÂN, ANlamak için araçtır.

Tasavvuf;
Ham AKLı Kâmil edip-Oldurup ve AKL-ı Silm edip AKIL Âlemine Kuş Dilin BİLir SüleymÂNî AKIL Sâhibi
SüleymÂN aleyhi’s-selâm meşrebine ER-miş OL-maya derler..



Tasavvuf urvetu'l-vuskâ yükün can ile çekmekdir
Tasavvuf mazhar-ı âyât-ı gufran olmaya derler.


Tasavvuf;
Urvetu'l-vuskâ yükünü canını dişine takarak ile çekmekdir…

Kur'ân-ı Kerim’de;


لاَ إِكْرَاهَ فِي الدِّينِ قَد تَّبَيَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَيِّ فَمَنْ يَكْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَيُؤْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَكَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَىَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ
Resim---“Lâ ikrâhe fî’d-dîni kad tebeyyene’r-ruşdu mine’l-ğayy (ğayyi), fe men yekfur bi’t-tâğûti ve yu’min billâhi fe kadistemseke bi’l-urveti’l-vuskâ, lenfisâme lehâ, vallâhu semîun alîm(alîmun) : Dinde zorlama (ve baskı) yoktur. Şüphesiz, doğruluk (rüşd) sapıklıktan apaçık ayrılmıştır. Artık kim tağutu tanımayıp ALLAH'a inanırsa, o, sapasağlam bir kulpa yapışmıştır; bunun kopması yoktur. ALLAH, işitendir, bilendir.” (Bakara, 2/256)

وَمَن يُسْلِمْ وَجْهَهُ إِلَى اللَّهِ وَهُوَ مُحْسِنٌ فَقَدِ اسْتَمْسَكَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَى وَإِلَى اللَّهِ عَاقِبَةُ الْأُمُورِ
Resim---“Ve men yuslim vechehu iallâhi ve huve muhsinun fe kadistemseke bi’l-urveti’l-vuskâ, ve ilâllâhi âkibetu’l-umûr(umûri) : Kim ihsanda bulunan (biri) olarak yüzünü (kendini) ALLAH'a teslim ederse, artık gerçekten o kopmayan bir kulpa yapışmıştır. Bütün işlerin sonu ALLAH'a varır.” (Lokman, 31/22)

Urvet'ul-Vuska: Çok sağlam kulp, Tutanak, Sap anlamında Kur'ânî bir kavramdır.
"A-ra-ya" filinden türeyen urve (tun) "kenarların (uçların) kendisiyle birbirine bağlandığı şey" veyâ "devenin kendisine bağlandığı ağaç" anlamlarına geldiği gibi "kova ve bardak" gibi şeylerin kulpu, elbisenin ipliği, sık ağâçlık, kışın yaprağı dökülmeyen ağaç, kıymetli mal, arslan, şehir banliyösü, güvenilen" mânâlarını da gelir.
"Ve-su-ka: Kuvvetli, dayanıklı, sağlam oldu" fiilinden türeyen "vuska" ise "mevsık (ahd)" kelimesinin mânâsına çok yakın olup "çok sağlam, muhkem, güvenilir"

Tasavvuf;
Vechini, Vechullaha TESLİM edebilmek yükü-İmtihanı-Sorumluluğu ve Mükellefliğini Anlayıp başarmış OL-maya derler..

Tasavvuf;
Muhammedî Ârif-Kâmil olarak kendisi ve İnsanlar için;
ALLAH celle celâluhu’nun, kullarının Noksanlarını-Ayıplarını-Günahlarını ÖRTen Âyetlerinin Zuhur yeri-Sebebi OL-maya derler..


*
Resim
Kullanıcı avatarı
kulihvani
Site Admin
Site Admin
Mesajlar: 12868
Kayıt: 02 Eki 2006, 02:00

Re: TASAVVUF NEDİR?

Mesaj gönderen kulihvani »

Tasavvuf ism-i a'zamla tasarrufdur bugün kevne
Tasavvuf cam-i ahkâm-ı Kur'ân olmaya derler.


Tasavvuf;
Her ÂN OLUŞ KEVNine Muhammedî İlim, İrâde, İdrak ve İştirakte İsm-i A'zam SıRRıyla Tasarrufudur- Fiilen Katılımdır..

Tasavvuf;
Kur'ân-ı Kerim’in Hüküm ve Hikmetlerinin cümlesini cÂN da CeM’ edip bulmuş OL-maya derler..
Sen Kur'ân-ı Kerim'i okurken, Kur'ân-ı Kerim'in de seni Okumuş Olmasına derler..




Tasavvuf her nazarda zât-ı HAKK'a nâzır olmaktır
Tasavvuf sûfî'ye her müşkil âsân olmaya derler.


Tasavvuf;
Her Bakışta-Her Nefeste, HAKK celle celâluhunun ZÂTına-ALLAH celle celâluhu Huzûrunda Hazır-Nâzır OL-maya derler…

Tasavvuf;
Sûfînin kendi değerini kemâliyle buluşuna azim ücret vereceğini vâdeden ALLAH celle celâluhu katında her ZORluğunun Kolay Olmasına derler..



Tasavvuf ilm-i HAKK'a sînesini mahzen etmekdir
Tasavvuf sûfî bir katreyken umman olmaya derler


Tasavvuf;
HAKK’a; HAKK’ta HAKK’tan HAKK’a HAKK’la SEYR u SULÛKunda;
Nefsin Yurdu Sadrını-Sînesini HAKK İLMine Hazîne sandığı etmektir.

Tasavvuf;
Sûfî, bir Damla-KUL iken Umman-Sultan OL-maya derler..
HİÇlik ve HePlik Medd u Cezirin ANlar OL-maya derler..



Tasavvuf küllî yakmakdır vücûdun nâr-ı lâ ile
Tasavvuf nûr-i illâ ile insan olmaya derler.


Tasavvuf;
Tahkik Tevhid İlminde Ârifler Erdemi Anlayışla;
Lâ İlâhe İnkârında Hizbu’ş-Şeytan Cehenneminde-NÂRında kendi BENliğini tamâmen YAKmaktır.

Tasavvuf;
İllâ ALLAH İkrârında Hizbullah Cennetinde-Nûrunda, Münir Derman Hocamın deyimiyle büyük harflerle Muhammedî İNSAN Olmaya derler..


*
Resim
Kullanıcı avatarı
kulihvani
Site Admin
Site Admin
Mesajlar: 12868
Kayıt: 02 Eki 2006, 02:00

Re: TASAVVUF NEDİR?

Mesaj gönderen kulihvani »

Tasavvuf onsekiz bin âleme dopdolu olmaktır
Tasavvuf nuh felek emrine ferman olmaya derler.


Tasavvuf;
Onsekiz bin âleme dolmak onsekiz bin âlemle olmaktır. Madde Âlemiyle dopdolu olmaktır.
Tasavvuf;
Dokuz Gök makamları EMRine ferman-tebliğ olmaya derler. Mânâ Âleminde ferman Sâhibi olmaktır..




Nuh Felek: Dokuz Gök
Birinci kat gök: kamer (ay)
İkinci kat gök: utarid (merkür)
Üçüncü kat gök: Zühre (venüs ya da çobanyıldızı)
Dördüncü kat gök: şems (güneş)
Beşinci kat gök: Merih (mars)
Altıncı kat gök: müşteri (jüpiter)
Yedinci kat gök: Zuhal (satürn)
Sekizinci kat gök: felek-i sâmin (neptün)
Dokuzuncu kat gök: felek-u'l-a'zâm ya da felek-u'l-eflak (plüton)


Tasavvuf "Kul kefâ billâh" ile da'vet durur halkı
Tasavvuf "irci’i” lafziyle mestân olmaya derler.


Mürşid-i Kâmil için Tasavvuf;
Muhammedî İlim, Edeb, İrfan ve Erkan Eleklerinden geçen ERENler;
HAKK Teâlâ’nın Kulları Halkını, Kelâmullah’taki İlâhi Kifâyete dâvet etmektir.


وَيَقُولُ الَّذِينَ كَفَرُواْ لَسْتَ مُرْسَلاً قُلْ كَفَى بِاللّهِ شَهِيدًا بَيْنِي وَبَيْنَكُمْ وَمَنْ عِندَهُ عِلْمُ الْكِتَابِ
Resim---“Ve yekûlullezîne keferû leste murselâ(murselen), kul kefâ billâhi şehîden beynî ve beynekum ve men indehu ilmu’l-kitâb(kitâbi) : O inkâr edenler şöyle derler: "Sen gönderilmiş (ALLAH'ın bir elçisi) değilsin." De ki: "Benimle sizin aranızda şâhid olarak ALLAH yeter ve yanlarında kitabın ilmi bulunanlar da (bu gerçeği bilir)." (Ra'd 13/43)

Tasavvuf "İRCİ’İ” lafziyle mestân olmaya derler.
Tasavvuf;
“RABBine DÖN!” Emriyle SER-HûŞlar gibi OL-maya derler.


يَا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ
Resim---“Yâ eyyetuhe’n-nefsu’l-mutmainneh (mutmainnetu) : Ey mutmain (tatmin bulmuş) nefis,” (Fecr 89/27)

ارْجِعِي إِلَى رَبِّكِ رَاضِيَةً مَّرْضِيَّةً
Resim---“İrciî ilâ rabbiki râdıyeten mardıyyeh(mardıyyeten) : RABB’ine, hoşnut edici ve hoşnut edilmiş olarak dön.” (Fecr 89/28)

فَادْخُلِي فِي عِبَادِي
Resim---“Fedhulî fî ibâdî:Artık kullarımın arasına gir.” (Fecr 89/29)

وَادْخُلِي جَنَّتِي
Resim---“Ve'dhulî cennetî : Gir cennetime...” (Fecr 89/30)


Tasavvuf günde bin kerre ölüp yine dirilmektir
Tasavvuf cümle âlem cismine can olmaya derler.


Tasavvuf;
Her ÂN doğmak
“KûN feyekûn” Olmak, Ölmeden Ölüp Ölüp DİRİlmektir.

ResimRasûlullah sallallâhu aleyhi ve sellem’in: “Mûtû kable en temûtû: Ölmeden önce ölünüz!...” buyurmuştur.
(Aclunî, Keşfu’l-Hâfâ II-291-2669)

Tasavvuf;
Şu ÂNda cÂNlılardaki El HaYY celle celâluhu BİR-liği yanında cümle cİSİMlerde, Her Dönenin MERKEZİNdeki dönmeyen ve DÖNdüren TEK NOKTAda Çekirdekte CÂNlıkta BİZ BİR-İzlik OL-maya derler..



Tasavvuf zât-ı insan zât-ı HAKK'da fânî olmakdır
Tasavvuf "kurb-ı ev ednâ" da pinhân olmaya derler.


Tasavvuf;
İnsan Aklı ve Kılığında Oluş olan Yaratık İnsan Zâtlığını, Yaratan HAKK’ın ZÂT’ında fâni etmektir..
Sözle kolayca söylenen bu sözün tek Uygulayıcısı tek Habîbullah Rasûlullah sallallâhu aleyhi ve sellem için kelâmullah Kur'ân-ı Kerîm:


فَكَانَ قَابَ قَوْسَيْنِ أَوْ أَدْنَى
Resim---“Fe kâne kâbe kavseyni ev ednâ : Nitekim (ikisi arasındaki uzaklık) iki yay kadar (oldu) veya daha yakınlaştı.” (Necm 53/9)

Kavs : Kavis, Yay. Eğri, yay biçiminde olan şey.
Kurb: Yakınlık. Yakında oluş. Yakın olmak. Yakınlık kazanmak

Tasavvuf "kurb-ı ev ednâ" da pinhân olmaya derler.

Tasavvuf;
Yakından da daha yakında SıRRlanmak, GİZlenmek ve kısacası Denizdeki Damla gibi VaR-YoK olmaya derler..




Tasavvuf canı cânâna verip âzâde olmakdır
Tasavvuf can-ı cânân cân-ı cânân olmaya derler…


Tasavvuf;
cİSİM içinde hapis kalan CANı gerçek Sâhibine ASLına-cÂNÂNa SALL-ıp TuTsaklıktan kurtulmaya-Hür Kalmaya derler..

Tasavvuf;
Bu Âlemde-Zâhirde cÂNÂNın cÂNı olurken O âlemde de Bâtında da cÂNın cÂNÂNı Ol-maya derler..




Tasavvuf bende olmakdır hakîkat hak ey İbrahim
Tasavvuf şer'i Ahmed dilde burhan olmaya derler.


Ey İbrâhim Mâşukî!
Tasavvuf; Hak Hakîkate BENde-Köle Olmaktır ki,
AHMED Rasûlullah sallallâhu aleyhi ve sellem'in Şeriat-ı Garrâsı, Gönülde Delil-Rehber OL-maya derler..


*
Resim
Kullanıcı avatarı
kulihvani
Site Admin
Site Admin
Mesajlar: 12868
Kayıt: 02 Eki 2006, 02:00

Re: TASAVVUF NEDİR?

Mesaj gönderen kulihvani »

Resim

FaSLı:
BuZ
SU
BuHaR
BuLuT

ASLı:
H2O

ZEVK 4270

BuZ-SUyun-BuHaR-BuLuTun, SûReTin SOYmak TaSaVVuF
BuZ DaĞı - BuHaR - BuLuTu, BaRdağa KOYmak TaSaVVuF
DaMLa
-dan VaR OL-AN İNSAN, Bir DaMLa SU-yu-nu İÇ-ip,
BeŞikten MeZaRa ÖMRün, YE-Me-den DOYmak TaSaVVuF


02.12.10 13:46
alâim-i semâda…

*
Resim
Kullanıcı avatarı
kulihvani
Site Admin
Site Admin
Mesajlar: 12868
Kayıt: 02 Eki 2006, 02:00

Re: TASAVVUF NEDİR?

Mesaj gönderen kulihvani »

ZEVK 4276

NeFSin BİLmek RABBın BİLmek!” Her AN-da AN-mak TaSaVVuF
ALLAH!” ile AL-EV-lenmek!. yAN-dıkça yAN-mak TaSaVVuF
SeN
-den GaYReT! PîR-den HiMMeT!. ŞeFaaT-ı RASÛLULLAH (sav)
SÎNE-n SOYup, SIBGATULLAH SıRRın BOYAN-mak TaSaVVuF!..


05.12.10 00:52
alâim-i semâda…

صِبْغَةَ اللّهِ وَمَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللّهِ صِبْغَةً وَنَحْنُ لَهُ عَابِدونَ
Resim---“Sıbgatallâh(sıbgatallâhi) ve men ahsenu minallâhi sıbgaten, ve nahnu lehu âbidûn(âbidûne) : (Biz) Allahın boyasıyle (boyanmışızdır). Allahdan daha güzel boyası olan kim? Biz ona kulluk edenleriz.” (Bakara 2/138)


*
Resim
Kullanıcı avatarı
Mecnun
Özel Üye
Özel Üye
Mesajlar: 681
Kayıt: 23 Ara 2007, 02:00

Re: TASAVVUF NEDİR?

Mesaj gönderen Mecnun »

kulihvani yazdı:
Bidâyette tasavvuf, sûfî bî-cân olmaya derler
Nihâyette, gönül tahtında sultân olmaya derler.


Ey Sufî!
Tasavvuf;
Başlangıçta can verip cansız olmaya,
Sonuçtaysa gönül tahtında sultân olmaya derler..
Hocam TASAVVUFa çok güzel bakış açıları... çok teşekkür ederim...ellerinize sağlık...
[img]http://www.muhammedinur.com/resimler/imza4.gif[/img]
Cevapla

“►Allah Dostları Divan Şerhleri◄” sayfasına dön