10 Haziran 2011 KUL İHVÂNİ AKIL SOHBETİ

Kullanıcı avatarı
simurg
Özel Üye
Özel Üye
Mesajlar: 928
Kayıt: 01 Haz 2009, 02:00

Re: 10 Haziran 2011 KUL İHVÂNİ AKIL SOHBETİ

Mesaj gönderen simurg »

Şunu demek istiyorum ki, Rasûlullah sallallâhu aleyhi ve sellemin yaşamadığı hiçbir şey kalmamıştır.
İnsanların taşlamasından haşlamasından ve ham akıllarıyla ZANNa başlamasından kaçsa bile ALLAH celle celâluhu’nun Kader Tecellîsi Ânında zamANında YAŞAnmıştır ve YAŞAnacaktır!..

Ama Beşeriyyetten Velâyete, Velâyetten Nübüvvete, Nübüvvetten Rasûliyete, Rasûliyetten Rubûbiyyete, Rubûbiyyetten Ulûhiyyet ilişkisi ve GEÇişin aşamaları-Kemâlâtı BU-dur... Ne diyorsan de kardeşim.
Buradan Keban’a kadar giden kablonun adı da Akıldır. Ve İçindeki ceryan da NAKİLdir.
Var mı? Yok mu? Onu söyle!
Var ise gözün aydın. Yok ise sana da yazık bana da yazık!.
Bu da çok önemlidir. Uyuyana “yuh!” çekmek ahmağın işidir. Uyandıramadığım için bana “yazıklar olsun!” uyanmayana değil!!
O uyuyan uyuyor zâten onun neresine yazık olacak.
Uyanmayana değil uyandıramayana yazıklar olsun!.
MuhaMMedî Melâmet Hasbi Hizmettir İnşaALLAH.
Bu basit gibi gözüken konuşmalarımız görüşmelerimiz bunlar bir Tevhid tohumlamasıdır, bir MuhaMMedî Mayalamadır!
Bunlar zaman içinde farkındaysanız kendi kendini toparlaya toparlaya gelir ve bir yere varır.
Ama bugün biz İslâm aklını, “Kur’ân-ı Kerîm ve Rasûlullah sallallâhu aleyhi ve sellem de akıl nedir?” diye bir kitap yazacak halde miyiz? Yazabilir miyiz?
Kesinlikle yazarız. Teknik olarak, Tasavvuf olarak, Kur’ân-ı Kerîm ve Hadis-i şerif olarak yazarız.
Dünyânın bütün insanlarına deriz ki:
“Gelin hangi millettenseniz, hangi düşüncedeyseniz aklı konuşalım. Aklı konuşalım da susun!” deriz değil mi?
“Mantığınızı getirin. Felsefenizi getirin. Sosyolojinizi psikolojinizi, neyiniz varsa getirin kardeşim!”
Freud diye bir adam vardır biliyorsunuz. Meşhur Sigmund Freud. Neydi onun felsefesinin düşüncesinin temeli?

Barbaros Can:
“Bilemiyorum ki hocam bir sürü düşüncesi ve kitapları var!”

Kulihvâni:
Ama bir şey söylüyor: “Bebek annesini şehvetle emer “diyor.
Düşüncesi bu!.
Şimdi bakın, bu yüzden bütün İslâm Âlemince de reddedilmiştir, doğruları da dâhil.
Ama bu adam başka bir şey söylüyor.
İslâm’da bütün aşırı isteklerin adı “ŞEHVET” tir.
Şeheve, “HEV”nın şâhidliğe-şühûda çıkışıdır.
Hevâya tapış ise tümüyle reddedilmiştir.
Ama buradaki incelik şudur: “Gübre, Gülün ANAsıdır!”
Bunu unutmamak gerekir ve İnkar da İkrar İle-Bile olunca TEVHİDdir.
Akıl maddî mânevî şehvet üzerine yaratılmıştır.
Kendine şâhidlik üzere yaratılmıştır. Bu ilâhi bir kânundur.
Bunu çekerseniz hayat durur.
Amma bu Akıl gübresinden açar Nakil gülü gökten inmez Barbaros can!.
Gönül göğünden iner bu.
Yâni tohum ÖZünden dirilir.
Tohum dışarıdan çatlatılmaz, dışarıdan çatlatırsan patlatırsın, ölür. içeriden çatlarsa DİRİlir!.
Bunu söylüyorum. Bunun söylediği şey yüzde yüz doğrudur.
Doğrudur amma burada gel anlat bakayım. Anlat bakalım.
Ben “Rahmân isimlerimden bir ismi doğduğunuz-doğurduğunuz yere vermişimdir Rahîm olarak!” sahih hadis var.

Resim---Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem: “ALLAH mahlûkâtı yarattıktan sonra "rahîm" ayağa kalkıp (ALLAH’a yönelerek) şöyle demiştir: “Bu makam, sıla-i rahîmi kesenlerden Sana sığınanın makâmıdır.” ALLAH Teâlâ: “Evet, istemez misin sıla-i rahîmi yapanlara ihsan edeyim, sıla-i rahîmi kesenlere de ihsânımı keseyim. Rahîm: “Evet yâ RABBî, öyle yap!” dedi. ALLAH Teâlâ: “Senin bu dileğin yerine getirilecek” buyurdu. Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem bundan sonra (Ashâba yönelerek): “İsterseniz şu âyeti okuyunuz: “Demek ki ey münâfıklar! Siz işbaşına geçecek olursanız, ülkede fesad çıkaracak, nizamı bozacak, akrabalık bağlarını parçalayacaksınız!” (Muhammed 47/22) buyurdu.
(Ebû Hureyre’nin (ra)’dan; Buhârî, Edeb 13; Müslim, Birr 16)

Diğer bâzı hadislerde de rahîmin arşa tutunduğu ve “Beni gözetene (sıla-i rahîmi yapana) ALLAH ihsanda bulunsun, beni gözetmeyip sıla-ı rahîmi kesene ALLAH ihsanlarını kessin”
(Ebû Hureyre’nin (ra)’dan; Müslim, Birr 17)

فَهَلْ عَسَيْتُمْ إِن تَوَلَّيْتُمْ أَن تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ وَتُقَطِّعُوا أَرْحَامَكُمْ
Resim---“Fe hel aseytum in tevelleytum en tufsidû fî'l-ardı ve tukattıû erhâmekum : Demek, 'iş başına gelip yönetimi ele alırsanız' hemen yeryüzünde fesad (bozgunculuk) çıkaracak ve akrabalık bağlarınızı koparıp parçalayacaksınız, öyle mi?” (Muhammed 47/22)

Sevgili kardeşlerim,
Sıla-i Rahîmde bulunmak İslâm dinin teşvikte bulunduğu amellerdendir.
Rasûlullah sallallâhu aleyhi ve sellem bu hasleti bize hem hâli hem de sözü ile öğretmiştir.
Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem, kendisine ilk vahiy indiğinde yaşadıklarını Annemizi Haticetu’l- Kübrâ aleyha's-selâm’a anlattı. Seyyidetunâ Annemiz de Efendimiz Rasûlullah sallallâhu aleyhi ve selleme şöyle dedi:
“Sebat et! Sana müjdeler olsun. Şüphesiz ki sen sıla-i rahîmde bulunursun, doğru konuşursun, yardıma ihtiyacı olanlara destek olursun, misâfirperversin ve musîbetler karşısında yardım edersin!”

ـ1ـ عن ابن عمرو بن العاص رَضِىَ اللَّهُ عَنْهُما قال: ]قالَ رسولُ اللَّهِ #: الرَّاحِمُونَ يَرْحَمُهُمُ اللَّهُ تَعالى! ارحَمُوا مَنْ في ا‘رضِ يَرْحَمْكُمْ مَنْ في السَّمَاءِ الرَّحِمُ شِجْنَةٌ مِنَ الرَّحْمَنِ مَنْ وَصَلَهَا وَصَلَهُ اللَّهُ وَمَنْ قَطَعَهَا قَطَعَهُ اللَّهُ تَعالى[. أخرجه أبو داود إلى قوله من في السماء، والترمذي بتمامه.»الشِّجْنَة« بكسر الشين المعجمة وضمها بعدها جيم: القرابة المُشْتَبِكةُ كاشتباكَ الْعُروق
Resim---"Abdullah İbnu Amr İbni'l-Âs radıyallâhu anhumâ anlatıyor: "Rasûlullah sallallâhu aleyhi ve sellem buyurdular ki: "ALLAH, merhâmetli olanlara rahmetle muâmele eder. Öyleyse, sizler yeryüzündekilere karşı merhâmetli olun ki, semâda bulunanlar da size rahmet etsinler. Rahîm, Rahmân'dan bir bağdır. Kim bunu korursa ALLAH onunla (rahmet bağı) kurar, kim de koparırsa, ALLAH da ondan (rahmet bağını) koparır."
(Tirmizî, Birr 16, (1925); Ebû Dâvud, Edeb 66, (4941)

Resim---Rasûlullah sallaallahu aleyhi ve sellem: "(Rabbim buyurdu ki:)
: اَنَا الرَّحْمَنُ خَلَقْتُ الرَّحِمَ وَشَقَقْتُ لَهَا اِسْماً مِنْ اسْمِى
"Ben Rahmân'ım, Rahîm'i yarattım. O'na kendi ismimden bir isim verdim." Buyurdu.
Rasûlullah sallaallahu aleyhi ve sellem: “Kâlellâhu tealâ: “Ene’r-Rahmânu, Halaktü’r-Rahîme ve şakattü lehâ ismen min ismî. Femen vasalehâ, vasaltühû . Ve men kataahâ, kata'tü!: “Ben Rahmân'ım, Rahîm'i yarattım. O'na kendi ismimden bir isim verdim-ihsan etttim. Kim Vaslederse- sıla-ı rahîm bağını ularsa-bağlarsa ben de onu vasle ederim. Kim de keserse ben de onun bağlarını keserim!”
(Abdurrahmân ibn-i Avf radiyALLAHu nahu’dan sahih hadis.)

Ne diyor, bunu kulaklarımla duydum:
“Ben teeddüb ederim, edeblenirim ana karnına rahîm demeye!” deyince benim sigortam atıverdi.
ALLAH’ın edeblenmediği yerde, hayâ-lanmadığı yerde sen mi hayâ-landın. Sen Sıla-i Rahîmi bilemezsin. Sen Rahîmden SALL edemezsin.
Sen Rahmân’a gelemezsin!.
Sen RABB’ımıza Rücu’’ edemezsin!.
Sen ALLAH celle celâluhu’ya firar edinizi duyamazsın!
Baştan beri devâmlı söylediğim bir şey var.
Kur’ân-ı Kerîm ve İslâm düşüncesinin, amelinin, yakın ve hallerinin ana değer yargılarını ortaya koyup basitçe anlaşılır.
Her aklın anlayacağı kesin doğrularla, ve “Kur'ân-ı Kerim ve Rasûlullah sallallâhu aleyhi ve sellem Mesnedli” ortaya koymak bu çağın değil, gelecek çağların en büyük hizmetidir.
Kişi olarak bunu GaribAN mı yapmış? Ben mi yapmışım? Meselesi değil BİZ OLarak yapabilmek MuhaMMedî Gayreti..
Ama İslâm-müslümanlar olarak yapmalıyız.
Rasûlullah sallallâhu aleyhi ve sellemin bu gün konuşan dilleri olarak gören gözleri, iş yapan elleri olarak, çalışan yürekleri olarak bunu yapmalıyız.
Yapmak zorundayız. Niçin yapmak zorundayız?
Çünkü akıllar katl ediliyor.
Akıllar katl edildi mi, akıllar uyutuldu mu, uyur gezer yapıldı mı, akıllar sarhoş edildi mi, ayık halden uzaklaştırıldı mı, inanç kalmaz, amel kalmaz, ahlâk ve haller kalmaz İslâm'da tümü de gider.
Dıştan örtsem ne? İçten örtsem ne?
Abdest nereden bozulur?
Buraları falan geç geç, bunları bilmeyene yok artık, taaa içerideki inanç gidiyor elden!.
Temel gidiyor. Akıl gidiyor akıl.
Bunun için diyorum, aklın korunması?
Ne bakımdan korunması Kur’ân-ı Kerîm ve Rasûlullah sallallâhu aleyhi ve sellem ölçüsü içerisinde, Şeriat-ı Garra diyorum, Sünnetullah içinde.
Sünnetullah, Sünnet-i Rasûlullah’ı yutar.

وَللّهِ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الأَرْضِ وَكَانَ اللّهُ بِكُلِّ شَيْءٍ مُّحِيطًا
Resim---“Ve lillâhi mâ fî's-semâvâti ve mâ fîl ard(ardı). Ve kânallâhu bi kulli şey’in muhîtâ(muhîtan) : Göklerde ve yerde ne varsa hepsi ALLAH'ındır ve ALLAH her şeyi kuşatmıştır. (Hiçbir şey O'nun ilim ve kudretinin dışında kalamaz).” (Nisâ 4/126)

ALLAH celle celâluhu dedin daha ne diyorsun. Hepsini yutar. İyi de, yutar da ben nereye gideyim. Ben kendimdeyim!
Kendindeysen o zaman, çıkmaya çalış bakalım nereye çıkacaksın.
ALLAH dostlarına derken Ehl-i Beyt aleyhi's-selâm, derken Rasûlullah sallallâhu aleyhi ve selleme, derken Kur’ân-ı Kerîme çıkarsın!
Zâten seni götürür götüreceği yere, mecburen götürür. Başka yol yok.
Onun için bu çalışmalarımız bir anlamda oluşup gitmekte çok şükür.
Bir iki hafta diyelim ki birkaç gün bir müddet Kur’ân-ı Kerîm de akıl nedir? Hadis-i şerif lerde akıl nedir?
Bunun üzerinde ciddi olarak çalışılır hakîkaten bir akıl dosyamız olur ve bunun üzerinde çalışırız .
Ben şunu anlamıyorum. Bugün Türkiye’de yüzlerce ilâhiyat profesörü var kitaplar yazıyor, o dedi ki bu dedi ki, diye peki ne dedi?
Yüzlerce senedir bu böyle, ne dedi. Neden bir İblis ve Şeytan dosyası yok. Soruyorum, İblis nereye kadar diyorum? Nerede İblisti? Nerede Şeytan oldu? Niye oldu?
“ŞEY” ortaya çıkınca Şeytan oldu.
Var mı şey? Yerde yatıyor Âdem Aleyhi's-selâm, esmâ yüklendi.
Şey hâlinde mi?
Hayır.
Nerede Şey?
Cennette Şey. Âdam karşısında da Havva Anamız var.
Neredeyse bir ŞECERE-Ağaç var.
“Sakın bu ağaca YAKLAŞmayın!” buyuruyor!.
İkisinin arasında bir İKİlikçi var. O da diyor ki: “Ne dendiğine bakma sen yâni, ALLAH’ımızın öyle dediğine bakma. Ben sana nasihatçıyım. Eğer siz bu ağaçtan yerseniz sizden doğacaklar diyor kıyâmete kadar ebedî-huld olurlar!.”
Ne yapıyor Âdem Aleyhi's-selâm? Kimi duyup kime uyuyor? Buradaki emir nasıl bir emir?
Yaklaşmayın. Yaklaşma. Yaklaşmayın ikinizde.
Peki yaklaşmasınlar. Tamam yaklaşmasınlar. Ne olur yaklaşmazlarsa?
Kullanıcı avatarı
simurg
Özel Üye
Özel Üye
Mesajlar: 928
Kayıt: 01 Haz 2009, 02:00

Re: 10 Haziran 2011 KUL İHVÂNİ AKIL SOHBETİ

Mesaj gönderen simurg »


Zâikatu’ş-Şecere” Ağacı zevk-zâk etmek..
Zâikatu’l-Mevt” Ölümü zevk-zâk etmek..
Ne ağacıdır bu? Elma, armut mu?


فَدَلاَّهُمَا بِغُرُورٍ فَلَمَّا ذَاقَا الشَّجَرَةَ بَدَتْ لَهُمَا سَوْءَاتُهُمَا وَطَفِقَا يَخْصِفَانِ عَلَيْهِمَا مِن وَرَقِ الْجَنَّةِ وَنَادَاهُمَا رَبُّهُمَا أَلَمْ أَنْهَكُمَا عَن تِلْكُمَا الشَّجَرَةِ وَأَقُل لَّكُمَا إِنَّ الشَّيْطَآنَ لَكُمَا عَدُوٌّ مُّبِينٌ

Resim---“Fedellâhumâ bi gurûr(gurûrin), fe lemmâ zâkâ'ş-şecerete bedet lehumâ sev'âtuhumâ ve tafikâ yahsıfâni aleyhimâ min varakı'l-cenneh(cenneti), ve nâdâhumâ RABBuhumâ e lem enhekumâ an tilkume'ş-şecereti ve ekul lekumâ inne'ş-şeytâne lekumâ aduvvun mubîn(mubînun) : Böylece onları aldatarak düşürdü. Ağacı tattıkları anda ise, ayıp yerleri kendilerine beliriverdi ve üzerlerini cennet yapraklarından örtmeye başladılar. (O zaman) RABBleri kendilerine seslendi: "Ben sizi bu ağaçtan menetmemiş miydim? Ve şeytanın sizin gerçekten apaçık bir düşmanınız olduğunu söylememiş miydim?" (A’raf 7/22)

Şecere: Ağaç. Kütük. Örfte ise Sülâle. Bir soyun bütün fertlerini gösterir cetveldir.
Demek ki her nasılsa o ağacı tatmasalar dünya olmaz. Çocuklar doğmaz. “Günah işlemeseniz sizi yok ederim yeniden yaratırım” olmazdı...
Temelinde olan şey budur. Ve tüm bunlar
ALLAH’ın esmâsıdır.

VALLÂHi Ya RABBi ben El- Vedud’u çok severim.
El-Kahhar’ı sevmez misin?
"Severim de korkarım" ama aynı şekilde ALLAH’ın esmâsıdır ve tecellî emektedir.
Ed- Dalal da O’nun esmâsıdır. Ve tecellî etmektedir.
Onun için Hz. Mevâlanâ diyor ki
Fîhi Mâ fîhikitabında:Şeytan ma’zurdurdiyor.
Özür sahibidir. Şerre sebeb Seçilmiştir demekte sanki...
Kim vardır ki seçildiği halde ben yapmayacağım diyebilsin. Bir tânesi çıksın desin ki,
ben yapmıyorumdiye. Öyle şey mi olur?
O esmâ nereye gidecek?
Bizim işimiz
RABBu’l-âlemini teftiş etmek değildir.
Bizim işimiz neyin ne olduğunu anlamak.
Ve Kur’ân-ı Kerîm de ve Rasûlullah sallallâhu aleyhi ve sellem deki yerini doğru koymak ve doğruyu yaşamaktır.

Vurun!
Nereye vuruyorsun? Kaçtığın Cehennemi ve koştuğun Cenneti bana bir söyler misin?
Anladım Cehennemden kaçalım, Cennete koşalım da, bir söyle neredeler, nasıllar?

Ama Efendim onlar öbür tarafta!.
RABBu’l-âlemin o tarafta, terazi o tarafta, o o tarafta haa!
Burada ne var? Burada hiç bir şey yok mu?. Ne var burada?
Hani Ez-Zâhir esmâsı.
ALLAH celle celâluhu zâhir değil midir?
ASLında Sen-Ben zâhir değiliz gölgeleriz de
ALLAH celle celâluhu Ez-Zâhir'dir.
Babam toprak oldu yok oldu bak
ALLAH celle celâluhu Ez-Zâhir.. Ne diyor? Sen Kur'ân-ı Kerim’de Ez-Zâhir diyorsa da, gerçek Zâhir değildir mecâzendir, anlaşılmaz şöyle-böyle anla vs saçmalıkları!
Kur’ân-ı Kerîme bak.
ALLAH’tan kaçılmaz. ALLAH’ın hükmünden kaçılmaz.
Sözü çarpıtmaya felan gerek yok anlamaya çalış!.
Doğru anlarsak bunlardan kurtuluruz biz. Doğru anlarsak.

Öyle büyükler vardır, Fahreddin Razi Efendimiz gibi, Elmalılı gibi, İmam-ı Azam Efendimiz gibi, bunun değer ve kıymetini bilenler ve hayatlarınca hep taşa tutulanlar.
Bazen ıkınırlar ıkınırlar, söylemek için etrafında dolaşır, korktuğundan söyleyemez. Bal gibi anlıyor.
Aynı şeyi Münir Derman Hocam’da zaman zaman görürsünüz.
“Bunu söylersem kafir olurum!” diyor.

ALLAH beni indirmesin şuradan!diyor.
Kürsüden indirmesin ALLAH!diyor.
Ben bazen gülüyorum sohbetleri yazarken.
Bir sohbet sonra söylüyor. Yâni orada onun söylemeyeceğim dediği şu.
Bu o kadar önemli bir şey ki, diyor. Bunu söylememek, insanlar anlamaz diye, halbuki anlasınlar, anlasınlar daha bunun ötesinde anlayacakları var çünkü.
Eğer bunu söylemezsek, öbürünü katiyyen yüz yıldır anlamadıkları gibi anlamayacaklar.

Ben sana diyorum ki;
1demeden say!
Hocam
1demeden, nasıl1ile1daha2,1daha3diyeceğim?
1
1+1=2
1+1+1=3


Bir demeden nasıl sayacağım?

Harf kullanmadan konuş!
Ben nasıl konuşurum. Ben insanım yâni.
İşte akıl böyle birşeydir Barbaros..
Olmazsa olmazdır hayatta, dinde AKIL.
O zaman olmazsa olmazımızın kadir ve kıymetini bilelim. Bulalım.
Kadir ve kıymetinin olduğu yerde olalım.
O ki
habli'l-veriddir, Rasûlullah sallallâhu aleyhi ve sellem KÜLLÎ AKLdır.
Orada aklı yaratanı yaşayalım İn şâe
ALLAH.
Bizi yaratanın Nurûnu yaşayalım, Rasûlullah’la.
Rasûl
ALLAH’ta yaşayalım. Rasûla varalım ALLAH’ta yaşayalım.
BİZ’i ve BİR’i anlayalım.

Ve kânallâhu bi kulli şey’in muhîtâyı iyi anla.


وَللّهِ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الأَرْضِ وَكَانَ اللّهُ بِكُلِّ شَيْءٍ مُّحِيطًا

Resim---“Ve lillâhi mâ fî's-semâvâti ve mâ fî'l-ard(ardı). Ve kânallâhu bi kulli şey’in muhîtâ(muhîtan) : Göklerde ve yerde ne varsa hepsi ALLAH'ındır ve ALLAH her şeyi kuşatmıştır. (Hiçbir şey O'nun ilim ve kudretinin dışında kalamaz).
(Nisâ 4/126)

Şah damarımızdan yakını iyi anla. Biz’i çok iyi anlayacaksın.


وَلَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنسَانَ وَنَعْلَمُ مَا تُوَسْوِسُ بِهِ نَفْسُهُ وَنَحْنُ أَقْرَبُ إِلَيْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَرِيدِ

Resim---“Ve lekad halakne'l-insâne ve na’lemu mâ tuvesvisu bihî nefsuh(nefsuhu), ve nahnu akrebu ileyhi min habli'l-verîdi : Andolsun, insanı biz yarattık ve nefsinin kendisine fısıldadıklarını biliriz ve biz ona şah damarından daha yakınız.
( Kaf 50/16)

Hep söyledim:SUyun testisi BUZdandır!
Gerçekten suyun testisi buzdandır.
Akıl kendi donukluğundan öyle testiyi ayrı görmektedir.
Ne yapaydı yâni, kapsız mı olaydı? Işınlansa mıydı insanlar?

İn şâe
ALLAH bu çalışmalarımızı ALLAH hakka ve hayra götürsün.
Bizi korusun. Yanlışa düşürtmesin.
Kendi benliklerimiz başımızı alıp gitmesin.
Ve Rasûlullah sallallâhu aleyhi ve sellem ve Kur’ân-ı Kerîm çizgisinden saptırmasın.
Bizi bağışlasın korusun.
Yeter ki Rasûlullah sallallâhu aleyhi ve sellem Efendimizin yolunu kendi nuruna boğsun.
Ampulün dışındaki lekeler gibi onu silelim biz yeter.
Ne ampül olalım. Ne içinde ışığız zâten.
Hiçbir şey değiliz. Sâdece o lekeyi dilimizle silelim de Rasûlullah sallallâhu aleyhi ve sellemin yüz mumu çıksın ortaya.
Bizim cennetimiz cehennemimiz bu. Hasbi hizmet İn şâe
ALLAH!
Onun için zâten sen gece gündüz
ALLAH râzı olsun çalışıyorsun.
Sergio lar, şunlar bunlar. Böyledir bu iş.
Kimin nereden ne getireceğini ancak
ALLAH bilir. O yapıyor çünkü.
Bedenlerimizi fiillerimizi düşüncelerimizi her ÂN yeniden yaratmakta olan
ALLAH celle celâluhu’dur.
Ne buyuruyordu, ve akimüs salate bil kıst,
Kastınızı kıstasınızı
ALLAH’ın Veznini ayağa kaldırmakta kullanın.
Ayağa kaldıralım İn şâe
ALLAH.
Tâbii ki yaşadığımız sürece
ALLAH’ın izni ve inâyetiyle ALLAH bize hayrlı zamanı versin ve amellerimizi hasbî hizmete çevirsin.
Bizi sıkan çeşitli haller olur hayat tarzları olur, düşünce tarzları olur, kemâlat dereceleri olur, bâzen gelir bunalır gibi oluruz, aynı dağa çıkmak gibidir bu.
Yalnız kalırız, şöyle olur böyle olur.
Ama niyetimiz halis muhlis olduğu sürece
ALLAH’ın izni inâyetiyle, ALLAHu Zu’l-Celâl bu yolu asla yalnız bırakmaz.
Lâzım ve Lâyık olduğu yerde ayağa kaldırıverir.
Yeter ki yaptığını bil. Bu bir hayal değil!
Çünkü biz
ALLAH celle celâluhu’ya ve BİZde olan Hakîkat-ı MuhaMMediyyemize yâni Rasûlullah sallallâhu aleyhi ve selleme inanıyoruz, dayanıyoruz ve güveniyoruz.
Onlarda bize güveniyor. Nereye kadar?
Güvenilir olduğumuz yere kadar.
Bizim tek işimiz bu.
Bunun için düşüncelerimizi inançlarımızı yazalım çizelim konuşalım hepimiz.
Bu gün ben iyi yazamıyorum, yarın sen iyi yazıyorsun iyi yazıyorsun.
Harika yazıyorsun.Yaz ki; anla anlat ki geliş. İn şâe
ALLAH.
Tüm mozaikler birleştiğinde demin dediğim gibi, birgün bir akıl dosyası çıktığında, gerçekten Barbaros sen onu İngilizce'ye çevirirsen, akıl konusunda konuşmak isteyen varsa gelsin hakîkaten konuşalım.
Ben buna nereden inanıyorum?
Kur’ân-ı Kerîm'e inandığım için.
Gerçekten Rasûlullah sallallâhu aleyhi ve selleme inandığım için.
Bütün akillârın susturulacağı bir düzlemdir, Kur’ân-ı Kerîm ve akıl.
Yeter ki doğru görelim, düzgün görelim İn şâe
ALLAH.
ALLAH’ın izni ve inâyetiyle 1 saat tefekkür 60 yıl ibâdetten efdaldir.

Resim---Rasûlullah sallallâhu aleyhi ve sellem: "Bir saatlik tefekkür altmış senelik (nâfile) ibâdetten daha hayırlıdır." buyurmuştur.
(Aclûnî, Keşfü'l-Hâfâ I/370)

-Üstündür, den kasıt ibâdet önemli değil anlamında değildir.
İbadet ibadettir ancak, irfan ile yapılmasının ne kadar önemli olduğunu vurgulamak için buyurmuştur Rasûlullah sallallâhu aleyhi ve sellem.
Ârif dediğin kimse Hakîkat-ı MuhaMMediyye’yi anlayandır.
Gözümüzün nurudur. Ayağına toprak oluruz. Kim olursa olsun.
Çünkü onlar Rasûlullah sallallâhu aleyhi ve sellemin can ciğerleridir.

ALLAH dostlarıdır onlar.
Kadın erkek çoluk çocuk vs. değil, anladığı için böyledir.
Bu bir Kevser Keremi meselesidir.
Kimin gözyaşı Kevser’e düşüyorsa o Biz’dendir.
Zâten kevsere başka su girmez de gönül gözyaşları dökülür hep.
Sadâkat. Hâlis, Muhlis, Sâdık ve Âdil olanlar MuhaMMedî’dir.
Başka ölçüsü yoktur. Şöyle olan böyle olan değildir.

ALLAH celle celâluhu’ya sığınırız ve yardım dileriz.


Resim
Cevapla

“►Sohbetleri◄” sayfasına dön