HALVET VE ERBAİN

Cevapla
Kullanıcı avatarı
kamuran
Aktif Üye
Aktif Üye
Mesajlar: 183
Kayıt: 17 Eki 2008, 02:00

HALVET VE ERBAİN

Mesaj gönderen kamuran »

HALVET VE ERBAİN

(Tuhfet-ul Uşşaki) 'Aşıkların Hediyyesi'
Şeyh Abdurrahman Sami-yi Uşşaki

Yine bilinmelidirki:

Halvete ve erbaine girmenin adabı şudur.

Salik halvate şeyhinin duası ve teveccühü ve Fatihasıyla ikindiden sonra girer.

Manevi fütühata ulaşmak için Allah rızası için halvete niyet eder.

Halvette kaldığı müddet

- abdeste devam eder, oruç tutar dünya kelamı konuşmaz,

- zaruretsiz halvetten çıkmaz, hariçte hacetinden ziyade durmaz,

çıktığı vakit başı örtülü çıkar, cemaata şeyhinin izni olursa çıkar, izinsiz çıkmaz,

- gece gündüz abdestsiz durmaz.

- Halvetin sonuna kadar ehline yakın olmaz,

- elbisesinide asla çıkarmaz.

- Hayvanattan bit, pire, sinek, ve sair gibilerin! öldürmez, vücudundan da atmaz,

- tırnaklarını ne keser ne de kestirir,

- bedeninden kıl koparmaz

- ve cildini tırnak ile kaşımaz.

- Halvette yatıp uyumaz oturduğu halde uykusunu geçirir.

- Halvetten farzları ve nafileleri ve usulü Tarikati Uşşakiyyeyi ifadan sonra, gece, gündüz esmasıyla meşgul olur.

Vel hasıl halvetteki salik ihramdaki hacı gibidir. İhramda riayeti vacip olan emirlerin halvette riayeti vaciptir.

Rü'ya veya vakıadan her ne görürse, şeyhine her gün beyan eder.

Eğer halvet esnasında şeyhi, elbise değiştirmek gibi bir şeye izin verirse işler, vermez ise işlemez.

Halvetin yeri dar temiz pak olması ve gece gündüz loş karanlık olması lazımdır. Gerek mescitte, gerek diğer bir mahal arasında fark yoktur.

Başlı başına halvete girmek faide vermediği gibi tarikat adetlerinden değildir.

Şeriatte bu fiil ile mükafata hak kazanmış olur.

Lakin meşayihi sufiye gayet faydalı kabul ederler.

Tekmil suluk etmiş "seccade nişin" (seccadeye oturan şeyh) için başlı başına girmek caiz ve müstehabtır.

Halvetin müddeti devam ettiği vakit yine ikindiden sonra şeyhin duası, teveccühü Fatihasıyla çıkar.

Şeyhi başındaki örtüsünü eliyle fatiha ederek alır, halvet ile erbainin şartları müsavidir.

Halvet on gündür, gecesiyle beraberdir.

Halvete pazartesi günü ikindiden sonra girilir.

Erbaine Cumartesi günü ikindiden sonra girilir ki, çıktığı gün mümkün ise Cum'a gecesine tesadüf ettirilir.

Halvet ve erbaine girmeye murad edip halvette durmasına mani bir hal olursa, halvette oturmaktan başka bütün halvetin adap ve şartlarını yerine getirir.

Halvette oturmaktan başka her türlü adap ve şartlarım yerine getirir, oturmaktan başkasını eda eder. Bu halvet "ayak halveti" diye isimlendirilir.

Cümle halvette olan gibi olmuş olur, basma örtü lazım gelmez, eğer örterse daha iyi olur.

Yine bilinmelidirki:

Halvet ve erbaine bahar ayları gibi mutedil zamanlarda girilir.

"Eğer Aşera-i zilhicce" (zilhiccenin on'u) "Kurban'an bayramının ilk günü" gibi, belirli maniler yok ise, şiddetli sıcak ve şiddetli soğuktan müteessir olmamak için mutedil günlerde girilir.

Halvette "kabz" (sıkıntı) yapacak yiyeceklerden sakınmalıdır. Zira mürid oruçta olmakla sıkıntısı kuvvetlenip "anasır"ına" "unsur" "anasırı erba" (dört unsur) toprak, su, ateş, hava'sına zarar verir.

Bedenin tabii halini muhafazaya riayet lazımdır, çünkü bedeni ile anasır ruh'u hayvaninin bineği, Ruh'u hayvani de, Ruhu insaninin bineğidir.

Dikkatle emir olunduğu,

"Nefsike mestaytüke fe erfik biha"

“nefsin bineğindir ona yumuşaklıkla yaklaş, ona iyi davran” Hadisi Şerifi ile sabittir.


http://www.islamvetasavvuf.org/kutuphane/node/13935 adresinden alıntıdır.
Cevapla

“İlim” sayfasına dön