BAKARA SÛRESİ

Kullanıcı avatarı
Gariban
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 2834
Kayıt: 25 Tem 2007, 02:00

Re: BAKARA SÛRESİ

Mesaj gönderen Gariban »

Sevgili Simurg can kardesim,
Biz Allah'tan Allah'ta bizden razi olsun insae'ALLAH. Yorumlariniza katilmaktayim, her sey yavas gelisen bir surec icinde ve hazir olunana kadar bizden de gizli kalmakta. Agaclar yeserip cicek acmadan meyve vermemekte. Kemalata'da hop diye erilmemekte. Hocam hep soyler vakitsiz acilan sir zehir dir der. O halde ortulu oldugumuz ve olacagimiz seyler daima olacaktir. Bu ayeti kerimenin icinde bir kelime var : "ta'lemûne " kelimesi var, bu ayeti kerime'den once ise 31.ayette soyle buyuruluyor:

وَعَلَّمَ آدَمَ الأَسْمَاء كُلَّهَا ثُمَّ عَرَضَهُمْ عَلَى الْمَلاَئِكَةِ فَقَالَ أَنبِئُونِي بِأَسْمَاء هَؤُلاء إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ

Ve alleme âdemel esmâe kullehâ summe aradahum alel melâiketi fe kâle enbiûnî bi esmâi hâulâi in kuntum sadikîn(sadikîne):
Ve Ademe bütün esmayı ta'lim eyledi, sonra o âlemîni melâikeye gösterip «Haydin davanızda sadıksanız bana şunları isimleriyle haber verin» buyurdu [Bakara Suresi , (2/31)]

1. ve : ve
2. alleme : öğretti
3. âdeme : Âdem
4. el esmâe : isimler
5. kulle-hâ : onun hepsi
6. summe : sonra
7. arada-hum : onlara arz etti
8. alâ : ... e
9. el melâiketi : melekler
10. fe : o zaman, öyleyse, haydi
11. kâle : dedi
12. enbiû-nî : bana haber verin
13. bi esmâe : isimleri ile, isimleri
14. hâulâi : bunlar
15. in : eğer
16. kuntum : siz iseniz
17. sadikîne : sadıklar, doğru söyleyenler

Demekki esmalar talim edilmis. Kime? Adem (a.s)'a. O halde Adem a.s zurriyetinden yaratilan her insan akli bundan kendi terkibince payini almakta. Cuma namazinda hoca hutbeyi okurken, benim bu aklima geldi ve o zaman bu "talemune" kelimesini bu ayet ile ilisik dusunmek lazim diye dusundum. Bile bile denilirken bu ayette ayricana bunun manasini Allah'in fitrat olarak her insan aklina verdigi bir HAKKidir bu ki insan taa ki kendinde bunu ketmetmeyip kesfetsin diye dusunmeliyim dedim. Oysa ki bir cok insan kendindeki hazineden habersiz yasamakta, her yaptigini kendinden bilmekte. Oysa ki Rabbi kendisine Kariyb iken ve O'nun esmalari ile hareket ederken ne diye kendi kendisini kitleyip muhurleyerek bunlarin zuhuratini izlemesin ki? Bu da hakkidir kulun. El-Hakk ve El-Batil derken en uc noktalardan bahsedilmekte ki bu kelimeler butun haklarin ve batillarin uc noktasi olsun. Niye el-Kerim'le kerim olmasinda cimri olsun insan? Kerim olsun ki bu onun hakkidir. Hakkini kullansin , Rabbinin kerim sifatini seyretsin, balini zehire dondurmesin, dogru tercihler yapsin.

Es Selam ve Sevgiyle
garibAN
Resim
Cevapla

“Kur'an-ı Kerim” sayfasına dön