Bakara Suresi 31
Bismillahirrahmanirrahim...
Ve alleme ademel esmae kulleha summe aradahum alel melaiketi fe kale embiuni bi esmai haulai in kuntum sadikîn.
Ve Ademe bütün esmayı ta'lim eyledi, sonra o âlemîni melâikeye gösterip «Haydin davanızda sadıksanız bana şunları isimleriyle haber verin» buyurdu
Allah CC. Âdem' e bütün İSİM ( Esma) ları talim eyledi buyuruyor...
Talim eylemek olsun... öğretmek olsun...
ÂDEM Bütün ESMA-ları BİL' di...
Peki... siz dersiniz ki ; BİL-mek yetmez...
BULMAK...
OLMAK...
YAŞAMAK... lazımdır...
Öyleyse Allah CC.Âdem' e DALÂL Esmasını öğretmiş midir?
"Bütün İsimleri" buyurduğuna göre öğretmiştir...
DELÂL Esmasını biliyorsa ÂDEM... neden İblis'e kanmıştır...?
Bu KANMAK mıdır... Yoksa DALÂL ESMASI' nı BİLMEK-BULMAK-OLMAK ve YAŞAMAK mıdır...?
Yalnızca DALÂL ESMASI için değil...
BAİS C.C. Peygamberler gönderen ve ölüleri dirilten
O zaman ÖLmek lazım ki DİRİLTEN'i bilesin...
* * *
GAFUR C.C. Kullarının günahlarını bağışlayan
Günah işlemek lazım ki BAĞIŞLAYAN'ı BİL' mek mümkün olsun...
* * *
DARR Hikmeti gereği elem ve zarar verici şeyleri yaratan
Cennette elem ne arasın... O zaman DARR Esmasını nasıl BİL'ecekti ÂDEM?
vb.
Ayrıca KUR'ÂN' da anlatılan şeyler... olmuş bitmiş eski olaylar mıdır...
Değilse HER AN HAYY OL-AN' ın ÂDEM' e öğretişi ŞU AN' da da devam etmekte midir...
Allah CC' un Bütün ESMA' larını CENNET' te iken öğrenebilir miydi ÂDEM...
SEN' in ÂDEM' den farkın var mı?
eFeM' den SORULAR...
- halimkok
- Özel Üye
- Mesajlar: 3843
- Kayıt: 09 Ağu 2007, 02:00
eFeM' den SORULAR...
En son halimkok tarafından 25 Oca 2009, 14:22 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.
[img]http://www.muhammedinur.com/photos/galleries/avatars/muhammedinurimza.jpg[/img]
- halimkok
- Özel Üye
- Mesajlar: 3843
- Kayıt: 09 Ağu 2007, 02:00
- halimkok
- Özel Üye
- Mesajlar: 3843
- Kayıt: 09 Ağu 2007, 02:00
(AHZÂB suresi 56. ayet)
Bismillahirrahmanirrahim
* İnnellahe ve melaiketehu yu sallune alen nebiyy ya eyyuhellezine amenu sallu aleyhi ve selli mu teslima
Şüphesiz Allah ve melekleri Peygambere salât ediyorlar. Ey iman edenler! Siz de ona salât edin, selâm edin.
Biz,
O' nu BİLMAK-BULMAK-OLMAK ve YAŞAMAK için SÂLL ediyoruz...
Peki... Allah CC' un SÂLL etmesinin HİKMET' i nedir?
Bismillahirrahmanirrahim
* İnnellahe ve melaiketehu yu sallune alen nebiyy ya eyyuhellezine amenu sallu aleyhi ve selli mu teslima
Şüphesiz Allah ve melekleri Peygambere salât ediyorlar. Ey iman edenler! Siz de ona salât edin, selâm edin.
Biz,
O' nu BİLMAK-BULMAK-OLMAK ve YAŞAMAK için SÂLL ediyoruz...
Peki... Allah CC' un SÂLL etmesinin HİKMET' i nedir?
[img]http://www.muhammedinur.com/photos/galleries/avatars/muhammedinurimza.jpg[/img]
- halimkok
- Özel Üye
- Mesajlar: 3843
- Kayıt: 09 Ağu 2007, 02:00
Mülk Suresi 3 :
Gözünü çevir de bir bak
Görebilecek misin hiçbir çatlak
kusur
Gözünü çevir de bak Bir uçtan bir uca Sağdan sola
Yine gözünü çevir de bir daha bak Aşağıdan yukarıya
Neden gözü çevirmek gerekiyor peki?
Aklını bütün yönleriyle kullan Bir yere takılıp kalma
Dünyanın etrafında var kabul ettiğimiz enlem-boylamlar gibi
Gözünü her çevirişin 360 dereceyi bulmalı
Enine boyuna iyice araştır düşün taşın
Öyleyse gel; ZAHİR i ve BATIN ı bir daha düşünelim
Önce tanımlayalım kısaca
ZAHİR ; (Zuhur. dan) Görünen, âşikâr olan. Açık, belli, meydanda olan.
* Görünüşe göre. * Şüphesiz. * Suret. Dış yüz. Görünüş. * Anlaşılan.
* Meğer. Galiba. Zannederim. Elbette.
BATIN ; İç, dâhilî. Gizli. İçyüz. Sır, esrar. Künh ve zâtı itibarı ile gizli.
(Zıddı: Zâhir'dir)
İÇine çektiğin HAVA Zahir midir? Batın mıdır?
Sen İÇine çekmediğin sürece senin DIŞ ında iken ZAHİR dir de
HAVA yı İÇine çektiğinde durum nedir BATIN mıdır?
ZAHİR dediğin şey görülebilen olan değil midir
HAVA yı görebilir misin içine çekmeden
Gördüğünü düşünüyorsan o HAVA değildir HAVA nın emareleridir
Uçan bir balonun içindeki havanın ZAHİR oluşu
BALONu uçurması iledir
Sen uçan balonu gördüğün için bilirsin ki içinde HAVA vardır
Ama GÖRÜNEN HAVA değildir BALONdur
BALON ise HAVA yı ÖRTEN dir ÖRTÜ len nasıl ZAHİR olur
Peki HAVA yı İÇ ine çektiğinde ?
DIŞ ta iken ZAHİR diyorsan şimdi İÇ te iken BATIN olması lazım
İyi de İÇ inde OL-AN SEN in için nasıl BATIN olabilir Varlığını bildiğin,
hissettiğin ?
Elektrik ZAHİR midir BATIN mıdır ?
ELEKTRİK in KENDİ si asla görülemez
GÖRÜLEN elektriğin yaptığı iştir
Televizyonda görüntü olur Buzdolabında soğukluk olur
Fırında ateş olur
ELEKTİK bağlı iken TELEVİZYON da izlediğin görüntü SEN in için ZAHİR dir
GÖRÜNEN EMARE olmadığında ise ELEKTRİK YOK dersin O zaman BATIN dır
Öyleyse ZAHİR oluş ancak EMARE ile olandır Yani O nun zahir oluşu ;
Ancak İŞ ve OLUŞ larıdır BEN im VAR OL mam O nun ZAHİR
oluşudur BEN YOK isem görünürde O BATINdır
KISACASI ZAHİR OL uşu SEN in gördüğün değil SENinle
GÖRÜNMESİdir SEN in VAR OL uşundur
BATIN OL uşu ise EŞYA ÖRTÜ sü ile ZUHUR etmeyişidir Yani SEN in
OLMAYIŞINDIR
Sen kendi göremediğine BATIN diyorsan SEN in göremediğini gören
vardır Kendi eksik ve noksanınla O nu tanımlayamazsın O bundan
münezzehtir
Sen görebildiğine ZAHİR diyorsan O gördüğün de SEN in gibi O nu
ÖRTENdir ÖRTÜ lü OL-AN nasıl ZAHİR olurmuş
Gözünü çevir de bir daha bak bir daha düşün
Gözünü çevir de bak Bir uçtan bir uca Sağdan sola
Yine gözünü çevir de bir daha bak Aşağıdan yukarıya
Neden gözü çevirmek gerekiyor peki?
Aklını bütün yönleriyle kullan Bir yere takılıp kalma
Dünyanın etrafında var kabul ettiğimiz enlem-boylamlar gibi
Gözünü her çevirişin 360 dereceyi bulmalı
Enine boyuna iyice araştır düşün taşın
Öyleyse gel; ZAHİR i ve BATIN ı bir daha düşünelim
Önce tanımlayalım kısaca
ZAHİR ; (Zuhur. dan) Görünen, âşikâr olan. Açık, belli, meydanda olan.
* Görünüşe göre. * Şüphesiz. * Suret. Dış yüz. Görünüş. * Anlaşılan.
* Meğer. Galiba. Zannederim. Elbette.
BATIN ; İç, dâhilî. Gizli. İçyüz. Sır, esrar. Künh ve zâtı itibarı ile gizli.
(Zıddı: Zâhir'dir)
İÇine çektiğin HAVA Zahir midir? Batın mıdır?
Sen İÇine çekmediğin sürece senin DIŞ ında iken ZAHİR dir de
HAVA yı İÇine çektiğinde durum nedir BATIN mıdır?
ZAHİR dediğin şey görülebilen olan değil midir
HAVA yı görebilir misin içine çekmeden
Gördüğünü düşünüyorsan o HAVA değildir HAVA nın emareleridir
Uçan bir balonun içindeki havanın ZAHİR oluşu
BALONu uçurması iledir
Sen uçan balonu gördüğün için bilirsin ki içinde HAVA vardır
Ama GÖRÜNEN HAVA değildir BALONdur
BALON ise HAVA yı ÖRTEN dir ÖRTÜ len nasıl ZAHİR olur
Peki HAVA yı İÇ ine çektiğinde ?
DIŞ ta iken ZAHİR diyorsan şimdi İÇ te iken BATIN olması lazım
İyi de İÇ inde OL-AN SEN in için nasıl BATIN olabilir Varlığını bildiğin,
hissettiğin ?
Elektrik ZAHİR midir BATIN mıdır ?
ELEKTRİK in KENDİ si asla görülemez
GÖRÜLEN elektriğin yaptığı iştir
Televizyonda görüntü olur Buzdolabında soğukluk olur
Fırında ateş olur
ELEKTİK bağlı iken TELEVİZYON da izlediğin görüntü SEN in için ZAHİR dir
GÖRÜNEN EMARE olmadığında ise ELEKTRİK YOK dersin O zaman BATIN dır
Öyleyse ZAHİR oluş ancak EMARE ile olandır Yani O nun zahir oluşu ;
Ancak İŞ ve OLUŞ larıdır BEN im VAR OL mam O nun ZAHİR
oluşudur BEN YOK isem görünürde O BATINdır
KISACASI ZAHİR OL uşu SEN in gördüğün değil SENinle
GÖRÜNMESİdir SEN in VAR OL uşundur
BATIN OL uşu ise EŞYA ÖRTÜ sü ile ZUHUR etmeyişidir Yani SEN in
OLMAYIŞINDIR
Sen kendi göremediğine BATIN diyorsan SEN in göremediğini gören
vardır Kendi eksik ve noksanınla O nu tanımlayamazsın O bundan
münezzehtir
Sen görebildiğine ZAHİR diyorsan O gördüğün de SEN in gibi O nu
ÖRTENdir ÖRTÜ lü OL-AN nasıl ZAHİR olurmuş
Gözünü çevir de bir daha bak bir daha düşün
[img]http://www.muhammedinur.com/photos/galleries/avatars/muhammedinurimza.jpg[/img]
- gullale
- Özel Üye
- Mesajlar: 1362
- Kayıt: 16 Oca 2008, 02:00
Benim eFeM dostu, sırdaşı, haldaşı kardeşim Halimcan! Sor - duru - yorum...
Demişsin ya ed-DALÂL sıfatı ve el-BÂİS sıfatı Âdem'e öğretildi miydi?
Öğretildiyse neden kandı?
Demek ki bilmek, bulmak, yaşamak, anlamak için...
Şimdi benim de aklıma gelen o ki Âdem aleyhi's-selâm'a öğretilen isimlerden murad Esmâul HÜSNÂ mıdır?
Acize göre değil gibi, öyleyse bu esmâ nelerdir?
Bilmediklerinizi bilirim dememiş miydim? sorusuna muhatap olan meleklerin bilmediği anlamadığı ve gereksiz görülen Âdem kabı, esmalar ile secdeye şâyân olduğuna göre bunu başka vechi ile düşünebilir miyiz?
Muhabbetle Halimcan kardeşim...
Demişsin ya ed-DALÂL sıfatı ve el-BÂİS sıfatı Âdem'e öğretildi miydi?
Öğretildiyse neden kandı?
Demek ki bilmek, bulmak, yaşamak, anlamak için...
Şimdi benim de aklıma gelen o ki Âdem aleyhi's-selâm'a öğretilen isimlerden murad Esmâul HÜSNÂ mıdır?
Acize göre değil gibi, öyleyse bu esmâ nelerdir?
Bilmediklerinizi bilirim dememiş miydim? sorusuna muhatap olan meleklerin bilmediği anlamadığı ve gereksiz görülen Âdem kabı, esmalar ile secdeye şâyân olduğuna göre bunu başka vechi ile düşünebilir miyiz?
Muhabbetle Halimcan kardeşim...
- halimkok
- Özel Üye
- Mesajlar: 3843
- Kayıt: 09 Ağu 2007, 02:00
Düşünebiliriz tabi ki Güllâle Can... düşünmeliyiz de zaten...
Melaikeye ; Ben sizin bilmediğinizi bilirim dememiş miydim...
buyuruyor... ki demek ki bunu demiş... Ve O dediği halde Melaike...
demek ki ikna olmamış... da görmek istemiş...
Melaike' nin bilmediğini BİLEN Allah CC...
İnsana ise BİLMEDİĞİ' ni öğretendir...
Değerli Güllâle Can... Burada aklıma ne geliyor biliyor musun...
Hani eskiden kara önlükler giyerdi ilk okula giden çocuklar...
Ailesi fakir olduğu için okula gidemeyen, simit satan, ayakkabı boyayan çocuklar imrenirdi o kara önlükleri ile, ellerinde kitapları çantaları okula giden çocuklara...
Kara önlüklü çocuklar da başkalarına imrenirdi... Kara önlüğü içinde bile kendisinden farklı olan zengin çocuklarına... Özel öğretmenler tutulan, özel kurslara gönderilen zengin çocuklarına...
İmrenen var... imrenilen var...
Hani Allah CC. buyuruyor ya... Haydin davanızda sadıksanız bana bunların isimlerini bildirin...
Tabi melekler bildiremiyor ama o esnada işte biliyorlarki Adem onların bilmediklerini bilmektedir... Çünkü O'na bilmediğini öğreten vardır...
Okula gidemediği için simit satan ayakkabı boyayan çocuklar gibi Melaike... Adem'e imrenmiş midir acaba...?
Biz nasıl imreniyoruz İşin sırrına eren Allah Dostlarına... aynı onun gibi...
Onlar da bizim bilmediklerimizi biliyor... Onlar Adem biz Melaike oluyoruz sanki...
Adem ADAM olandır... yani İNSAN olandır... ÖĞRENEN' dir...
O' nun öğrendiklerini öğrenemeyen Melaike ise ;
Subhânsın Yarab! Bizim için senin bize bildirdiğinden başka ilim ne mümkin, o alîm, hakîm sen, şüphesiz sensin» dediler
Aynı şu anda benim dediğim gibi... Herşeyin en doğrusunu Allah CC. bilir...
O'nun bildirdiğinden başka bildiğim yoktur...
O ise insana bilmediğini öğretendir...
Melaikeye ; Ben sizin bilmediğinizi bilirim dememiş miydim...
buyuruyor... ki demek ki bunu demiş... Ve O dediği halde Melaike...
demek ki ikna olmamış... da görmek istemiş...
Melaike' nin bilmediğini BİLEN Allah CC...
İnsana ise BİLMEDİĞİ' ni öğretendir...
Değerli Güllâle Can... Burada aklıma ne geliyor biliyor musun...
Hani eskiden kara önlükler giyerdi ilk okula giden çocuklar...
Ailesi fakir olduğu için okula gidemeyen, simit satan, ayakkabı boyayan çocuklar imrenirdi o kara önlükleri ile, ellerinde kitapları çantaları okula giden çocuklara...
Kara önlüklü çocuklar da başkalarına imrenirdi... Kara önlüğü içinde bile kendisinden farklı olan zengin çocuklarına... Özel öğretmenler tutulan, özel kurslara gönderilen zengin çocuklarına...
İmrenen var... imrenilen var...
Hani Allah CC. buyuruyor ya... Haydin davanızda sadıksanız bana bunların isimlerini bildirin...
Tabi melekler bildiremiyor ama o esnada işte biliyorlarki Adem onların bilmediklerini bilmektedir... Çünkü O'na bilmediğini öğreten vardır...
Okula gidemediği için simit satan ayakkabı boyayan çocuklar gibi Melaike... Adem'e imrenmiş midir acaba...?
Biz nasıl imreniyoruz İşin sırrına eren Allah Dostlarına... aynı onun gibi...
Onlar da bizim bilmediklerimizi biliyor... Onlar Adem biz Melaike oluyoruz sanki...
Adem ADAM olandır... yani İNSAN olandır... ÖĞRENEN' dir...
O' nun öğrendiklerini öğrenemeyen Melaike ise ;
Subhânsın Yarab! Bizim için senin bize bildirdiğinden başka ilim ne mümkin, o alîm, hakîm sen, şüphesiz sensin» dediler
Aynı şu anda benim dediğim gibi... Herşeyin en doğrusunu Allah CC. bilir...
O'nun bildirdiğinden başka bildiğim yoktur...
O ise insana bilmediğini öğretendir...
[img]http://www.muhammedinur.com/photos/galleries/avatars/muhammedinurimza.jpg[/img]
- halimkok
- Özel Üye
- Mesajlar: 3843
- Kayıt: 09 Ağu 2007, 02:00
Bir de benim dikkatimi çeken şu var...
Yukarıda verdiğim ayette... Allah Adem' e bütün ESMA' yı talim eyledi... buyuruyor...
Sonra ise onları MELÂİKE' ye GÖSTERİYOR ÂLEM'inde ve İSİM' lerini soruyor...
Bakın burada gizliden bir şey anlatılıyor sanki...
ÂDEM ESMA' yı öğreniyor...
MELÂİKE' ye ise GÖRDÜKLERİ' nin İSMİ soruluyor...
Bizim AĞACI AĞAÇ olarak, SU' yu SU olarak görmemiz gibi...
Oysa SAV Efendimiz ; Bana EŞYA' nın hakikatini bildir... diyerek dua ediyor...
İSİM EŞYA' ya aittir...
HAKİKATİ ise ESMA' dır...
EŞYA - ESMA - SIFAT - ZAT...
Melaike - ADEM - SAV EFENDİMİZ - ZAT...
diye sıralasak bu durumda yanlış olmaz gibime geliyor...
O' nun bildirdiğinden başka bidliğimiz yoktur...
* * *
İSİM ZAHİR denilene aittir...
O Melaikenin gördüğüdür...
ÂDEM' in öğrendiği ise GÖRÜLEN' dir...
Yukarıda verdiğim ayette... Allah Adem' e bütün ESMA' yı talim eyledi... buyuruyor...
Sonra ise onları MELÂİKE' ye GÖSTERİYOR ÂLEM'inde ve İSİM' lerini soruyor...
Bakın burada gizliden bir şey anlatılıyor sanki...
ÂDEM ESMA' yı öğreniyor...
MELÂİKE' ye ise GÖRDÜKLERİ' nin İSMİ soruluyor...
Bizim AĞACI AĞAÇ olarak, SU' yu SU olarak görmemiz gibi...
Oysa SAV Efendimiz ; Bana EŞYA' nın hakikatini bildir... diyerek dua ediyor...
İSİM EŞYA' ya aittir...
HAKİKATİ ise ESMA' dır...
EŞYA - ESMA - SIFAT - ZAT...
Melaike - ADEM - SAV EFENDİMİZ - ZAT...
diye sıralasak bu durumda yanlış olmaz gibime geliyor...
O' nun bildirdiğinden başka bidliğimiz yoktur...
* * *
İSİM ZAHİR denilene aittir...
O Melaikenin gördüğüdür...
ÂDEM' in öğrendiği ise GÖRÜLEN' dir...
KISACASI ZAHİR OL uşu SEN in gördüğün değil SENinle
GÖRÜNMESİdir SEN in VAR OL uşundur
BATIN OL uşu ise EŞYA ÖRTÜ sü ile ZUHUR etmeyişidir Yani SEN in
OLMAYIŞINDIR
Sen kendi göremediğine BATIN diyorsan SEN in göremediğini gören
vardır Kendi eksik ve noksanınla O nu tanımlayamazsın O bundan
münezzehtir
Sen görebildiğine ZAHİR diyorsan O gördüğün de SEN in gibi O nu
ÖRTENdir ÖRTÜ lü OL-AN nasıl ZAHİR olurmuş
Gözünü çevir de bir daha bak bir daha düşün
[img]http://www.muhammedinur.com/photos/galleries/avatars/muhammedinurimza.jpg[/img]
- halimkok
- Özel Üye
- Mesajlar: 3843
- Kayıt: 09 Ağu 2007, 02:00
Senin asıl sorduğun soru ise ASIL' a ait olan tarafı Sevgili Güllale Can...
Demişsin ki ;
Şimdi benim de aklıma gelen o ki Âdem aleyhi's-selâm'a öğretilen isimlerden murad Esmâul HÜSNÂ mıdır? Acize göre değil gibi, öyleyse bu esmâ nelerdir?
Sevgili Güllâle CAN...
Sen diyorsun ki ; Melaike gerçeği anlayınca ADEM' e secde etti...
O zaman isimlerden murad Esma-ül Hüsna mıdır?
Esma-ül Hüsna ile kastedilen nedir...
O'nun sıfatlarının EŞYA örtüsü altında zuhuru değil midir...
Esma-ül Hüsna yalnıca tespih olarak çektiklerimiz değil sen de biliyorsun ki....
Bütün Âlem' de ne varsa hepsi O'nun bir ESMA'sıdır...
Bütün ESMA'ları talim eylediğine göre ADEM... ÂLEM' i CEM edendir...
Melaike' nin secde ettiği ADEM' in bu yönüdür yoksa KAB' ı değildir elbette...
Melaike ADEM KABI... ÖRTÜ'sü ile ZUHUR EDEN' e secde etmiştir..
Demişsin ki ;
Şimdi benim de aklıma gelen o ki Âdem aleyhi's-selâm'a öğretilen isimlerden murad Esmâul HÜSNÂ mıdır? Acize göre değil gibi, öyleyse bu esmâ nelerdir?
Sevgili Güllâle CAN...
Sen diyorsun ki ; Melaike gerçeği anlayınca ADEM' e secde etti...
O zaman isimlerden murad Esma-ül Hüsna mıdır?
Esma-ül Hüsna ile kastedilen nedir...
O'nun sıfatlarının EŞYA örtüsü altında zuhuru değil midir...
Esma-ül Hüsna yalnıca tespih olarak çektiklerimiz değil sen de biliyorsun ki....
Bütün Âlem' de ne varsa hepsi O'nun bir ESMA'sıdır...
Bütün ESMA'ları talim eylediğine göre ADEM... ÂLEM' i CEM edendir...
Melaike' nin secde ettiği ADEM' in bu yönüdür yoksa KAB' ı değildir elbette...
Melaike ADEM KABI... ÖRTÜ'sü ile ZUHUR EDEN' e secde etmiştir..
[img]http://www.muhammedinur.com/photos/galleries/avatars/muhammedinurimza.jpg[/img]
- halimkok
- Özel Üye
- Mesajlar: 3843
- Kayıt: 09 Ağu 2007, 02:00
(BAKARA suresi 30. ayet)
Ve düşün ki rabbin melâikeye «Ben Yerde muhakkak bir halife yapacağım» dediği vakıt
«Orada fesat edecek ve kanlar dökecek bir mahlûk mu yaratacaksın?
Biz hamdinle tesbih ve seni takdis edip dururken» dediler.
«Her halde ben sizin bilemiyeceğiniz şeyler bilirim» buyurdu
Allah CC. Melaikeye; Ben sizin bilmediğiniz şeyleri bilirim... buyuruyor...
Melaike de bunu kabul ediyor...
BAKARA suresi 32. ayet)
Subhânsın Yarab! Bizim için senin bize bildirdiğinden başka ilim ne mümkin, o alîm, hakîm sen, şüphesiz sensin» dediler
Allah CC. bunu iletinceye kadar Melaike bunun böyle olduğunu bilmiyor muydu?
Yani kendilerinin bildiği şeylerin eksik olduğunun farkında değiller miydi?
Farkında değillerdi herhalde ki Allah CC.' ya; Biz seni hamdinle tesbih ederken... demekteler...
Allah CC. kendilerine söyleyinceye kadar... Allah' ın kendinlerinin bilmediği şeyleri bildiğinden habersiz olan Melaike nasıl O' nu HAMD ile tesbih edebileceklerine inanmaktadır...
Yanıldıklarını anladıklarında ÂDEM' e secde ederken aynı zamanda O' nun kendilerinden daha güzel bir HAMD ile tesbih yapabileceğini de anlamışlar mıdır?
Ve düşün ki rabbin melâikeye «Ben Yerde muhakkak bir halife yapacağım» dediği vakıt
«Orada fesat edecek ve kanlar dökecek bir mahlûk mu yaratacaksın?
Biz hamdinle tesbih ve seni takdis edip dururken» dediler.
«Her halde ben sizin bilemiyeceğiniz şeyler bilirim» buyurdu
Allah CC. Melaikeye; Ben sizin bilmediğiniz şeyleri bilirim... buyuruyor...
Melaike de bunu kabul ediyor...
BAKARA suresi 32. ayet)
Subhânsın Yarab! Bizim için senin bize bildirdiğinden başka ilim ne mümkin, o alîm, hakîm sen, şüphesiz sensin» dediler
Allah CC. bunu iletinceye kadar Melaike bunun böyle olduğunu bilmiyor muydu?
Yani kendilerinin bildiği şeylerin eksik olduğunun farkında değiller miydi?
Farkında değillerdi herhalde ki Allah CC.' ya; Biz seni hamdinle tesbih ederken... demekteler...
Allah CC. kendilerine söyleyinceye kadar... Allah' ın kendinlerinin bilmediği şeyleri bildiğinden habersiz olan Melaike nasıl O' nu HAMD ile tesbih edebileceklerine inanmaktadır...
Yanıldıklarını anladıklarında ÂDEM' e secde ederken aynı zamanda O' nun kendilerinden daha güzel bir HAMD ile tesbih yapabileceğini de anlamışlar mıdır?
[img]http://www.muhammedinur.com/photos/galleries/avatars/muhammedinurimza.jpg[/img]
- gullale
- Özel Üye
- Mesajlar: 1362
- Kayıt: 16 Oca 2008, 02:00
Kulihvani'den öğrendiğimiz bilgilerden yararlanarak şunları der ve sorabilir miyiz ?
beden- nefis-kalb-ruh => insan
nefis-kalb-ruh => cin
kalb-ruh =>melek
ruh => emr âleminden
la=> şerî'at => beden
ilahe=> târikat => nefis
illa => marifet => kalb
ALLAH => hakîkat => ruh
olarak düşünürsek;
insan=> şeriat=>tarikat=> marifet => hakikat dörtlüsüne sahip kıvam
cinler=> tarikat=> marifet => hakikat üçlüsü ile şeriattan mahrum olmaları dolayısı ile İnsanın dörtlü tevhid kemâline eremeyen kıvam
melekler=> ma'rifet => hakîkât ikilisi ile şeriat ve tarikat boyutlarına vakıf olamayan kıvam olmaları nedeni ile sizin bilmediklerinizi bilirim'e muhatap olmaları; insan için olan "kemâl" i bulamamaları insana bildirileni bilmeye erememeleri, düşünülebilir mi?
Ve bu aşamaların küllünün İNSANda mevcûd olduğunu düşünürsek, şeriat ve tarikat ayağı olmadan marifet ve hakikat aşamalarının beden ve nefs hususundaki bilgiyi "tam" edemediği bunun olması için de dördü ile yaşayacak olanı yani HALİFE olanı yaratmayı murad etmesi... Biz de bu mânâ yolculuğumuzda, "bizim hesabımızla elli bin yıl tutan bir günde işlerin ALLAHA vardığı" "din gününün SAHİBİ" olan RABBİ'L-ÂLEMÎN'e vuslat için gerekli şartlara haiz olan Eşref-i Mahlukat seviyesinde miyiz ?
RABBül-ARŞU'L-AZÎM de OLAN ALLAH'ı bilmek hangi aşamaların cem'i olabilir? Kurân ve Hadisi inceleyerek neler öğrenebiliriz ?
Sorulardaki hadsizliklerden, RABBİME ve hoşgörünüze sığınırım...
Yaratıştaki Ahsen-i Takvîm Esfel-i Safîlîne indikçe Kemâlât zuhur ediyor mu?
Şer - Hayır ikilisi ne kadar içiçe olan kavramlar?
Beden-Nefs-Kalb-Ruh letâiflerine sahip kılınan insanı Kulluk imtihanı ve sonucu mu Halifetullah etmekte ?
İnsan gibi bedeni olmayan ancak Nefsi olan CİNlerde; Nefs-Kalb-Ruh letâiflerinin oluşu imtihanı kendilerince olabilir mi?
Kalb-Ruh letâiflerinin meleklerde oluşu seçenek-tercihi ortadan kaldırıp yardımcı kudret tezahürü gibi..
Ruh letaifi Nefhâ'yı Rahman.. Emr âleminden..
İnsan ve Cin İmtihanda...
Negatif işlerinde güç olarak Melek yok.. Şeytan-Cin var..
Pozitif işlerinde Şeytan-Cin yok.. Hep Melek var..
Melek ve Şeytan-Cin nedir? Eşya değil...
Bu let'aifelerin hepsinin İNSANı terkîp etmesinden hareketle her biri " BEN " dedir " BEN " de olmaktadır diye düşünebilir miyim?
AZÎMU'R-RAHÎM olan HAKKA yönelirim...
beden- nefis-kalb-ruh => insan
nefis-kalb-ruh => cin
kalb-ruh =>melek
ruh => emr âleminden
la=> şerî'at => beden
ilahe=> târikat => nefis
illa => marifet => kalb
ALLAH => hakîkat => ruh
olarak düşünürsek;
insan=> şeriat=>tarikat=> marifet => hakikat dörtlüsüne sahip kıvam
cinler=> tarikat=> marifet => hakikat üçlüsü ile şeriattan mahrum olmaları dolayısı ile İnsanın dörtlü tevhid kemâline eremeyen kıvam
melekler=> ma'rifet => hakîkât ikilisi ile şeriat ve tarikat boyutlarına vakıf olamayan kıvam olmaları nedeni ile sizin bilmediklerinizi bilirim'e muhatap olmaları; insan için olan "kemâl" i bulamamaları insana bildirileni bilmeye erememeleri, düşünülebilir mi?
Ve bu aşamaların küllünün İNSANda mevcûd olduğunu düşünürsek, şeriat ve tarikat ayağı olmadan marifet ve hakikat aşamalarının beden ve nefs hususundaki bilgiyi "tam" edemediği bunun olması için de dördü ile yaşayacak olanı yani HALİFE olanı yaratmayı murad etmesi... Biz de bu mânâ yolculuğumuzda, "bizim hesabımızla elli bin yıl tutan bir günde işlerin ALLAHA vardığı" "din gününün SAHİBİ" olan RABBİ'L-ÂLEMÎN'e vuslat için gerekli şartlara haiz olan Eşref-i Mahlukat seviyesinde miyiz ?
RABBül-ARŞU'L-AZÎM de OLAN ALLAH'ı bilmek hangi aşamaların cem'i olabilir? Kurân ve Hadisi inceleyerek neler öğrenebiliriz ?
Sorulardaki hadsizliklerden, RABBİME ve hoşgörünüze sığınırım...
Yaratıştaki Ahsen-i Takvîm Esfel-i Safîlîne indikçe Kemâlât zuhur ediyor mu?
Şer - Hayır ikilisi ne kadar içiçe olan kavramlar?
Beden-Nefs-Kalb-Ruh letâiflerine sahip kılınan insanı Kulluk imtihanı ve sonucu mu Halifetullah etmekte ?
İnsan gibi bedeni olmayan ancak Nefsi olan CİNlerde; Nefs-Kalb-Ruh letâiflerinin oluşu imtihanı kendilerince olabilir mi?
Kalb-Ruh letâiflerinin meleklerde oluşu seçenek-tercihi ortadan kaldırıp yardımcı kudret tezahürü gibi..
Ruh letaifi Nefhâ'yı Rahman.. Emr âleminden..
İnsan ve Cin İmtihanda...
Negatif işlerinde güç olarak Melek yok.. Şeytan-Cin var..
Pozitif işlerinde Şeytan-Cin yok.. Hep Melek var..
Melek ve Şeytan-Cin nedir? Eşya değil...
Bu let'aifelerin hepsinin İNSANı terkîp etmesinden hareketle her biri " BEN " dedir " BEN " de olmaktadır diye düşünebilir miyim?
AZÎMU'R-RAHÎM olan HAKKA yönelirim...
- halimkok
- Özel Üye
- Mesajlar: 3843
- Kayıt: 09 Ağu 2007, 02:00
Eh işte... Haksız mıyım Sevgili Güllale' ye ; Tıpkı EFEM gibisin demekle...
Aslında hata bende... Başlığı
"eFeM' den SORULAR"
olarak seçtim...
Düzeltiyorum ; GÜLLÂLE' den SORULAR...
Yüreğine sağlık... Maşallah arka arkaya sıralamışsın...
Allah arttırsın inşallah...
Aslında hata bende... Başlığı
"eFeM' den SORULAR"
olarak seçtim...
Düzeltiyorum ; GÜLLÂLE' den SORULAR...
Yüreğine sağlık... Maşallah arka arkaya sıralamışsın...
Allah arttırsın inşallah...
[img]http://www.muhammedinur.com/photos/galleries/avatars/muhammedinurimza.jpg[/img]