İnsan Kenti
Gönderilme zamanı: 27 Kas 2007, 08:10
Hak Süphanehü ve Taala Hazretleri bu imar ve bina ettiği kenti dört temel direk üzerine kurmuştur.
1--Su
2--Toprak
3--Hava
4--Ateş
Hak Taala Halifesinin oturacağı belirli yere kalp adını vermiş orayı Halifesinin evi yapmıştır.
Halifenin köşkü gizlilik kutusudur veya Halifenin gizli yönlerini ve önemli emirlerini saklayacak, koruyacak kasadır.
Hak Taala bu insan kentinin üst yukarı kısmında yapısı ince, şerefli, her yöne hakim güzel bir yapı daha yapmış, bu yapıya dimağ adını vermiştir.
Bu yapıdan kendi kentini seyretmek, dışarıyı kollamak ve zevk almak için, dört bir çevreyi gören pencereler açmıştır. Bu pencereler kulaklar, gözler, burun ve ağızdır.
Hak Taala sonradan bu ince yapının önünde, içinde önemli şeyleri toplayıp koruyacak bir dolap inşa etmiştir. Bu yapıya hayal dolabı veya hazinesi adını verip yaşantısını düzgün ve istikrarlı yapmıştır.
Burayı his valilerinin müracaat edeceği bir danışma yeri yapmıştır ki, görülen koklanan yenen dokunularak his edilen bu ve buna benzer toplanan her şey burada depo edilmiş olur.
Hak Taala bu dimağ bahçesinin ortasında bir yapı daha yapmıştır ki buna da fikir dolabı - düşünce dolabı adını vermiştir.
Hayal dolabından gönderilen malzeme buraya gelir, fikir dolabı kendisine gelen bu malzemeden doğru olanını içeri alır bozuk ve münasebetsiz olanlarınıda ters yüz yaparak geri çevirmiş olur
Ve yine Hak Taala bu yüksek dimağ bahçesinin sonunda ve bir köşedebir yapı daha yapmıştır ki, buna da koruma veya hıfız dolabı adını vermiştir.
İşte burayı da vezir olan Akıl' a tahsis etmiştir.
Hak Taala daha sonra bu insan kentinde NEFSİ yaratmıştır.
Burası temizlik, değişiklik, emir ve nehi karargahı, mübarek ve belirli gecelerde hakim olan Yüce Zatiyetin emirlerini alıp dağıtan bir yer olup, Hak Taala tarafından yani ulvi alem olan kürsüden burayı koruyup güçlendirmiştir.
Ruhun dahi bu ulvi alêmdeki yeri Arş dadır.
Bu yönden Nefis bu Halifenin biricik kızıdır.
Böylece Ruhun nefisle nikahlanmasından CİSİM doğmuş,İNSAN KENTİ oluşmuştur.
Muhyiddin-i Arabi
1--Su
2--Toprak
3--Hava
4--Ateş
Hak Taala Halifesinin oturacağı belirli yere kalp adını vermiş orayı Halifesinin evi yapmıştır.
Halifenin köşkü gizlilik kutusudur veya Halifenin gizli yönlerini ve önemli emirlerini saklayacak, koruyacak kasadır.
Hak Taala bu insan kentinin üst yukarı kısmında yapısı ince, şerefli, her yöne hakim güzel bir yapı daha yapmış, bu yapıya dimağ adını vermiştir.
Bu yapıdan kendi kentini seyretmek, dışarıyı kollamak ve zevk almak için, dört bir çevreyi gören pencereler açmıştır. Bu pencereler kulaklar, gözler, burun ve ağızdır.
Hak Taala sonradan bu ince yapının önünde, içinde önemli şeyleri toplayıp koruyacak bir dolap inşa etmiştir. Bu yapıya hayal dolabı veya hazinesi adını verip yaşantısını düzgün ve istikrarlı yapmıştır.
Burayı his valilerinin müracaat edeceği bir danışma yeri yapmıştır ki, görülen koklanan yenen dokunularak his edilen bu ve buna benzer toplanan her şey burada depo edilmiş olur.
Hak Taala bu dimağ bahçesinin ortasında bir yapı daha yapmıştır ki buna da fikir dolabı - düşünce dolabı adını vermiştir.
Hayal dolabından gönderilen malzeme buraya gelir, fikir dolabı kendisine gelen bu malzemeden doğru olanını içeri alır bozuk ve münasebetsiz olanlarınıda ters yüz yaparak geri çevirmiş olur
Ve yine Hak Taala bu yüksek dimağ bahçesinin sonunda ve bir köşedebir yapı daha yapmıştır ki, buna da koruma veya hıfız dolabı adını vermiştir.
İşte burayı da vezir olan Akıl' a tahsis etmiştir.
Hak Taala daha sonra bu insan kentinde NEFSİ yaratmıştır.
Burası temizlik, değişiklik, emir ve nehi karargahı, mübarek ve belirli gecelerde hakim olan Yüce Zatiyetin emirlerini alıp dağıtan bir yer olup, Hak Taala tarafından yani ulvi alem olan kürsüden burayı koruyup güçlendirmiştir.
Ruhun dahi bu ulvi alêmdeki yeri Arş dadır.
Bu yönden Nefis bu Halifenin biricik kızıdır.
Böylece Ruhun nefisle nikahlanmasından CİSİM doğmuş,İNSAN KENTİ oluşmuştur.
Muhyiddin-i Arabi