*Tatmayan bilmez.(Men lem yezuk, lem ya'rif)
*Hem o Hem o'dur.
*Ne o Ne o'dur.
*Girme!-Girme!(Yola girmeden önce); Çıkma!-Çıkma!(Girdikten sonra) ilkesince yaklaşmak gerekir.
*ZEN'dir.
*Dalgıçlıktır.
....
TASAVVUF
- MBurak
- Kıdemli Üye
- Mesajlar: 415
- Kayıt: 12 Ağu 2007, 02:00
- MBurak
- Kıdemli Üye
- Mesajlar: 415
- Kayıt: 12 Ağu 2007, 02:00
TASAVVUF
*Unutma ilmidir. Unutabilmeyi bilmektir.
*Kalbe aslî sâfiyetini temin etmektir.
*Kimsenin gönlünü kırmamak/yıkmamaktır.
*Aşka âşık olmak, temel konusudur.
*Hakikat ilmine yapışmaktır.
*Hakîkate ermektir.
...
En son MBurak tarafından 27 Tem 2008, 20:36 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
- MBurak
- Kıdemli Üye
- Mesajlar: 415
- Kayıt: 12 Ağu 2007, 02:00
- MBurak
- Kıdemli Üye
- Mesajlar: 415
- Kayıt: 12 Ağu 2007, 02:00
- MBurak
- Kıdemli Üye
- Mesajlar: 415
- Kayıt: 12 Ağu 2007, 02:00
- MBurak
- Kıdemli Üye
- Mesajlar: 415
- Kayıt: 12 Ağu 2007, 02:00
- MBurak
- Kıdemli Üye
- Mesajlar: 415
- Kayıt: 12 Ağu 2007, 02:00
Tarikate girmektir.
Hatayı setr eylemektir.
Zikre devam etmektir.
Esrârı gizlemektir.
Vecd halini bulmaktır.
Kutbiyete varmaktır.
Kurbiyet ubudiyettir.
İbadeti sevmektir.
Birliktir.(ikilik değildir.)
Gerçek tevhid yoluyla kişinin bireysel kurtuluşa ulaşma çabasıdır.
Tasavvuf'ta hükme varma çabası olmaz!
Teori anlatmaz, pratik ipuçları verir.
Aşkın bilgelik(!) halidir.
Herhangi bir dünya görüşü yoktur.
Varoluş için bir açıklaması.
Hiçbir şeyi açıklamaz, gizleri gösterir.
Öyküler, mecazlar, deyişler ve şiirler kullanır.
Öyküleri felsefî değildir, ipuçları ve fısıltı niteliğindedir.
Öyküler kullanılır fakat öyküleri şok etkisi yaratır, ikna edici ve baştan çıkarıcıdır, şiirselliği ve ritmi vardır. Bu öyküler üzerine düşünülmez, özümsenir. İpuçları verir fakat çok yoğun ve etkilidir. Rahat bir şekilde, samimi ve açık kalple dinlenmelidir.
Doğal olarak ve içtenlikle dinleyenler ne olduğunu anlayabilirler.
Ucları reddeder, ortadakini seçer.
Zihne karşı değildir, zihne tamamen kayıtsızdır.
Aydınlanma ve gönül uyanıklığıdır.
Yolu, aşığın, gönül vermişin yoludur.
Dinin nasıl olması gerektiği hakkında bir ipucudur.
Teknikler ve yöntemler hakkında; ne'ler hakkında değil, nasıl'lar hakkında konuşulur.
Özgürlüktür. Çevrenizde bir sistem oluşturmaz. Belli bir sisteme inanmanızı söylemez. İnançtan değil, güvenden bahseder.
Hatayı setr eylemektir.
Zikre devam etmektir.
Esrârı gizlemektir.
Vecd halini bulmaktır.
Kutbiyete varmaktır.
Kurbiyet ubudiyettir.
İbadeti sevmektir.
Birliktir.(ikilik değildir.)
Gerçek tevhid yoluyla kişinin bireysel kurtuluşa ulaşma çabasıdır.
Tasavvuf'ta hükme varma çabası olmaz!
Teori anlatmaz, pratik ipuçları verir.
Aşkın bilgelik(!) halidir.
Herhangi bir dünya görüşü yoktur.
Varoluş için bir açıklaması.
Hiçbir şeyi açıklamaz, gizleri gösterir.
Öyküler, mecazlar, deyişler ve şiirler kullanır.
Öyküleri felsefî değildir, ipuçları ve fısıltı niteliğindedir.
Öyküler kullanılır fakat öyküleri şok etkisi yaratır, ikna edici ve baştan çıkarıcıdır, şiirselliği ve ritmi vardır. Bu öyküler üzerine düşünülmez, özümsenir. İpuçları verir fakat çok yoğun ve etkilidir. Rahat bir şekilde, samimi ve açık kalple dinlenmelidir.
Doğal olarak ve içtenlikle dinleyenler ne olduğunu anlayabilirler.
Ucları reddeder, ortadakini seçer.
Zihne karşı değildir, zihne tamamen kayıtsızdır.
Aydınlanma ve gönül uyanıklığıdır.
Yolu, aşığın, gönül vermişin yoludur.
Dinin nasıl olması gerektiği hakkında bir ipucudur.
Teknikler ve yöntemler hakkında; ne'ler hakkında değil, nasıl'lar hakkında konuşulur.
Özgürlüktür. Çevrenizde bir sistem oluşturmaz. Belli bir sisteme inanmanızı söylemez. İnançtan değil, güvenden bahseder.
- MBurak
- Kıdemli Üye
- Mesajlar: 415
- Kayıt: 12 Ağu 2007, 02:00
TASAVVUF;
Terk-i deâvîdir.
Terk-i kıyl ü kaaldir.
Bezl-i bâb-ı atâdır.
( Cömertlik kapısını iyice açıp Allah için harcamaktır. )
Hidâyet-i Hüdâ'dır.
( Allah'ın insanı doğruya eriştirmesidir. )
Hâli murakabe, istikbâli muhasebedir.
Cenâb-ı Hakk'a rabt-ı kalbdir.
( Gönlü Allah'a bağlamaktır
Hüsn-i hulk ve edebtir.
( Güzel ahlâk ve iyi terbiyedir. )
Yâr olup bâr olmamaktır.
( Dost ve yakın olup yük olmamaktır. )
Terk-i deâvîdir.
Terk-i kıyl ü kaaldir.
Bezl-i bâb-ı atâdır.
( Cömertlik kapısını iyice açıp Allah için harcamaktır. )
Hidâyet-i Hüdâ'dır.
( Allah'ın insanı doğruya eriştirmesidir. )
Hâli murakabe, istikbâli muhasebedir.
Cenâb-ı Hakk'a rabt-ı kalbdir.
( Gönlü Allah'a bağlamaktır
Hüsn-i hulk ve edebtir.
( Güzel ahlâk ve iyi terbiyedir. )
Yâr olup bâr olmamaktır.
( Dost ve yakın olup yük olmamaktır. )
- MBurak
- Kıdemli Üye
- Mesajlar: 415
- Kayıt: 12 Ağu 2007, 02:00
İrâdedir.
Bezl-i nefs ve ruhtur.
( Nefsi ve ruhu yolunda ve ölçüsünde yeteri kadar kullanmak ve sarfetmektir. )
Vakti ganimet bilmektir.
Kabul-i şer' ve terk-i tekellüftür.
( Şeriati kabul etmek, güçlüğe ve gösterişe kapılmayıp terk etmektir. )
Tearrüftür.
( Ma'rifet havasına girip ârifleşmektir. )
Tevbe ve telkindir.
Kalbi sâf etmektir.
Buğz-i dünyadır.
( Dünyayı sevmemektir. )
Ulûm-i enbiyâdır.
( Peygamberler ilmidir. )
Kâffe-i ulûmün zübdesidir.
( Tüm ilimlerin özü ve en seçkin bölümüdür. )
İctihadın esasıdır.
Bezl-i nefs ve ruhtur.
( Nefsi ve ruhu yolunda ve ölçüsünde yeteri kadar kullanmak ve sarfetmektir. )
Vakti ganimet bilmektir.
Kabul-i şer' ve terk-i tekellüftür.
( Şeriati kabul etmek, güçlüğe ve gösterişe kapılmayıp terk etmektir. )
Tearrüftür.
( Ma'rifet havasına girip ârifleşmektir. )
Tevbe ve telkindir.
Kalbi sâf etmektir.
Buğz-i dünyadır.
( Dünyayı sevmemektir. )
Ulûm-i enbiyâdır.
( Peygamberler ilmidir. )
Kâffe-i ulûmün zübdesidir.
( Tüm ilimlerin özü ve en seçkin bölümüdür. )
İctihadın esasıdır.
- MBurak
- Kıdemli Üye
- Mesajlar: 415
- Kayıt: 12 Ağu 2007, 02:00
TASAVVUF;
Kitmân-i maânidir.
( Mânâları gizlemektir. )
Vecd, semâ', hâldir.
Terk-i tâmmâttır.
( Büyük belâları terketmektir. )
Beyt-i mihr u vefâdır.
( Sevgi, dostluk ve vefâ evidir. )
Terk-i evtan, hicr-i ihvândır.
( Nefis yurdunu terketmek kardeşlerden ayrılmaktır. )
Terk-i tesallüftür.
( Kibirden dolayı kendini olduğundan fazla övmeyi terketmektir. )
- MBurak
- Kıdemli Üye
- Mesajlar: 415
- Kayıt: 12 Ağu 2007, 02:00
TASAVVUF;
Rızâ-yı Hakk'ı celbdir.
( Hakk'ın hoşnutluğunu kendine doğru çekmektir. )
Etvar-ı kalbi bilmektir.
( Kalbin tavırlarını bilmektir. )
Hakk'ın bir şem-i şu'ledârıdır.
( Cenâb-ı Hakk'ın gönüllerde füyuzat mumunu alev alev yakandır. )
İnâbettir.
( Günahlardan tevbe edip Hakk'a sıdk ile dönmektir. )
Kerâmetfürûşluk etmemektir.
( Kerâmet satıcılığı yapmamaktır. )
Geçen ömür için teessftür.
Tahalluk ve telâttuftur.
( Güzel huy edinmek ve şefkatle, kolaylık ve tatlılıkla muamele etmektir. )
- katre-iNur
- Saygın Üye
- Mesajlar: 272
- Kayıt: 13 Ağu 2007, 02:00