9-) EL AZİZ c.c.

Cevapla
Kullanıcı avatarı
senim
Aktif Üye
Aktif Üye
Mesajlar: 106
Kayıt: 21 Şub 2008, 02:00

9-) EL AZİZ c.c.

Mesaj gönderen senim »

BİSMİLLAHİRRAHMÂNİRRAHÎM

Resim

Hiçbir yönden mağlup edilemeyen, her işinde mutlak galip gelen, son derece izzetli ve yüce olan…

Bu İsm-i Şerif, kuvvet ve galebe sahibi olmak mânâsına izzetdendir.

“Üstün, Değerli, Güçlü Ve Eşsiz” manalarına gelen “el-Azîz” ismi, Kur’ân-ı Kerim’de 91 defa geçmektedir. Fakat hiçbir yerde tek başına geçmemiş, hep Esmaül-Hüsna’dan başka bir İsm-i Şerif’le birlikte zikredilmiştir.

Allah-ü Teala (CC) Hz.leri mutlak sûrette kuvvet ve galebe sahibidir. Emir ve iradesine karşı bütün bu kainatın hiç hükmü yoktur. O (CC), muradına karşı asla mağlub edilmez. İsterse bir saniyenin binde biri kadar kısa bir zamanda bu muazzam varlık hemen sönüverir. (Alıntıdır)


Ol! dedi oldu alem,yazıldı levh ü kalem
Okundu hatm-i kelam,şanına Muhammed'in


KÜN'FE YEKÜN sırrı EL AZÎZ İsm-i Şerifini gözlerimiz önüne sermemekte midir?

*** http://www.muhammedinur.com/modules.php ... e&pid=1162
En son senim tarafından 02 Haz 2008, 10:15 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
[img]http://www.muhammedinur.com/resimler/senim.jpg[/img]
Kullanıcı avatarı
senim
Aktif Üye
Aktif Üye
Mesajlar: 106
Kayıt: 21 Şub 2008, 02:00

El AZİZ

Mesaj gönderen senim »

Resim

İzzet sıfatı Kur'ân'da bir çok yerlerde azap ayetleri yerinde gelmiştir. Fakat bu İsm-i Şerif’in yine bir çok defa “Hakîm” İsm-i Şerif’i ile birleştiği görülür.
Bunun manası, Allah-ü Teala (CC) Hz.leri’nin kudreti galiptir; fakat hikmeti ile kötülerin cezasını tehir eder, kötülük edip durmakta olan insanları cezalandırmakta istical etmez, acele etmez demektir.

Hani aramızda bazı büyük adamlar vardır ki, kuvvetlerini gösterirler de kullanmazlar. Böyle adamların bu hali bu İsm-i Şerif’in mazharıdır. Onlar, Allah'ın (CC) bu ahlakından nasiplerini almış insanlardır. (Alıntıdır)


Bu yaklaşımla incelediğimizde EFENDİMİZ SAV'in bu ismin fiile çıkış mahali olarak ne derece büyük boyutlara ulaştığını düşündüm ilk ki ileride ALLAH nasip ederse KURAN-I KERİM de EFENDİMİZ SAV için kullanılmış bu ismin geçtiği ayettende bahsederiz inşaALLAH.

İkinci yapı ise annenin çocukla olan ilişkisinde açığa çıkan AZÎZ ismi olabilir; çocuk üzerindeki hakimiyet tasavvuf gücüne karşın bu isim tecellisinin de etkisi yok mudur hoşgörülü hataları affedici ve sırf coçuğun verimli bir şekilde gelişimini sürdürmesi için cüz-i iradesini kullanmasına müsade ettiren?

Selâm ve Duayla
[img]http://www.muhammedinur.com/resimler/senim.jpg[/img]
Kullanıcı avatarı
senim
Aktif Üye
Aktif Üye
Mesajlar: 106
Kayıt: 21 Şub 2008, 02:00

El Aziz

Mesaj gönderen senim »

Allah, Adem`e bütün isimleri tâ`lim etmişti"!.

"Ruh nefhi" ifadesiyle anlatılan, "esmâ-i ilâhi’nin" kapsamlı bir kapasiteyle ortaya çıkarılabilmesi yeteneğini oluşturan "mutasyon" olayı sonucunda, beyin kapasitesi Allah-u Teâlâ`nın "tâlim edilen" tüm esmâsının özelliklerini ortaya koyabilecek kemâlâta ulaşmış; böylece de cennet hâli diye bahsolan yaşama geçmişti Adem!.. (ALINTIDIR)


Bu konun ne derece önemli olduğunu hafızada taze tutmak adına ekleme ihtiyacı hissettim bu cümleleri...

El Aziz c.c. İsm-i Şerif, Allah-ü Teala (CC) Hz.leri’nin mutlak hakimiyet ve üstünlüğünü ifade eder.

Kur’an-ı Kerim’in Allah-ü Teala (CC) Hz.leri’nin kelamı olması nedeniyle Fussilet Suresi 41. Ayet-i Kerime’de “el-Aziz” kelimesi Kur’an-ı Kerim’in sıfatı olarak kullanılmıştır.

Yusuf Suresinde Mısır yöneticilerine de Aziz ismi kullanılmıştır.

Tevbe 128 de Peygamber (SAV) Efendimiz’in sıfatı olarak Aziz kelimesi kullanılmış.

Rabbimiz (CC) : “Kim izzet isterse bilsin ki izzetin tamamı Allah’a (CC)aittir” buyurur.

Münafikun Suresi 8. Ayette ise: “İzzet, Allah’a (CC), Rasulüne (SAV)ve Mü’minlere aittir” buyurur.



Acaba özellikle bu ayet bize bir müjde midir? Aziz isminin kendi esma terkibimizdeki varlığını açığa çıkarmanın yolu nedir? Ya da bunu başka nasıl seyredebiliriz?
[img]http://www.muhammedinur.com/resimler/senim.jpg[/img]
Kullanıcı avatarı
elifdostu
Özel Üye
Özel Üye
Mesajlar: 649
Kayıt: 06 Şub 2007, 02:00

Mesaj gönderen elifdostu »

senim yazdı:Acaba özellikle bu ayet bize bir müjde midir? Aziz isminin kendi esma terkibimizdeki varlığını açığa çıkarmanın yolu nedir? Ya da bunu başka nasıl seyredebiliriz?
Münir DERMAN hocam der ki:
"Allah'a secde ettiğin yüzü, başkalarına karşı zillete düşürmemeğe gayret et; azîz olursun." Ne demektir? Dünya menfaati için dininden taviz verme. Her istediğini Allah(CC)dan iste. Hakiki mümin onurlu insandır, gururlu değil, bu iki sıfat benzerse de, aralarında çok fark vardır. Gurur nefisten, onur ve vakar da imandan, islamdan gelir. Öyle ise değerli kardeşlerim EL AZİZ (CC) ismini üzerimizde tecellisi dindeki vakarımızla ilgilidir. Bu aklıma gelen ilk örnek. Başka misaller veren kardeşlerimiz de olacaktır inşaallah. Selam ve dua ile...
Âmaya renk tarif etme,
Siyahtan gayrını blmez,
Aşığa DOST'tan bahsetme,
ALLAH'tan gayrını bilmez...
Kullanıcı avatarı
Gariban
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 2834
Kayıt: 25 Tem 2007, 02:00

Mesaj gönderen Gariban »

Sevgili kardeşlerim güzel açıklamalar getirdiniz Allah razı olsun.
Tosun Bayrak'ın ingilizce olarak derlediği Ibn-i Arabi, Imam El-Gazali ve Hz.Geylanî ve daha başka alimlerin sözlerinden karma olarak yapılmış Esma ül Hüsna kitabında , bu isim üstünlük ve zafer sahibi, daima galip, hiç bir kuvvetin üstesinden gelemeyeceği manasında çevrilmiş. O'nun muradının önünde evrende hiç bir şeyin karşı duramayacağı ve Kur’ân da cezalandırmaların yapıldığı bazı ayetlerde çok geçtiğinden bahsedilmiş. Günah işleyenleri hemen cezalandırmaz bunu erteler diye de anlatılmış.
Hayatını Allah'a itaat ile geçirerek güçlü ve yenilemeyen bir kişi olup bu gücünü intikam vesaire şekilde kullanmaktan sakınan kişilerin, bu ismin güzelliğini yansıttığından bahsedilmiş. Abdül Aziz, Allah'ın bütün karşı kuvvetlere galip getirip saldırılardan koruduğu kuldur denilmiş.
Latif hocamın gösterdiği kaynaktan ise bu ismin Kur’ândaki istatistiksel analizi su:


“Azîz, zilletin (zayıf ve güçsüz) zıttı olup izzetle birlikte âyetlerde ALLAH-U ZÜ'L-CELÂL'e nisbet edilmiştir. Azîzü'l-Hakîm olarak 50 âyette, Azîzü'l-Rahîm olarak 11 âyette, Azîzü'l-Alîm olarak 6 âyette, Azîzü'l-Hamîd olarak 3 âyette, Azîzü'l-Gaffâr olarak 3 âyette, Azîzü'l-Gafûr olarak 2 âyette, Azîzü'l-Kerîm olarak 1 âyette, Azîzü'l-Vehhâb olarak 1 âyette geçmektedir.”

Buna ek olarak Hud Sûresi 66. Ayette birde “Hüvel Kaviyyul Aziz “ de var.
Hocam El-Aziz isminin sahiplik manasının olduğunu soylüyor. Istatistiksel analize
bakınca hakikaten Allah Aziz'dir,

çünkü hikmet sahibi El-Hakim'dir. Ve bu sebeple hikmeti de dilediğine vererek ona izzet verir,"Kimse hikmet verilmişse ona hayr verilmiştir),

çünkü rahmet eden ve rahmetini kulundan da sudur ettiren rahmet sahibi Er-Rahim'dir,

çünkü namütenahi ilim sahibi El-Alim'dir kendisinin ilminden belli bir ölçüde yararlanmasına izin verdiği kişilerin dışında kimsenin ilim sahipliği hakki da yoktur,

çünkü en güzel hamd eden, kendisini hakkıyla tek hamd eden El-Hamid'dir,
çünkü kullarinin kusurlarını meleklerden ve ruhlardan perdeleyerek bizim âhirette utangaç duruma düşmemezi dahi engelleyecek kadar affedicilik sahibi El-Gafur’dur,

çünkü en affedici olan ve hatta kişinin kendi günahlarından duyduğu suçluluk ile kendisine eziyet etmesine dahi mani olmak için günahlarını ondan perdeleyip unutturacak kadar büyük şefkat sahibi olan El-Gaffar'dır.

çünkü cömertlik sahibi olan, kullarına hak etmediği halde dahi cömert davranan rahmetinden cömert, ilminden cömert, kullarına maddi manevi her yönden cömert, mülkünden cömert, ama cömert olduğu şeylerinde yegane ve mutlak tek sahibi Malik El-Mülk olan El-Kerim'dir,

çünkü ihtiyaçları gideren ve karşılıksız veren El-Vehhab'dır. Vehhab olması icin sahip olması gerekir ki yine Malik El-Mülk, El-Alim-Er-Rahim v.b esmalarıyla ilgili bağları vardır.

Bazı yerlerde Aziz ve Hakim peş peşe olarak cezalandırma geçen ayetlerde kullanılmış bazı yerlerde ise mükafat getiren yahut izzet verici şeyleri gerekli kılan durumlarda kullanılmıştır.


Örneğin:
"Eğer siz ona yardım etmezseniz biliyorsunuz Allah ona yardım etti: o küfr edenler onu çıkardığı sıra ikinin biri iken, ikisi Gardeler iken, ki o lâhzada arkadaşına «mahzun olma çünkü Allah bizimle beraber diyordu, derken Allah onun üzerine sekinetini indirdi. Onu da görmediğiniz ordularla te'yid buyurdu da öyle yaptı ki o küfredenlerin kelimesini en alçak etti, Allahın kelimesi ise en yüksek o, öyle ya Allah bir azîz hakîmdir." (Tevbe Sûresi 40.ayet).

Demek ki bu isime bağlı olarak El-Muzill ve El-Muiz isimleri yahut El-Hafid ve El-Rafi de var. Yani Allah zafer sahibi, üstündür, eziyet etmez lakin zalim olanı kovalayan bir El-Muntekim'dir ve zamanı geldiğinde Hakkı batıldan ayırmak ve zalimi zelil etmek için El-Muzill zillete düşürür, alçaltır. El-Kaviy’dir kudret ve kuvveti sonsuz, karşısında kimse duramaz bu yüzdende El-Aziz’dir.

Zil Zal tabiri vardır Zel zele diye, zelzele oldu mu dikkat edin çökelti gelir, zeliliyet gelir, yükselen ne varsa alaşağı geçiri verir hepsini. Malıyla mülküyle paye kazanmış nicelerini çulsuz bırakır ortada. Kuvvetiyle iktidar olmuş kişileri alt kademelere indirir, ilmiyle böbürlenen kibirlilerin ilmini kabzedi verir birden. Beyindeki bir çatlak damarla bütün hafızanızdaki bilgileri kullanılmaz duruma getiriverir. Nice diktatörleri, mazlumların ahını almış zalim kişileri yere batırı verir. Firavun’u ve askerlerini denize nasıl gömdüyse zalimleri de zillete düşürür. Bunların hepsi O’nun sahibi olduğu şeylere muktedirlik taşlayıp, sahip çıkmalarındandır.

El-Aziz olan o’dur. Sahibin tek O olduğunu idrak edenlerde de bu isimi tecelli ettirerek izzet verir.

El-Muiz ise izzet verendir. Şeref bağışlayan, onurlu edendir. El-Aziz isminin kendisinde tecelli ettiği zatta güzellikler görüleceğinden zaten bu El-Muiz ismininde etkisi direkt görülür diye düşünüyorum.


“Erkek, dişi bütün Mü'minler ise birbirlerinin velileridirler: ma'rufu emir, münkerden nehy ederler, namazı dürüst kılarlar, zekâtı verirler, Allah ve Resulüne itaat eylerler, işte bunları Allah yarın rahmetiyle yargılayacak, çünkü Allah azîz, hakîmdir”

Vakia 5. "Hafıdatun rafi'tun."( İndirir bindirir)


Işte kime izzet verip yükselteceğini ve kimi zelil edeceğini, bunu ne zaman(müddet tanıyan ve müddeti gözetleyen Er-Rakib) ve nerede yapacağını, ve niye yapacağının hikmetini bilen en büyük hikmet sahibi Hakim ve Aziz O’dur.

Buraya kadar El-Aziz isminden ve bazı diğer sıfat isimlerle olan bağlarından bahsettik, dostlarım şimdi bunlara ekleyecek bazı şeyler tesbit ettiyseniz ya da düzeltmemiz gereken bazı şeyler varsa ekleyelim, yoksa o zaman dilerseniz bu ismin kullarda tecellisi için örnekler verelim, buraya bu isimle ilgili seyrettiğimiz örnekleri yazalım. Birde sistemli gidelim, şimdi Senim Kardeşimiz bu isim için forum açtı bu ismin forumu burada devam etsin ve yeni bir esma öğrendiğimizde yeni bir forum açalım yoksa tek bir foruma isimleri yazmak çok uzun olur. Ne dersiniz?

Selam ve sevgilerimle
Gariban
Kullanıcı avatarı
nur_umim
Özel Üye
Özel Üye
Mesajlar: 1113
Kayıt: 19 Ağu 2007, 02:00

Mesaj gönderen nur_umim »

El AZÎZ (celle celâlihu)

Bu güzel İsmullah, izz veya izzet kökünden türer.
Allahu zülcelâl’in;
Dengi ve benzeri bulunamazlıktaki üstünlüğünü, tekliğini ifâde mânâsıyla Tenzihî Sıfatlar grubuna girer.
Her hususta mutlak galib oluşu mânâsıyla Zâtî Sıfatlar grubuna girer.
İzzet ve kuvvet veren (El Muizz cc) mânâsıyla Fiilî Sıfatlar grubuna girer.

Aziz, zayıf ve güçsüz anlamındaki zelil kelimesinin karşıtıdır.
Esmâ olarak Allahu zülcelâl’in her hususta kudret, azamet, havl ve kuvvetinin dâim-kâim olup yaratıklarındaki izafî güçler gibi değişikliğe uğramaktan münezzeh olduğunu ifâde eder.

90 kadar âyette geçen Azîz ismi, âyet ve hadislerde Allahu zülcelâl’e nisbet edilmiştir.
Kur’ân-ı Kerîm’de; El Hakîm, El kavî, El Muktedir, El Rahîm, El Gafûr gibi isimlerle birlikte o hususlardaki güçlülüğü te’yid eder.

Uluhiyet şartlarından olan el Azîz ism-i şerîfi zikri ve fikri ile Sıla Bağı kuranlara yüce şerefler bahşettiği Erenlerce bilinir, bulunur, olunur ve yaşanmasına ciddi gayretler sarf edilir diye bildirilmiştir ..

İnşâllah BİZ de ulaşırız bu azîzliğe BİZ BİRlikte kardeşlerim…
Resim
Kullanıcı avatarı
nur-ye
Özel Üye
Özel Üye
Mesajlar: 9089
Kayıt: 08 Eyl 2007, 02:00

Mesaj gönderen nur-ye »

Resim
El- Aziz (c.c)

Her şeye galip , İzzet sahibi, mağlup edilmesi imkansız olan, her şeye galip olan.

* Döl yataklarında size dilediği gibi suret veren O'dur. O'ndan başka ilâh yoktur; üstün ve güçlü olandır, hüküm ve hikmet sahibidir Al-i İmran 3:6

* Hayır; Allah onu kendine yükseltti. Allah üstün ve güçlüdür, hüküm ve hikmet sahibidir Nisa 4:158

*Siz O'na (peygambere) yardım etmezseniz, Allah O'na yardım etmiştir. Hani kâfirler ikiden biri olarak O'nu (Mekke'den) çıkarmışlardı; İkisi mağarada olduklarında arkadaşına şöyle diyordu: 'Hüzne kapılma, elbette Allah bizimle beraberdir.' Böylece Allah O'na 'huzur ve güvenlik duygusunu' indirmişti. O'nu sizin görmediğiniz ordularla desteklemiş, inkâra edenlerin de kelimesini (inkâr çağrılarını) alçaltmıştı. Oysa Allah'ın kelimesi, yüce olandır. Allah üstün ve güçlüdür, hüküm ve hikmet sahibidir Tevbe 9:40


* Mü'min erkekler ve mü'min kadınlar birbirlerinin velileridirler. İyiliği emreder, kötülükten sakındırırlar, namazı dosdoğru kılarlar, zekatı verirler ve Allah'a ve Resülü'ne itaat ederler. İşte Allah'ın kendilerine rahmet edeceği bunlardır. Şüphesiz, Allah, üstün ve güçlüdür, hüküm ve hikmet sahibidir
Tevbe 9:71

* Göklerin ve yerin orduları Allah'ındır. Allah azizdir, hakimdir Fetih 48:7

*O Allah ki, O'ndan başka ilâh yoktur. Melik'tir; Kuddus'tur; Selâm'dır. Mü'min'dir, Müheymin'dir, Aziz'dir, Cebbar'dır, Mütekebbir'dir, Allah, (müşriklerin) şirk koştuklarından çok yücedir Haşr 59:23

* Göklerde ve yerde olanların tümü Allah'ı tesbih etmiştir. O, üstün ve güçlüdür, hüküm ve hikmet sahibidir Saf 61:1

Allah'ın, hiçbir yönden mağlup edilemeyen, her işinde mutlak gâlip gelen, son derece izzetli ve yüce olduğu manasına gelir. Hiçbir yönden benzeri olmayan dilediğini yapan ve buna güç yetiren, yüce varlığını ve kudretini hiçbir gücün mağlup edemediği tek yaratıcı Allah'tır.
Resim
Kullanıcı avatarı
nur-ye
Özel Üye
Özel Üye
Mesajlar: 9089
Kayıt: 08 Eyl 2007, 02:00

Mesaj gönderen nur-ye »

Zevkler-Esmâlar


ZEVK 855

Azîz RABBım uyarmazsan deli gönlüm sonsuz uyur
Gözümden akan yaşlara kurban olam nazar buyur
Meşhud- ü malum”dan beni “Ledün-nü meçhule götür
Adı güzel Muhammedin “Fıtrat misakını duyur…

24.12.1991 08:29 dr.


Fıtrat misakı : Yaratılış antlaşması. Selaset-i ümmühat…
Fıtrat : Yaradılış, tıynet, hilkat. (Bak: Evamir-i tekviniye).
Misak : Anlaşma. Sözleşme. Yeminleşme. Verilen söz.
Nazar : Göz atmak. Mülahaza, düşünmek, bakmak, imrenerek bakmak, düşünce. Yan bakış, kötü bakış. Bir türlü kabul etmek. * Gözdeğmesi. * İltifat. * İtibar.
Meşhud: Görünen. Şehadet edilen. * Resul-u Ekrem'in (A.S.M.) dünyaya teşrifinden ve risaletinden önce meleklerce ve enbiya hazerâtının dilinde nübüvvet ve risaletlerine şehâdet edilmiş olduğundan kendilerine verilen bir isim. * Suç üstü yakalanan. * Göz ile görülmüş. * Cuma günü. * Kıyâmet günü.
Ma’lum : Resul-i Ekrem'in (A.S.M.) bir nâmıdır. Onun geleceği, melekler, resuller ve nebiler tarafından ma’lum olduğundan ve dünyaya teşriflerinden evvel kendilerinin ta'zim edilmesi ve ona intisab dileklerinden dolayı bu isim verilmiştir. * Bilinen, belli olan.
Meçhul : Bilinmeyen. Belli olmayan

Ledünn : (İlm-i ledünn) Garib bir ilim ismidir. Ona vakıf olan, mesturat ve hafâyayı, gizlilikleri münkeşif bir halde göreceği gibi, esrar-ı İlâhiyyeye de ıttıla' kesbeder. Bu ilm-i şerifin hocası ve sultanı Fahr-i Kâinat Aleyhi Ekmelüttahiyyât vessalâvât Efendimiz Hz. leridir. Bu ilmin ehli ise, Enbiyâ-ı izâm (A.S.) ve Ehlullâh-i Kiram Efendilerimiz Hazretleridir.
Resim
Kullanıcı avatarı
aNKa
Özel Üye
Özel Üye
Mesajlar: 2797
Kayıt: 02 Eyl 2007, 02:00

Mesaj gönderen aNKa »

----
--------EL AZÎZ-------------- EL MÜİZZÜ


İZZ, izzet (dengi ve benzeri bulunmayacak derecede değerli ve şerefli olmak, güçlü ve yenilemez olmak; güç, şiddet, üstünlük) kökünden sıfat isimdir.
MÜİZZ ise izzet ve kuvvet verendir.

Azîz, zilletin (zayıf ve güçsüz) zıttı olup izzetle birlikte âyetlerde ALLAH-U ZÜ'L-CELÂL'e nisbet edilmiştir.
Azîzü'l-Hakîm olarak 50 âyette,
Azîzü'l-Rahîm olarak 11 âyette,
Azîzü'l-Alîm olarak 6 âyette,
Azîzü'l-Hamîd olarak 3 âyette,
Azîzü'l-Gaffâr olarak 3 âyette,
Azîzü'l-Gafûr olarak 2 âyette,
Azîzü'l-Kerîm olarak 1 âyette,
Azîzü'l-Vehhâb olarak 1,
Kaviyyü'l- Azîz olarak 1 âyette geçmektedir.

El Azîz : İzzetli, onurlu, şanlı, dosd, gücü galebe çalan ve asla yenilmeyen.
Asla emsâli olmayan, mutlak ihtiyaç duyulan ve hiç ulaşılamayan.
Bu üçü bir arada olan.
Azîz; değerli, şerefli, güçlü ve daima üstün gelen, kudret ve kuvveti daim olan ALLAH-U ZÜ'L-CELÂL.
Mutlak üstün, şerefli, mükerrem, sevgili, varlığı nâdir olan, kuvvetli, galib, melîk olan ALLAH-U ZÜ'L-CELÂL.

El Müizzü : Üstünlüğü, izzeti dilediğine bahşeden ALLAH-U ZÜ'L-CELÂL…: İzzet ve ikrâm sahibi olan. Dilediğine izzet ve ikrâm bahşeden...

Azze : Azîz, kadri yüce, şerefli olmak, kuvvetli olmak, zülden berî olmak. Kerîm olmak, cömert olmak.Galib ve üstün gelmek. Kahretmek. Varlığı nâdir olmak.
Eazze : Azîz kılmak.


EL AZÎZÜ (celle celâluhu) ZEVKİ:

ALLAH-U ZÜ'L-CELÂL'in ihsânı ve Rasûlullah (sallallahu aleyhi ve sellem)'in şerefli şifâsı ile El Azîzü (celle celâluhu) zikrinin zuhûru nâsib ve kısmet olunca o kimsenin emsâli nâdir olur, kendisine çok ihtiyaç duyulur ve ulaşılması da güç olur.
Çünkü bu değerli Zâtlar haddini bilir halka gösteriş ve riyâ tantanası yapamaz, gizli ve mütevâzi yaşarlar.
Ne var ki böylesi azîz Ehlullah'ın eline değenin eli Resûllah (sallallahu aleyhi ve sellem)'in elindedir ve ellerinin üzerinde ise "Yedullah" vardır.
Bu husus âyetle sâbittir azîz kardeşim.
Azîzlik zinciri zevki Kur'ân-ı Kerîm'dedir.


(KUL İHVANİ - ESMÂLAR)
Resim
İslam_Güneşi
Yeni Üye
Yeni Üye
Mesajlar: 7
Kayıt: 15 Şub 2020, 17:59

Re: 9-) EL AZİZ c.c.

Mesaj gönderen İslam_Güneşi »

Aziz ismini çok seviyorum. Çok anlamlı bir isim. Ellerinize sağlık Paylaşımınız için çok teşekkürler.
İslam_Güneşi
Cevapla

“Esmaü’l – Hüsna” sayfasına dön