TASAVVUF ZEVKi ŞERHi

Cevapla
Kullanıcı avatarı
kulihvani
Site Admin
Site Admin
Mesajlar: 12868
Kayıt: 02 Eki 2006, 02:00

TASAVVUF ZEVKi ŞERHi

Mesaj gönderen kulihvani »

Resim

Oğlanlar Şeyhi İsmâil Mâşukî İbrâhim Aksarâyî (ks) nin

TASAVVUF ZEVKinin ŞERHi

Bidâyette tasavvuf, sufî bî-can olmaya derler
Nihâyette, gönül tahtında sultan olmaya derler


Tasavvuf, başlangıçta Sûfinin cansız olmasına, canından vaz geçmesine derler.
Seyr u sulûk sonuçta ise gönül tahtında
SULTAN olmaya derler


Târikatde, ibâretdir tasavvuf mahv-ı sûretden
Hakîkatde, saray-ı sırr'da mihmân olmaya derler


Târikatta Tasavvuf, Sûretin mahv olmasından, beşerî noksanlıklardan kurtuluşundan ibârettir.
Hakîkatte Tasavvuf, Sırr Sarayında misâfir olmaya derler..



Bu âb u kil libasından tasavvuf, âri olmakdır
Tasavvuf cism-i sâfi nûr-ı Yezdân olmaya derler


Tasavvuf, bu SU ve Toprak Elbisesinden temzilenmektir, Benden-nefs derdinden kurtulup Kalb-Ruh güzelliklerini açığa çıkarmaktır.
Tasavvuf, İnsanın cisminin safî-katışıksız Nûrullah olmasına derler.


… اللَّهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ

“ALLAHu nûru's-semâvâti ve'l-ard… : ALLAH, göklerin ve yerin nûrudur…”

(Nur 24/35)


Tasavvuf, lem’ayı envâr-ı Mutlak’dan uyarmakdır
Tasavvuf, ateş-i aşk ile sûzan olmaya derler


Tasavvuf; Kalb Çırasını, Mutlak Nurdan-Nûrullah'dan yakmaktır
Tasavvuf, Aşk Ateşi ile kor-alev yanmaya-yakmaya derler.



Tasavvufda şerâit nâme-i hestiyi dürmekdir
Tasavvuf, ehl-i şer’u ehl-i îmân olmaya derler


Tasavvufun şartları, tasavvuf yolcusunun dünyâyı ve ahireti terk etdikten sonra kendi varlığını da terk ederek, geçici varlığının mutlak olan ALLAH'ın karşısında hiç bir değerinin olmadığını idrak ederek defterini dürmesidir.
Tasavvuf, îmân ehli ve şerr ehli olmasına derler..



Tasavvuf âri olmaktır hâkimen âdetullâha
Tasavvuf, cümle ehl-i derde dermân olmaya derler


Tasavvuf, ALLAHU zu'lcelâl Teâlâ’nın yaratış, sürdürüş, bitiriş ve hesâba çekiş sünnetine yakışır tarzda yaşamak için tertemiz olmaktır.
Tasavvuf, bütün dert çekenlerin derdine derman olmaya derler..



Tasavvuf ten tılsımın ism miftâhıyla açmaktır
Tasavvuf, bu imâret küllî vîran olmaya derler


Tasavvuf, herkesin gözüken kendi olan ve herkesin bilip çözemediği gizli sır BEDEN tılsımını, esmâ anahtarıyla açmaktır.
Tasavvuf, gözüken-gözükmeyen kısımlarıyla birlikte Benlik Sarayının yerle bir olmasına derler.



Tasavvuf, kâli hâle tebdil eylemekdir bil
Dâhi her söz ki söyler âb-ı hayvan olmaya derler


Tasavvuf, insanın ağzıyla söylediği sözün gereğini bizzat yaparak hâllerini yaşayarak işe çevirmektir bunu bil!
Bunu yaptığı takdirde ise her sözü artık âb-ı hayvandır, âb-ı hayattır- Ölümsüzlük Suyu olmasına derler.



Tasavvuf ilm-i tâbirat u te’vilâtı bilmektir
Tasavvuf can evinde Sırr-ı Subhan olmaya derler


Tasavvuf, Tasavvufun İfâde şekilleri ve Zâhiren yakın mâna ve delil nakletmek sebebiyle başka mânâ verme Te’vilât İlmini bilmektir.
Tasavvuf, Can evinde
SUBHAN ın Sırrlarını yaşayan olmaya derler..


Tasavvuf hayret-i kubrâda mest u valeh olmakdır
Tasavvuf Hakk’ın esrârında hayran olmaya derler


Tasavvuf, Devran, Seyran, Cevlan sonunda Hayran da en büyük Hayret içinde Kendinden geçercesine haz duymak ve de keder ve hüzünle aklı gitmiş, şaşırmış, hayrette kalmış olmaktır.
Tasavvuf,
HAKK Teâlâ’nın sırlarında Hayran olmaya derler..

Tasavvuf kalb evinden mâsivallahı gidermektir
Tasavvuf kalb-i mü’min arş-ı Rahmân olmaya derler


Tasavvuf, Kalb evinden Mâsivâyı- Tevhîdullah'tan başka her şeyi temizlemektir.
Tasavvuf Sûfînin; Diliyle ikrar edip Müsülüman olduğu Tevhîdi, kalbiyle tasdik ederek Mü’min olmasına ve de bunu;
Rasûlullah sallallâhu aleyhi ve sellemi BİLerek, BULarak ve O’nun Kalbinde OLarak Arş-ı Rahmânda Şehâdetini yaşamasına derler.


Tasavvuf her nefesde şarka vu garba erişmekdir
Tasavvuf bu kamu halka nigehbân olmaya derler


Tasavvuf, her nefeste Doğu-Batı, Doğum-Ölüm ve her ANda OL-AN Şe’enullaha İştiraktır..
Tasavvuf, şu
AN OL-AN her Halkedilene OLUŞ içinde gözcü, gözetici ve bekçi olmaktır ve kısacası fiilen Şeenullahın farkına varıştır.


Tasavvuf cümle zerrât-ı cihanda HAKK’ı görmekdir
Tasavvuf kün gibi kevne nümâyan olmaya derler


Tasavvuf, Bütün KÜRRElerin ANA ZERRElerde HAKK Teâlâ’yı eserinde seyrediş, görüş ve ANlayıştır.
Tasavvuf, bütün Kâinat mevcudlarında şimdi, şu
ANda OL-AN’ın sebebi “Kûn!:OL!” emrini duyup “Feyekun; Olur!” oluşuna iştirak şehâdetini yaşayış görüşünde olmaya derler..

Tasavvuf anlamakdır yetmiş iki milletin dilin
Tasavvuf âlem-i akla Süleyman olmaya derler


Tasavvuf, yetmiş iki milletin dilini anlamaktır.
Akıl Âlemine, Süleyman olmaya derler..
Sûfî aklının, İlahî İlim öğretimi ve Muhammedî Edeb Eğitimi ile
NAKLe kavuşarak her dilin ve ŞEYin lisânını ANlama melekesidir..

Süleyman Kuş Dilin BİLir dediler
SÜLEYMAN var Süleymandan içeru!


Yunus EMRE


Tasavvuf urvetu’l vuska yükün can ile çekmekdir
Tasavvuf mazhar-ı âyât-ı gufran olmaya derler


]Tasavvuf, tâğutları-İnsanları ALLAH'a (C.C.) karşı isyâna sevkedenleri reddedip sâdece ve sâdece ALLAH'a inanma yükünü Varlık sebebi olan CAN ipi-Habli’l- Veridle-Şah Damarıyla çekmektir..
Tasavvuf, Cenâb-ı
HAKK'ın günahları affedip örteceğini ve rahmetini vereceğini vaadettği bağışlama âyetlerine mazhar - zuhur ve fiilen ortaya çıkış yeri olmaya derler.


لاَ إِكْرَاهَ فِي الدِّينِ قَد تَّبَيَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَيِّ فَمَنْ يَكْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَيُؤْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَكَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَىَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ

“Lâ ikrâhe fîd dîni kad tebeyyene'r-ruşdu mine'l-gayy(gayyi), fe men yekfur bi't-tâgûti ve yu’min billâhi fe kadistemseke bi'l-urvetil vuskâ, lenfisâme lehâ, vallâhu semîun alîm(alîmun).: Dinde zorlama yoktur. Artık doğrulukla eğrilik birbirinden ayrılmıştır. O halde kim tâğutu reddedip ALLAH'a inanırsa, kopmayan sağlam kulpa yapışmıştır. ALLAH işitir ve bilir.”

(Bakara 2/256)


Tasavvuf ism-i a’zamla tasarrufdur bugün kevne
Tasavvuf câmi’-i ahkâm-ı Kur’ân olmaya derler


Tasavvuf, İnsân-ı Kâmil'in Âdem aleyhisselâmın AKLına Ezelde yüklenen Esmâlar içindeki eşsiz ism-i a’zamla bugün-Şu AN yeniden[ /color] yaratılAN Kâinat-Mevcûdiyete tasarruftur. OL]UŞa Şehâdetle İştirakı ANlayış Ârifliğidir derler.
Tasavvuf, Kur’ân-ı Kerim'in bütün Hükümlerinin tümünü -İlahî Nakli,
Rasûlullah sallallâhu aleyhi ve sellem'den ilhamla Kalb Kur’ân'ında bulmaya derler..


Tasavvuf her nazarda zât-ı HAKK’a nâzır olmaktır
Tasavvuf sûfîye her müşkil a’sân olmaya derler


Tasavvuf, her bakışta her ŞEY’de HAKK Teâlâ’yı görmektir ESERinde.
Tasavvuf, Sûfînin, Her
AN Hâzır-Nâzır OL-AN HAKK Teâlâ’nın Huzûrunda Hâzır olduğu ANlayışından dolayı her ZORluğun KOLAY olmasına derler.


Tasavvuf ilm-i HAKK’a sînesini mahzen etmekdir
Tasavvuf sûfî bir katreyken umman olmaya derler


Tasavvuf, İnsanın Sînesini-Nefsini-Kalbini HAKK İlmine mahsus kılmaktır.
Tasavvuf, Sûfî kendi
BENliğinde bir damlayken, Rasûlullah sallallâhu aleyhi ve sellem'i BİLerek, BULarak ve O’nun Kalbinde DERYA OLmaya derler.


Tasavvuf külli yakmakdır vucûdun nâr-ı lâ ile
Tasavvuf nûr-i illâ ile ihsan olmaya derler


Tasavvuf, Sûfînin Vucûdunun tümünü, TEVHİDin “Lâ İlâhe” İnkar kısmının “Lâ Ateşi” dağlamaktır.
Tasavvuf,
TEVHİDin “İllâ ALLAH” İkrar kısmının “İllâ NURu” ile İHSAN BULmaya- OLmaya derler..


Tasavvuf on sekiz bin âleme dopdolu olmaktır
Tasavvuf nuh felek emrine fermân olmaya derler


Tasavvuf, Muhammedî İlim, İrâde, İdrak ve İştirakle Şeriat-ı Garra içinde yapıldığında on sekiz bin Âlemin “Rahmeten li'l-âlemin”i Rasûlullah sallallâhu aleyhi ve sellemi BİLerek, BULarak ve O’nun Kalbinde OLarakYaşamaktır.
Tasavvuf, Dokuz gökler âlemine geçerli EMRe Ferman olmaya derler.


Nuh Felek: Dokuz Gök (eskiden gökyüzünün dokuz tabakadan oluştuğuna inanılırdı.)
Fakat burada gökyüzünden kasıt, bu gün anladığımız mânâda değildir. uzayın derinlikleri desek daha doğru olur belki.
birinci kat gök: kamer(ay)
ikinci kat gök: utarid(merkür)
üçüncü kat gök: zühre(venüs-çobanyıldızı)
dördüncü kat gök: şems(güneş)
beşinci kat gök: merih(mars)altıncı kat gök: müşteri(jüpiter)
yedinci kat gök: zuhal(satürn)
sekizinci kat gök: felek-i sâmin(neptün)
dokuzuncu kat gök: felek-ul-a'zam ya da felek-ul-eflak (plüton )

Tasavvuf “Kul kefâ billah” ile da’vet dürür halkı
Tasavvuf “irci'î lâfzıyla mestân olmaya derler


Tasavvuf, Rasûlullah sallallâhu aleyhi ve sellem'in tüm halka“De ki: Benimle sizin aranızda şâhit olarak ALLAH ve yanında Kitab'ın bilgisi olan (Peygamber) yeter.” da’vetidir.
Tasavvuf, sen
O'ndan O senden hoşnut olarak RABBine dön! EMRiyle sarhoş olup ebeden dönmektir DEVR-ANda..

وَيَقُولُ الَّذِينَ كَفَرُواْ لَسْتَ مُرْسَلاً قُلْ كَفَى بِاللّهِ شَهِيدًا بَيْنِي وَبَيْنَكُمْ وَمَنْ عِندَهُ عِلْمُ الْكِتَابِ

" Ve yekûlullezîne keferû leste murselâ(murselen), kul kefâ billâhi şehîden beynî ve beynekum ve men indehu ilmul kitâb(kitâbi).: Kâfir olanlar: Sen rasûl olarak gönderilmiş bir kimse değilsin, derler. De ki: Benimle sizin aranızda şâhit olarak ALLAH ve yanında Kitab'ın bilgisi olan (Peygamber) yeter.”

(Ra’d 13/43)

ارْجِعِي إِلَى رَبِّكِ رَاضِيَةً مَّرْضِيَّةً

“İrci'î ilâ RABBiki râdıyeten mardıyyeh(mardıyyeten).: Sen dön o RABBına hem râdıye olarak hem merdıyye de- dön RABBine, sen O'ndan O senden hoşnut olarak!”

(Fecr 89/28)


Tasavvuf günde bin kere ölüp yine dirilmekdir
Tasavvuf cümle âlem cismine can olmaya derler


Tasavvuf, Her AN Olmakta OL-AN “KUN:OL!” EMRiyle Yeniden Yaratılmaktır Şe’enullahta..
Tasavvuf,
El HAYY Esmâsının Teklik ve Mutlaklığını Anlayarak Âlemlerde ki Cisim bürünmüş CANların, BİZ BİR-İZ Sırr-ı Sıfırını BİR cAN olarak Yaşamak Şehâdeti Şerefidir Rasûlullah sallallâhu aleyhi ve sellem'de…


Tasavvuf zât-ı insan zât-ı HAKK’da fâni olmakdır
Tasavvuf cân-ı cânân cân-ı canın olmaya derler


Tasavvuf, Sûfînin Kendi BENliğinden Oluşan İnsan Kimliğini İNSÂN-ı Kâmil Tâlim-Terbiyesiyle HAKK Teâlâ’nın İlminde eriterek Yok Olmasına derler.


Tasavvuf bende olmakdır hakîkat hak ey İbrâhim
Tasavvuf şer’-i Ahmed dilde burhan olmaya derler


Ey İbrâhim Tasavvuf, HAKK Teâlâ’nın HAKK OL-AN Hakîkatına Kul-köle OLmaktır.
Tasavvuf,
Rasûlullah sallallâhu aleyhi ve selem'in AHMEDÎ Şeriatının Sûfî Dilinde Burhan- Delil, hüccet, isbat vâsıtası Olmasına derler..

Oğlanlar Şeyhi İsmâil Mâşukî İbrâhim Aksarâyî (ks)


Not: 1528 yılında, Kör Göz Sağır Kulak ve Mühürlü Kalb ehlince 20-24 yaşında başı kesilip denize atılan bu yiğit yürekli Melâmet Eri Hemşehrimin ZEVKini Hazz etmeye çalıştım..
Son sözünü soran kapı Kulu Şeyhu'l-İslâma:


“Öldürünüz beni!
Bu bana yapılacak en büyük bağıştır.
Yaşamak benim için haksızlıkların en kötüsünü işlemem olacaktır.
Hayat, beni canımdan iğrendirmeye başladı artık,
çürümüş inanç yıkıntıları arasında.
Benim katledilmemden hayat fışkıracak.”


Diyen Sesini duyarcasına..

Kul İhvanî
En son kulihvani tarafından 23 Nis 2010, 19:10 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
Resim
Kullanıcı avatarı
Mecnun
Özel Üye
Özel Üye
Mesajlar: 681
Kayıt: 23 Ara 2007, 02:00

Re: TASAVVUF ZEVKi ŞERHi

Mesaj gönderen Mecnun »

kulihvani yazdı:
ZEVK - 2046

Cümle Cihânı cem'etmiş, CAN'lar cenginde İSTANBUL
Âliminde zâliminde, "PARA" renginde İSTANBUL
Kıyıda köşede kalmış, HAK ÂŞIKLAR vardır elbet
Kaderini seyretmeye, âşk âhenginde İSTANBUL...
kulihvani yazdı: Resim


Not: 1528 yılında, Kör Göz Sağır Kulak ve Mühürlü Kalb ehlince 20-24 yaşında başı kesilip denize atılan bu yiğit yürekli Melâmet Eri Hemşehrimin ZEVKini Hazz etmeye çalıştım..
Son sözünü soran kapı Kulu Şeyhu'l-İslâma:


“Öldürünüz beni!
Bu bana yapılacak en büyük bağıştır.
Yaşamak benim için haksızlıkların en kötüsünü işlemem olacaktır.
Hayat, beni canımdan iğrendirmeye başladı artık,
çürümüş inanç yıkıntıları arasında.
Benim katledilmemden hayat fışkıracak.”


Diyen Sesini duyarcasına..

Kul İhvanî

İsmâil Mâşukî İbrâhim Aksarâyî (ks) babanın himmeti daim üzerimizde olsun....
Rahmet bulutu sonsuza kadar üzerine yağsın inşaallah... emeğiniz için teşekürler Can hocam...
[img]http://www.muhammedinur.com/resimler/imza4.gif[/img]
Kullanıcı avatarı
hamdolsun
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye
Mesajlar: 496
Kayıt: 23 Ara 2009, 02:00

Mesaj gönderen hamdolsun »

“Öldürünüz beni!
Bu bana yapılacak en büyük bağıştır.
Yaşamak benim için haksızlıkların en kötüsünü işlemem olacaktır.
Hayat, beni canımdan iğrendirmeye başladı artık,
çürümüş inanç yıkıntıları arasında.
Benim katledilmemden hayat fışkıracak.”
Cevapla

“►Allah Dostları Divan Şerhleri◄” sayfasına dön