Kulihvani KABE KAVSEYN ZEVKleri

Kullanıcı avatarı
nur-ye
Özel Üye
Özel Üye
Mesajlar: 9089
Kayıt: 08 Eyl 2007, 02:00

Re: Kulihvani KABE KAVSEYN ZEVKleri

Mesaj gönderen nur-ye »

Resim

kolay gelsin Kıtmir cAN!..
sana da kedi eCeM..
emel ve ecel kuşlarımız..
BİZ-BİRiz balıklarımız..
şehadet şİŞemiz Şe'eN-de..
HAKK-ta HAYR OLa!..

Al gÖZüm SEYR EYYle!..

YEDi Denge- YEDi Nokta!
Mühendissin, söyle: “Nerde?”
SekİZ-inci, VARla-YOKta!
ALtı Yürek YEDi YERde!..


Resim

ZEVK 3568

KÂBE KAVSEYN, Mi'rac MEŞKi! Rıza-Rasûl-Uruc-Rücu’
Dosdoğru OL-AN, DOST DAİRESİ!.. AYNı NOKTA iKi UCu
Teslimiyyet-İstikamet!.. TEL cANbazı, cAN-cİSİMde!..
KULluğun Kemâli CeNNet!.. ŞehÂdet ise SON-UCu!...


31.03.09 14:48
A k s a r a y
MRM-MLM…


ثُمَّ دَنَا فَتَدَلَّى
فَكَانَ قَابَ قَوْسَيْنِ أَوْ أَدْنَى
Resim----"Summe dena fe tedella. Fe kane kabe kavseyni ev edna: Sonra (Muhammed'e) yaklaştı, derken daha da yaklaştı. O kadar ki (birleştirilmiş) iki yay arası kadar, hatta daha da yakın oldu.''”
(Necm 53/8-9)



Kâbekavseyn: Limitte Ykalşım, Yakından Yakîn Hâl-i Habibullah sav.
Mi’rac: Merdiven, süllem. * Yükselecek yer. * En yüksek makam. * Huzur-u İlâhî. Peygamberimiz Hz. Muhammed (A.S.M.) Efendimizin, Receb ayının 27. gecesinde Cenab-ı Hakk'ın huzuruna ruhen, cismen, hâlen çıkması mu'cizesi ki; en büyük mu'cizelerinden birisidir.
Uruc: Yukarı çıkmak. Yükselmek.
Rücu’: Geri dönme, vazgeçme, cayma. Sözünden dönme. * Edb: Bir fikri daha kuvvetli anlatmak için söylenilen sözden caymış gibi görünmek.
DAİRE: Çember, düz yuvarlak şekil. En mükemmel ŞEKİL…
cANbaz: (C.: Canbazan) Can ile oynayan, canını tehlikeye koyan, canbaz.
Kemâl: Kâmillik, olgunluk. Olgunlaşma. Erginlik. Bütün güzel sıfatlarla muttasıf olmak. Fazilet. * Değer, baha. * Fazlalık. * Sıdk ile yapılan güzel iş.
ŞehÂdet: (Şehâdet) Şâhidlik. * Bir şeyin doğruluğuna inanmak. * Delâlet. Alâmet, işaret, iz. * Allah (C.C.) rızâsı yolunda hayatını fedâ etmek. Din için muharebeden şehitlik.
Resim
Kullanıcı avatarı
nur-ye
Özel Üye
Özel Üye
Mesajlar: 9089
Kayıt: 08 Eyl 2007, 02:00

Re: Kulihvani KABE KAVSEYN ZEVKleri

Mesaj gönderen nur-ye »

Resim
Resim
Kullanıcı avatarı
nur-ye
Özel Üye
Özel Üye
Mesajlar: 9089
Kayıt: 08 Eyl 2007, 02:00

Re: Kulihvani KABE KAVSEYN ZEVKleri

Mesaj gönderen nur-ye »

Resim
Resim
Kullanıcı avatarı
nur-ye
Özel Üye
Özel Üye
Mesajlar: 9089
Kayıt: 08 Eyl 2007, 02:00

Re: Kulihvani KABE KAVSEYN ZEVKleri

Mesaj gönderen nur-ye »

Resim
Resim
Kullanıcı avatarı
nur-ye
Özel Üye
Özel Üye
Mesajlar: 9089
Kayıt: 08 Eyl 2007, 02:00

Re: Kulihvani KABE KAVSEYN ZEVKleri

Mesaj gönderen nur-ye »

Resim
Resim
Kullanıcı avatarı
nur-ye
Özel Üye
Özel Üye
Mesajlar: 9089
Kayıt: 08 Eyl 2007, 02:00

Re: Kulihvani KABE KAVSEYN ZEVKleri

Mesaj gönderen nur-ye »

Resim
Resim
Kullanıcı avatarı
nur-ye
Özel Üye
Özel Üye
Mesajlar: 9089
Kayıt: 08 Eyl 2007, 02:00

Re: Kulihvani KABE KAVSEYN ZEVKleri

Mesaj gönderen nur-ye »

Resim

Resim

tERs DÜN-ya na Şükr-AN...

AYY iLeM
AYY BiLeM
Ahhıma AYY
AYY ÇiLeM!...


Resim

ZEVK 3751

Sır-AT ta Kır-AT GÖRüntüm, YüK-YoKuşta DoRu TAY ıM
KâBe-kaVSeyn YaYına OK, Yetim BAKŞıN-a YAY ıM
MeryeM Mâbedinde MihraB, İs ÇarMıhında ÇİLE
ŞemS in YüZüne HASSretim, pisıra DOLun AY ıM!..


31.01.10 02:23
Ayazağa.. istnbl..
Resim
Kullanıcı avatarı
nur-ye
Özel Üye
Özel Üye
Mesajlar: 9089
Kayıt: 08 Eyl 2007, 02:00

Re: Kulihvani KABE KAVSEYN ZEVKleri

Mesaj gönderen nur-ye »

Resim

KaT MîRiM!
KeT MîRiM!
KüT MîRiM!
KıT-MîRiM!..


Resim

ZEVK 3785

ÇöPlükten ÇöLe Geç-ER ken, VUSLat ANı VuRgun YEdi!
ÇıRPınmadı-DePReŞmedi! Gayet Sâkin DuRgun YEdi!
KavseYNiN Kâbı Oldu KaLBi! ARZile ARŞ İkİ EL-inde!
SEV-iyeledi ReSûLuhu! Kad-ER OKUn KuRgun YEdi!..


21.07.09 18:37
SALLda..


KaT MîR: Üsütü üstüne gelen kat be kaat..
KeT MîR: SIRR SAKlayAN..
KüT MîR: YaşlANmış-Çökmüş Çöl Köpeği..
KıT-MîR: Ben-deniz desem de Damla sANmayasın Hayy DosT..KervÂN Kelbi..

Kat: Defa, kat, kez
MîR: Hasbi Hizmetçi.
KeTM: Saklamak. Gizlemek. Sır tutmak. Söylememek.
îRa: Bağış yapma, iyilikte bulunma. Çakmaktan ateş çıkarma. Parlama.
KüT: Ucu körleşmiş, iş görmez olmuş yaşlı âşık..
KıT: Az bulunan, zahmetli baş işi..
Resim
Kullanıcı avatarı
nur-ye
Özel Üye
Özel Üye
Mesajlar: 9089
Kayıt: 08 Eyl 2007, 02:00

Re: Kulihvani KABE KAVSEYN ZEVKleri

Mesaj gönderen nur-ye »

Resim
Resim
Kullanıcı avatarı
nur-ye
Özel Üye
Özel Üye
Mesajlar: 9089
Kayıt: 08 Eyl 2007, 02:00

Re: Kulihvani KABE KAVSEYN ZEVKleri

Mesaj gönderen nur-ye »

Resim
Resim
Kullanıcı avatarı
nur-ye
Özel Üye
Özel Üye
Mesajlar: 9089
Kayıt: 08 Eyl 2007, 02:00

Re: Kulihvani KABE KAVSEYN ZEVKleri

Mesaj gönderen nur-ye »

Resim

IS-sızıM
SES-sİZiM
AŞK-SIZI-M
SES-iM İZ-iM!..

Resim


ZEVK 3791

KÂBE KAVSEYN Kavşağında!. İNİLEmez AŞK Dağında!
Herkesin VaR CeHeNNeMi!. Her cAN ÇİLE Sıcağında!
Kaderi Kırka KATlANır!. KARINCAsı kANatlANır!
IS-sız AdA-sında AdaM!. Umut-KORKu Kucağında!..


25.07.09 12:12
shld..
Resim
Kullanıcı avatarı
habibi
Özel Üye
Özel Üye
Mesajlar: 1059
Kayıt: 26 Eki 2008, 02:00

Re: Kulihvani KABE KAVSEYN ZEVKleri

Mesaj gönderen habibi »

nur-ye yazdı:Resim

IS-sızıM
SES-sİZiM
AŞK-SIZI-M
SES-iM İZ-iM!..

Resim


ZEVK 3791

KÂBE KAVSEYN Kavşağında!. İNİLEmez AŞK Dağında!
Herkesin VaR CeHeNNeMi!. Her cAN ÇİLE Sıcağında!
Kaderi Kırka KATlANır!. KARINCAsı kANatlANır!
IS-sız AdA-sında AdaM!. Umut-KORKu Kucağında!..


25.07.09 12:12
shld..



HAYYYYYYYYYY ALLAH RAZI OLSUN MEMNUN EYLESİN muHABBEtle ABLAMMM...





Tâbiînden Âmir bin Abdullah Anberî hazretleri,garibleri, özürlü ve delileri toplar, onlara yemek yedirir, ikrâmda bulunurdu,,,

■Bâzı kimseler;
■“Bunlar yemeği ve ikrâmı ne bilir?”dediklerinde;
■“Allahü teâlânın bilmesi kâfidir” buyururdu.
[img]http://www.muhammedinur.com/resimler/cicekler/hbbi.jpg[/img]
Kullanıcı avatarı
nur-ye
Özel Üye
Özel Üye
Mesajlar: 9089
Kayıt: 08 Eyl 2007, 02:00

Re: Kulihvani KABE KAVSEYN ZEVKleri

Mesaj gönderen nur-ye »

habibi yazdı:


HAYYYYYYYYYY ALLAH RAZI OLSUN MEMNUN EYLESİN muHABBEtle ABLAMMM...





SEVgili CAN kardeşim Nezaketin-Zerafetin o kadar hoş ki! EDEB elbiseni giyişin her sözünden ve yaklaşımından belli MAÂŞALLAH!
HABİBİ CANım, DİLine sağlık Olsun!
GÖNLüne NûR-u MÎM dolsun!
ALLAHu Zü’l-Celâl BİZi kabul etsin!.. إِن شَاء اللَّهُ
Resim
Kullanıcı avatarı
nur-ye
Özel Üye
Özel Üye
Mesajlar: 9089
Kayıt: 08 Eyl 2007, 02:00

Re: Kulihvani KABE KAVSEYN ZEVKleri

Mesaj gönderen nur-ye »

Resim
Resim
Kullanıcı avatarı
nur-ye
Özel Üye
Özel Üye
Mesajlar: 9089
Kayıt: 08 Eyl 2007, 02:00

Re: Kulihvani KABE KAVSEYN ZEVKleri

Mesaj gönderen nur-ye »

Resim
Resim
Kullanıcı avatarı
nur-ye
Özel Üye
Özel Üye
Mesajlar: 9089
Kayıt: 08 Eyl 2007, 02:00

Re: Kulihvani KABE KAVSEYN ZEVKleri

Mesaj gönderen nur-ye »

Resim
Resim
Kullanıcı avatarı
nur-ye
Özel Üye
Özel Üye
Mesajlar: 9089
Kayıt: 08 Eyl 2007, 02:00

Re: Kulihvani KABE KAVSEYN ZEVKleri

Mesaj gönderen nur-ye »

İki Kaşın YAY gibi oluşu “kâbe kavseyn”in İzi, Nişanı, Alâmeti, İşaretidir.
Hallac-ı Mansurun “Ene’l-HAKK!” gözün gözbebekleri ki, gözkapağı-kirpikler kapatır AN ve AN durmadan göz kırpar BİR BİR..


Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem’in Mîrac gecesinde bilmediğimiz bir şekilde Allahü teâlâya yakınlığından kinâye olan bir tâbir.

Kur'ân-ı kerîmde meâlen buyruldu ki:

فَكَانَ قَابَ قَوْسَيْنِ أَوْ أَدْنَى

Resim---“Fe kâne kâbe kavseyni ev ednâ : Nitekim (ikisi arasındaki uzaklık) iki yay kadar (oldu) veya daha yakınlaştı.” (Necm Sûresi, 53/9)

Resim---"Mîrâc, ruh ve cesed birlikte olarak Mekke-i mükerremeden Kudüs'e ve oradan yedi kat göke, sonra Sidre denilen yere ve Sidre'den Kâbe Kavseyn makâmına uyanık olarak, gece bir anda götürülmüş ve getirilmiştir. Bunu yapan, Allahü teâlâdır ve ancak O yapabilir.”
(Abdülhakîm Arvâsî)

Resim--- “Rasûlullah sallallahu aleyhi ve selem, Kâbe Kavseyn makâmına varınca ne Cebrâil aleyhisselâm ve ne de başka hiçbir vâsıta olmadan doğrudan doğruya Allahü teâlâ O'na vahyetti, bildireceğini bildirdi. Beş vakit namaz bu sırada Farz kılındı.”
(Fahreddîn Râzî)

Resim---“Kâbe Kavseyn tahtının Sultânı sen, ben bir hiçim, Misafirinim dememi saygısızlık sayarım.”
(Mevlânâ Hâlid-i Bağdâdî)


SUN'ULLAH GAYBÎ DÎVÂNI ŞERHİ


http://www.muhammedinur.com/forum/viewt ... 795#p63795
Resim
Kullanıcı avatarı
kulihvani
Site Admin
Site Admin
Mesajlar: 12868
Kayıt: 02 Eki 2006, 02:00

Re: Kulihvani KABE KAVSEYN ZEVKleri

Mesaj gönderen kulihvani »

sevgili nur-ye,

biliyorsunuz bendeniz 365 sayfalık ajandalara yazmıştım şiirlerimi
hal-i hazırda 21. Defter dolmakta.
inşaallah hepsi yayınlanacak.
bu doğuşlar hep sizlerindir zaten.
gönlünüzce yayınlayın sağ olun
eliniz yüreğiniz selamette olsun..
MuhaMMedi MuhaBBetle..
Resim
Kullanıcı avatarı
nur-ye
Özel Üye
Özel Üye
Mesajlar: 9089
Kayıt: 08 Eyl 2007, 02:00

Re: Kulihvani KABE KAVSEYN ZEVKleri

Mesaj gönderen nur-ye »

Resim
Resim
Kullanıcı avatarı
nur-ye
Özel Üye
Özel Üye
Mesajlar: 9089
Kayıt: 08 Eyl 2007, 02:00

Re: Kulihvani KABE KAVSEYN ZEVKleri

Mesaj gönderen nur-ye »

Resim

Resim

ZEVK 4421


DİLin BİL-ERsen, OKUrsun ÇoCuKların Kitabını
Süleyman Kulağı DUYar, Kuşlardan HAKK Hitabını
Kerem Kevserinde BİZ -le, RESÛLULLLAH İZ in İZ -le
Sidretu’l- Müntehasın BUL!. KâBe Kavseyin KÂB-ını..


24.04.11 02:07
gkkşğ..


Sidretu’l- Münteha: Mahlukat ilminin ve amelinin kendisinde nihayet bulup kevn âlemini hududlandıran bir işaret. Yedinci kat gökte olduğu rivayet edilen ve Peygamberimiz Aleyhissalâtü Vesselâm'ın ulaştığı en son makam.
Sadrın Aklen nihayeti ve naklen başlangıcı..

KâBe Kavseyin:

فَكَانَ قَابَ قَوْسَيْنِ أَوْ أَدْنَى
Resim---Fe kâne kâbe kavseyni ev ednâ : Nitekim (ikisi arasındaki uzaklık) iki yay kadar (oldu) veya daha yakınlaştı.”
(Necm 53/9)

Süleyman kuş dilin bilir dediler:

وَوَرِثَ سُلَيْمَانُ دَاوُودَ وَقَالَ يَا أَيُّهَا النَّاسُ عُلِّمْنَا مَنطِقَ الطَّيْرِ وَأُوتِينَا مِن كُلِّ شَيْءٍ إِنَّ هَذَا لَهُوَ الْفَضْلُ الْمُبِينُ
Resim---Ve varise suleymânu dâvûde ve kâle yâ eyyuhen nâsu ullimnâ mentıkat tayrı, ve ûtînâ min kulli şey’(şey’in), inne hâzâ le huvel fadlul mubîn(mubînu) : Süleyman, Davud'a mirasçı oldu ve dedi ki: "Ey insanlar, bize kuşların konuşma dili öğretildi ve bize her şeyden (bol bir nimet) verildi. Gerçekten bu, apaçık bir üstünlüktür."
(Neml 27/16)
Resim
Kullanıcı avatarı
nur-ye
Özel Üye
Özel Üye
Mesajlar: 9089
Kayıt: 08 Eyl 2007, 02:00

Re: Kulihvani KABE KAVSEYN ZEVKleri

Mesaj gönderen nur-ye »

Resim
Resim
Kullanıcı avatarı
nur-ye
Özel Üye
Özel Üye
Mesajlar: 9089
Kayıt: 08 Eyl 2007, 02:00

Re: Kulihvani KABE KAVSEYN ZEVKleri

Mesaj gönderen nur-ye »

Resim
Resim
Kullanıcı avatarı
nur-ye
Özel Üye
Özel Üye
Mesajlar: 9089
Kayıt: 08 Eyl 2007, 02:00

Re: Kulihvani KABE KAVSEYN ZEVKleri

Mesaj gönderen nur-ye »

Resim
Resim
Kullanıcı avatarı
nur-ye
Özel Üye
Özel Üye
Mesajlar: 9089
Kayıt: 08 Eyl 2007, 02:00

Re: Kulihvani KABE KAVSEYN ZEVKleri

Mesaj gönderen nur-ye »

Resim

VaRda YOKta
Değil ÇOKta
İKİliğin ARAsında
Ki TEK NOKTA

MerYeM “NE” rde?
İs Resim pERde..
rAHMet.. AHMeD..
SoN sefERde…


Resim

ZEVK 4477



LâMsız SALL-da İSÂ (as) Mi’RaC!. MeryeM-in YeVM ORUCu-nda
RüŞD-ü RûYeT KaVSeYNinde RÜCÛ’unda - URUC-unda
RaBB’a DÖNüş - RaBB’ı GÖRüş SûReTten SîReTe GEÇ-iş
RaSÛlu’r-RABB Tek NOKTAnın; Zâhir-Bâtın İKİ UCU-nda…


16.05.11 22:58
tknktdtvhd..


İ..Sâ.. SaLLı.. dâr ağacı.. geride İZ-siz.. MâSİVÂsız..
MuhaMMedî Rücû Mi’racının AHMEDî Yansıması Akl-ı SİLMlere..
MeRyeM aleyhiasselâm’ın RaHîMiyyet AYNasında Zâhirde Yüz-Yüze GÖRdüğü-Sûret-RÛyet YeVMi,
Bâtındaki RaHmâNiyyet ASLının Aksi Sîret-Rîyet SAvMı OLarak SÖZe hacet komadı..
YüZ Orucu.. Resim SöZ orucu.. Resim ÖZ Orucu.. Resim M-ÂRİF-et URUCu Oldu..

Çift Lâmsızlık te-Ce-LL-î deki lutuflarla imtihan etmeden, doğrudan seçilip Ana–Oğulu TAKdiri yaşatıp, İZ dahi bırakmadan SAMADî SAHİB kıldı Es SELÂMa..
RefReF EDildiler…
Es Selâm Olsun “İsâ ibni MerYeM” lere!..

Teknikte ne varsa Tasavvufta da gördüm çok şükür..
MeryeM aleyhasselâm’ın İs aleyhisselâm ile BUL-uşup AYRıldığı NOKTA, TEK ve SıRR-ı Sıfırdı..
RaHMâniYYet- RaHîMiYYet RÜŞDüne Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem’ RaVZ-ında HaVZ-ında,
HaZZ Nasib ve kısmet eylesin ALLAH celle celâluhu MuhaMMedîlerimize inşae ALLAH!..

SUyun DONma Noktasıyla, BUZun Erime noktası AYNı noktadır ve sabit sayıdır ve SIFIRdır..
Sanki BuZ Âlemi Akıl Âlemi Zâhir Âlemi, Su Âlemi İlahî Nakil ve Bâtın Âlemi..
“BuZ, Suyu NErde GÖRür, SU BUZu Nerde GÖR-ür??” dersek.
Cevabı açıkça ortada, AYNı NOKTAda... ARA Kesit ARAyan AKIL henüz SU da YÜZen BUZdur daha can!..

TaMM BUZ dediğim MâSiVâ nın ÜMMü ANAsı RASÛLULULLAH sallallahu aleyhi ve sellem : RaHMetenli’l-ÂLEMin
TüMM SU dediğim MuTLaKanın FASLın ASLı RABBu’l-ÂLEMin..

“ÂLEM-in” in;
Zâhiri Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem
Bâtını RABBu’l-ÂLEMin..

SıRR-I SIFIR GÖRüş YERİ: “ÂLEM-în!!!!”

Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem MuhaMMedî Mercekle Sîret Rûyetini Sûrete sokarak gördüğünü göstermektedir:

Resim--- Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem: “Rabbimi en güzel surette gördüm”
(Tirmizî, tefsir, 39)

Resim--- Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem : “Rabbimi en güzel bir şekilde gördüm”
(Taberânî el-Kebîr, ‘Ubeydullâh İbnü ebî Râfi’ yoluyla babası (Râfi’) den.

Resim--- Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem: “Rabbimi gördüm”
(Taberânî, es-Sünne’de İbnü ‘Abbâs’dan, Ebû Zü’a’dan bu hadîsin sahîh olduğu nakledilmiştir; Yine Taberânî, es-Sünne’de Ümmü’t-Tufeyl’den, ve yine Taberânî es-Sünne’de Mu’âz b. ‘Afrâ’dan; Kenzü’l-‘Ummâl:1/228, H:1151)

Resim--- Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem: “…Ve namazımda hafîf uyukladım, uyuklama bana ğalib geldi. Bir de ne göreyim, Rabbim tebâreke ve teâlâ! En güzel bir sûrette…” buyurdu.
(Tirmizî,: “Bu hadîs Hasen ve Sahîhdir!” dedi),
(Tirmizî, İ. Ahmed, Taberânî, Hâkim, Muhammed b. Nasr, Kitâbü’s-Salât’da ve İbnü Merdûye, Mübârekfûrî, Tühfetü’l-Ahvezî: 9/77-78)


Resim--- Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem :“Rabbim ‘azze ve celle bu gece bana en güzel bir sûrette geldi
(Abdullâh b. Abbâs radıyallâhu anhu’dan; Ahmed b. Hanbel)

Resim--- Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem: “Yalnız kaldığımda uyukladım ve (uykumda) ağırlaştım. Birde ne göreyim!.. Rabbim!...” (Muâz radıyallâhu anhu’dan; Tirmizî)

Resim--- Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem: “ Namazımda uyukladım. Nihâyet uyandım. Bir de ne göreyim!.. Rabbim (i) en güzel bir şekilde (görmekteyim)…”
(Muâz radıyallâhu anhu’dan; İmâm Ahmed, müsned)

BU MuhaMMedî GÖRÜŞü;
İnsanoğlunun HaMM AKLının, “ALLAH ve RASÛLüne TESLİM OLUNUZ!” HüKMünü DUY-up UYmadan TAMM AKIL, AKL-ı SİLM Olmadan,
“ALLAH ve RASÛLüne İman ediniz, Tâbi olunuz, İtaat ediniz!” HüKMlerini Resûlî SEViye ROTAsında-İSTİKâmetinde Yaşamadan,
AKIL ile NaKiL ARAsındaki “RRÜŞDüne erip SEViyelemeden,
DOST DürBüNü Hayal Serab ve Hayal gösterir…

Kul Gözü Objektifiyle Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellemin Gönül Gözü Okuleri MuhaMMedî ŞUURla SEViyelenirse RASÛLî RABB Görüşü BAŞlar inşae ALLAH!..

ABD-ın, AKL AYNasında GÖReceği RABBın NAKLen YAYınıdır..
AKL.. Ayn.Kaf..Lâm.. Lutfullah Kudretinin AYNımıza YÜKlenmişi..(Kudsal EMâNet)
NAKL..
Nûn. Kaf..Lâm.. Lutfullah Kudretinin cAN CERRyÂNı AK-ÂN NÛRuLLAH YAŞAyışı… (SuBBuHun KuDDûS)

Her ŞEY ÖZ-ünün, Zâhir Bâtının EMRinde ve Her ÂN ŞeÂN-dadır ve Şu ÂN-dadır...
ESFeL DaLL-ZıLL-ZULmünden, SaLL-Zü’l-CeLâL CeMâl İLLiYYiNine AKış!..

DONup Kaldığımız BUZ-luktan, SU-OLup, BuHaRlığa Ve sonsuz SEMÂ DÖNÜşü BULutu..
AKıL, NAKLi DUY ve NEFS, UYacak KIVAMda ve Kerem Kevserinde yaratılmıştır.

لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنسَانَ فِي أَحْسَنِ تَقْوِيمٍ
Resim--- Lekad halaknel insâne fî ahseni takvîm(takvîmin) : Biz insanı en güzel KIVAMda-bİÇimde yarattık.”
(Tîn 95/4)

AHADİYYETin HaYY HaBBesi, AHMEDİYYETte HaYYat ŞeCERResi olmkta Şe’EN-de..

Ahaddiyet a’mâsında OLuş ve Ahmediyyet Sem’asına GELiş....

Resim--- Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem’e soruluyor: “RABB’ımız, gökleri ve yeri yaratmadan önce neredeydi?” Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem: “Üstünde ve altında hava bulunmayan bir “a’mâ” daydı” buyuruyor.”
(İbni Mâce, Mukaddime 13)

İmâm-ı Alî kerremullahi veche ise: “Elân dahi öyledir” buyuruyor.
A’mâ ise körlüktür...

Ahaddiyet A’MÂ-sında İLK O Var İdi!. (Nokta-Söz Bitti)

UluhiYYet-AHADİYYET Merkezi.. AHMEDİYYET-UbudiYYet Muhiti..

MERKEZ-İç-ENFüSten de YAKÎN..

وَلَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنسَانَ وَنَعْلَمُ مَا تُوَسْوِسُ بِهِ نَفْسُهُ وَنَحْنُ أَقْرَبُ إِلَيْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَرِيدِ
Resim--- Ve le kad halaknel insane ve na'lemu ma tuvesvisu bihi nefsuh ve nahnu AKRABU ileyhi min HABLİ’L-VERİD:Andolsun, insanı biz yarattık ve nefsinin kendisine fısıldadıklarını biliriz ve biz ona ŞAHDAMARIndan daha–AKRABA-YAKINız.”
(Kaf 50/16)

Bilmektesiniz ki “habli’l- verîd” Şahdamarı-aort olarak bildirilmiştir Türkçede.
Şahdamarının hayatımızdaki önemi ise açıktır.
Kesilince, ANA Varlığına sebeb olanla mevcud oluş kalkar hayattan.
ASLında; Habl: İp. Urgan. Halat. Tıb: Vücudda ip gibi olan âzalar.
Verid : Tek olandır.
Vârid: (Vürud. dan) Ulaşan, yetişen, gelen, erişen. Akla gelen. Olan. Bir şey hakkında söylenip tatbik edilen. Hâzır, nâzır.

Habli’l- Verid: İNSANı hayata bağlayan TEK İP demektir.

AKIL ki;
Sünnetullahta şuÂNda-Şe’ÂNda OL-ANı ÂNlayan ve YAŞAyıp Şâhidi olan, İNSANın Olmazsa Olmazı, Olmayanın DİNİ de Olmayan AKIL..
AKIL, İNSANoğlunun Vücud-VARlığında dayandığı tek İP-idir.
Yaratan-Yaratılan-OLAN ve Yaşan-AN-ın ANLaşılması, hepsi de AKIL Sahnesindedir..
AKL-ı KÜLL OL-ÂN Nur-u Mîm, Rahmetenli’l Âlemin Habli’l- Veridimiz gibi ÖZ-den de Yâkîn-AKRİB Ol-ÂN Rabbü’l- Âlemine…

MUHİTten-Dış-ÂFâKtan da Sakîn…

اللَّهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ مَثَلُ نُورِهِ كَمِشْكَاةٍ فِيهَا مِصْبَاحٌ الْمِصْبَاحُ فِي زُجَاجَةٍ الزُّجَاجَةُ كَأَنَّهَا كَوْكَبٌ دُرِّيٌّ يُوقَدُ مِن شَجَرَةٍ مُّبَارَكَةٍ زَيْتُونِةٍ لَّا شَرْقِيَّةٍ وَلَا غَرْبِيَّةٍ يَكَادُ زَيْتُهَا يُضِيءُ وَلَوْ لَمْ تَمْسَسْهُ نَارٌ نُّورٌ عَلَى نُورٍ يَهْدِي اللَّهُ لِنُورِهِ مَن يَشَاء وَيَضْرِبُ اللَّهُ الْأَمْثَالَ لِلنَّاسِ وَاللَّهُ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمٌ
Resim--- ALLÂHU NÛRUS SEMÂVÂTİ VEL ARD(ardı), meselu nûrihî ke mişkâtin fîhâ mısbâh(mısbâhun), el mısbâhu fî zucâceh(zucâcetin), ez zucâcetu ke ennehâ kevkebun durrîyyun, yûkadu min şeceratin mubâraketin zeytûnetin lâ şarkîyetin ve lâ garbiyyetin, yekâdu zeytuhâ yudîu ve lev lem temseshu nâr(nârun), nûrun alâ nûr(nûrin), yehdîllâhu li nûrihî men yeşâu, ve yadribullâhul emsâle lin nâs(nâsi), vallâhu bi kulli şey’in alîm(alîmun) : ALLAH, GÖKLERİN VE YERİN NURUDUR. O'nun nurunun misali, içinde çerağ bulunan bir kandil gibidir; çerağ bir sırça içerisindedir; sırça, sanki incimsi bir yıldızdır ki, doğuya da, batıya da ait olmayan kutlu bir zeytin ağacından yakılır; (bu öyle bir ağaç ki) neredeyse ateş ona dokunmasa da yağı ışık verir. (Bu,) Nur üstüne nurdur. Allah, kimi dilerse onu kendi nuruna yöneltip iletir. Allah insanlar için örnekler verir. Allah, her şeyi bilendir.”
(Nûr 24/35)

Resim--- ALLÂHU NÛRUS SEMÂVÂTİ VEL ARD:ALLAH, GÖKLERİN VE YERİN NURUDUR..”
(Nur 24/35).

DEVR-ÂNın İLK ÂNına BAKalım inşae ALLAH:

Resim--- Câbir bin Abdullah radiyallahu anhu’dan:
“Yâ Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem! Anam babam sana fedâ olsun, ALLAH’ın en evvel yarattığı şeyi bana söyler misin?” dedim. Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem buyurdu ki: “Yâ Câbir! eşyâdan önce, Kendi Nurundan (Nurullah) senin PEYGAMBERİNİN NURUnu yarattı.” Ve şöyle buyurdu: “O nur ALLah’ın kudretiyle dilediği yerlerde devredip gezerdi. O zaman ne levh, ne kalem, ne cennet, cehennem, ne melek, ne gök, ne güneş, ne ay, ne cin ne de ins var idi.” Ondan sonra buyurdu ki: “ALLAH Teâlâ mahlûkatı yaratmak istediği zaman, o nuru taksim edip 4 parça yaptı: İlk parçadan KALEMi yarattı. İkinci parçadan LEVH’i yarattı. Üçüncü parçadan ARŞ’ı yarattı. Dördüncü parçayı taksim edip dört parça yaptı: İlkinden GÖKleri yarattı. İkincisinden YERi yarattı. Üçüncüsünden CENNET ve CEHENNEMi yarattı. Dördüncü parçayı yine taksim edip dört parçaya ayırdı: Birincisinden mü’minlerin GÖZlerinin NURUnu yarattı. İkincisinden KALBlerinin NURUnu yarattı ki o, ALLAH’ı bilmedir. Üçüncüsünden DİLlerinin NURUnu yarattı ki o da Kelime-yi Tevhiddir....” (İmâm Ahmed, Müsned IV-127; Hâkim, Müstedrek II-600/4175; İbni Hibban, El İhsân XIV-312/6404)

Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem: "ALLAH vardı. Onunla birlikte hiçbir şey yoktu. O'ndan başka hiç bir şey yoktu. O'ndan Önce hiçbir şey olmadı."

Bütün bu ifadelerin kaynağı sabittir. Yanı sahihtir...

Buharî, Sahih'inde Bed'ül-Halk Kitabının başında:
(Fethu'l-Bârî, Sahih-i Buharî Şerhi, İbn Hacer el-Askalanî; 6/205-206)

وَهُوَ الَّذِي يَبْدَأُ الْخَلْقَ ثُمَّ يُعِيدُهُ وَهُوَ أَهْوَنُ عَلَيْهِ وَلَهُ الْمَثَلُ الْأَعْلَى فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ
Resim--- Ve huvellezî yebdeul halka summe yuîduhu, ve huve ehvenu aleyh(aleyhi), ve lehul meselul a’lâ fîs semâvâti vel ard(ardı), ve huvel azîzul hakîm(hakîmu) : İlkin mahlûkunu yaratıp (ölümden) sonra bunu (yaratmayı) tekrarlayan O'dur, ki bu, O'nun için pek kolaydır. Göklerde ve yerde (tecelli eden) en yüce sıfat O'nundur. O, mutlak güç ve hikmet sahibidir.”
(Rûm 30/27)

"Mahlûkatı ilk defa yaratan sonra onları tekrar diriltecek olan O'dur” âyeti hakkında gelen hadisler" babında ve,
Kitabü't-Tevhid'de 32 nolu açıklamasında:

وَهُوَ الَّذِي خَلَق السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضَ فِي سِتَّةِ أَيَّامٍ وَكَانَ عَرْشُهُ عَلَى الْمَاء لِيَبْلُوَكُمْ أَيُّكُمْ أَحْسَنُ عَمَلاً وَلَئِن قُلْتَ إِنَّكُم مَّبْعُوثُونَ مِن بَعْدِ الْمَوْتِ لَيَقُولَنَّ الَّذِينَ كَفَرُواْ إِنْ هَذَا إِلاَّ سِحْرٌ مُّبِينٌ
Resim--- Ve huvellezî halakas semâvâti vel arda fî sitteti eyyâmin ve kâne arşuhu alel mâi li yebluvekum eyyukum ahsenu amelâ(amelen), ve le in kulte innekum meb’ûsûne min ba’dil mevti le yekûlennellezîne keferû in hâzâ illâ sihrun mubîn(mubînun) : O, hanginizin amelinin daha güzel olacağı hususunda sizi imtihan etmek için, Arş'ı su üzerinde iken, gökleri ve yeri altı günde yaratandır. Yemin ederim ki, (Resûlüm!): "Ölümden sonra muhakkak diriltileceksiniz" desen, kâfir olanlar derhal "Bu, açık bir büyüden başka bir şey değildir" derler.”
(Hûd, 11/7)

"O'nun arşı suyun üzerinde idi" bâbında (13/345-347) şöyle rivâyet etmektedir:

“İmran b. Husayn radiyallahu anhu anlatıyor:
Peygamberimiz Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem’in huzuruna girdim.
Devemi kapıya bağladım. Ona Temimoğullarmdan bir grup gelmişdi.
Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem: “Müjdeyi kabul edin (size müjdeler olsun) Ey Temimoğulları!..” buyurdu.
Onlar da: “Bize müjde verdin. O halde ikramda bulun!” dediler.
Efendimiz Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem'in yüzünün rengi değişti.
O sırada Yemen’den bazı kimseler geldiler.
Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem: “Temimoğııllarının kabul etmediği müjdeyi siz kabul edin (size müjdeler olsun) Ey Yemenliler!.,” buyurdu. Yemenliler: “Müjdeyi kabul ettik Ya RasûlALLAH!..” dediler. Biz din hakkında ilim sahibi olmak ve “bu yaradılışın başlangıcı nasıldı?” diye Sana sormak için geldik!” dediler.
Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem, ilk insan yaradılışı ve Arş hakkında ko-nuşmaya başladı.
Şöyle buyurdu: "ALLAH vardı. O'ndan başka hiçbir şey yoktu.”
(Bir rivâyette: Ondan önce hiç bir şey yoktu. Bir başka rivâyette: O'nun dışında hiçbir şey yoktu. Bir başka rivâyette: O'nunla birlikte hiçbir şey yoktu." Bu son iki rivâyet Fethu’l- Barî (6/206) den alınmıştır)
“O'nun arşı suyun üzerinde idi. Zikirde her şeyi yazmıştır: “Gökleri ve yeryüzün ü yaratmıştır...”
İmran b. Husayn devamla diyor ki: Sonra biri bana geldi ve: “Ey İmran!.. Devene yetiş!.. Deven gidiyor!” dedi.
Ben de deveyi aramak için hızla gittim.
Bir de ne göreyim deve ile aramıza serap girdi.
Yemin ederim ki, keşke deve gitsin diye bıraksaydım da oradan kalkmasaydım diye arzu ettim!”

Hafız İbn Hacer kaddesallahu sırrahu Fethu'l-Bâri'de (6/206-207; 13/346) şöyle demiştir:

Peygamberimiz sallallahu aleyhi ve sellem'in: "ALLAH vardı. O'ndan başka hiçbir şey yoktu!"
İfadesindeki Kâne (vardı) mânâsı ALLAH için kullanıldığında geçmiş zaman mânâsından ayrılır, ezelî mânâdan haber verir.
"Zikirde her şeyi yazmıştır" ise, zikirde yani: “Levh-i Mahfuz'da her şeyi takdir etmiştir” demektir.
Peygamberimiz sallallahu aleyhi ve sellem'in; "ALLAH vardı. Ondun başka hiçbir şey yoktu"
İfadesi bu âlemin hadis (sonradan var edilen bir âlem) olduğuna delil olarak kabul edilmiştir.
Zira "Ondan başka hiçbir şey yoktu" ifadesi bu konuda gayet açıktır.
Zira ALLAH celle celâluhu dışındaki her şey daha önce mevcud değildi.
Ama sonradan var Mevcûd (geçici VüCÛD sahibi) edildiler.

Peygamberimiz sallallahu aleyhi ve sellem'in: "O'nun arşı suyun üzerinde idi"
İfâdesi SU ve ARŞın yer ve göklerden önce yaratılmış olduklarına işaret etmektedir.
İmam Ahmed ve "sahihtir" diyerek Tirmizî, Ebu Rezîn el-Ukaylî'den merfû olarak: "SU, ARŞ-tan önce yaratılmıştır" hadisini tahric etmiştir.

Süddî de Tefsirinde farklı senedlerle: "ALLAH yarattıklarından hiçbir şeyi SU-dan önce yaratmamıştır", rivâyetini nakletmektedir.

İmam Ahmed ve "sahihtir" diyerek Tirmizî'nin Ubade b. Samit' radiyallahu anhu’dan merfû olarak rivâyet ettiği:
"ALLAH'ın ilk yarattığı şey KALEMdir. Sonra: Yaz, buyurdu. Kalem, kıyamet gününe kadar olacak her şeyi yazdı."
Bu hadis ile önce SU-yun sonra ARŞ-ın yaratılması şeklindeki bir önceki hadis şu şekilde birleştirilmektedir.
KALEMin önceliği SU ve ARŞ dışındakilere nisbetledir ya da KALEMden çıkan şeye nisbetledir.
Yani KALEM-e: “İlk yaratılan ŞEY-i yaz!” denilmiştir.

"ALLAH'ın ilk yarattığı şey AKILdır"
Hadisine gelince; bunun sabit olan yani delil olarak kabul edilebilecek sahih bir tariki bulunmamaktadır.
Sabit olduğu takdir edilecek olursa şu son takdir onun açıklaması olmaktadır.
En iyisini bilen ALLAH'dır!”
Hafız İbn Hacerü’l- Askalnî'nin sözü burada sona ermektedir…

Elmalılı Hamdi Yazır kaddesallahu sırrahu ise:

"O'nun ARŞı SU üzerinde idi." (Hûd, 11/7) âyeti ifadesini
"Sonra O, ARŞ üzerine istiva etti." (A'râf 7/54) âyetiyle karşılaştırarak ele almak gerekir.
Her ikisinde de ARŞ, saltanat tahtı anlamından alınmış hükümdarlık ve saltanattan kinayedir.
"Allah'ın arşı" demek, O'nun hükümranlığı ve saltanatı, hakimiyet ve iktidarı demektir.
Şu halde ARŞın SU üzerinde olması mekana ve cisme bağlı bir anlam ile değildir.
Ve "Sonra O, arş üzerine istiva etti." karşılığında "arşın su üzerinde olması" da söz konusu istivaya karşılık olarak bir başka açıdan ifadedir.
(Elmalılı Hamdi Yazır Tefsiri)

MuhaMMedî MuhaBBetlerimle..

Resim

AKIL “SU” Gibidir SIKIŞtırlamaz!..


MutaHaRRun
MüteZeKKâ
MuteTaYYıb
MuteSaFFa!.. NAKLen.. BİL-BUL!..

TeRBiye
TeZKiye
TaSFiye
TeCLiye AKLen AN ve AN..OL-YAŞA!..

GaribÂN cÂN!..

HaSSaN DaĞda YÂR-in ÜN-le!
LüBBü’l-LüBB YÂR-inle İN-le!
ARŞi'STiVâ!.. TaHTe's-SERÂ!…
YÂR SÖZÜ!.. YÂR SeS-in DİN-le!..


KONUŞan DUYamaz, DUYmayan UYamaz!..

TeVHiD-iM-de “TEK!”-len-Medi!
“YOK!”- talarım!.“ÇOK!”- talarım!.
İÇ-iM HiÇ Resim çiÇEK-len-Medi!
NûN NoKTAsız, NoKTA- talarım!...


MMM MuhaBBetlerimle..
Resim
Kullanıcı avatarı
nur-ye
Özel Üye
Özel Üye
Mesajlar: 9089
Kayıt: 08 Eyl 2007, 02:00

Re: Kulihvani KABE KAVSEYN ZEVKleri

Mesaj gönderen nur-ye »

Resim
acakir77'in kızı Meriç Can - 2012

Ne AÇ-lığım Ne TOK-luğum
Ne VAR-lığım Ne YOK-luğum
Heryer Herzaman Herhâlde
Resim NE-redesin ÇOCUK-luğum!..


Resim

ZEVK 4905

abd ile RaBB.. “BİZ BİR-iz” DE!.. “KENDİ” ne EĞİL-en var mı?
Resim SıRR-ı SıFıR KÖR-lüğünü… Resim GÖZlüğünü Resim SİL-en var mı?
KeSReTTe İKRÂM.. Hasbî HiZMeT.. DİRİ-den DİRİ-ye Resim zİNCİR…
KÂBE”yle “KAVS” “KIYAM”ında.. Resim “Bu MELEK KİM?” BİL-en var mı?...


15.04.12 16:32
tktktrstkks-brsbrs…


Resim---Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem: “Evlâd kokusu, cennet kokusudur.” buyurmuştur.
(Menavî, Kenzü’l-İrfân; 339/847)

Resim---Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem: “Kimin çocuğu varsa, onunla çocuklaşsın!.” buyurmuştur.
(İbn Mıhled, Ahbâru’s-Sığar, s.: 135.)

Resim---Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem: “Çocuklarınıza gereken ikramı yapın ve terbiyelerini güzel yapın.” buyurmuştur.
(Kütüb-i Sitte, cilt: 17, sayfa: 473, Hadis No: 7091.)

Resim---Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem: “Çocuğun ana-babası üzerindeki hakkı, ona iyi bir eğitim ve iyi bir isim vermesidir.” buyurmuştur.
(Beyhâkî)

Resim---Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem: “Hiç bir ana-baba evlâdına iyi bir eğitimden, iyi bir ahlâktan daha değerli mîrâs bırakamaz.” buyurmuştur.
(Tabarânî)

Resim---Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem: “Allah’tan korkun ve çocuklarınız arasında adâleti gözetin.”
(Buhârî, Hîbe, 12-13)

Resim---Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem: “Bir kimse, bir çocuğa, gel sana şunu vereceğim der ve sonra da vermezse, bu (sözü) bir yalandır.” buyurmuştur.
(Ahmed İbn-i Hanbel)

Resim---Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem: “Çocuklarınızı, peygamberimizi, ehl-i beyti ve Kur’an okumayı sevmek gibi üç özellikte terbiye ediniz.” buyurmuştur.
(Kenzü’l-İrfân; 192/441; Camiu’s-Sağîr’den)

Resim---Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem: “Hepiniz çoban ve muhafızsınız; maiyyetinizde bulunanların hukukundan sorumlusunuz. İş başındakiler de muhafızdır, memurlarından sorumludur. Erkek, aile fertlerinin çobanıdır ve onlardan sorumludur. Kadın da kocasının evinde bir muhafızdır; o da, ondan sorumludur. Hizmetçi muhafızdır, o da efendisinin malından sorumludur. Hülâsa hepiniz muhafızsınız ve maiyyetinizdekilerden sorumlusunuz.” buyurmuştur.
(Riyazü’s-Sâlihîn; c: 1, s: 337, H. No: 298.)

Resim---Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem: “Çocuklarınız yedi yaşına gelince onlara namaz kılmalarını söyleyin. On yaşlarına girdiklerinde kılmazlarsa, onları cezalandırın. Yataklarını ayırın.” buyurmuştur.
(Ahmed İbn Hanbel, Müsned)

Resim---Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem: “Kimin kız çocuğu olup da, onu canlı canlı gömmez, ona hakâret etmez ve erkek çocuğunu ona tercih etmezse Allahu Teâlâ o kimseyi Cennet’e kor.” buyurmuştur.
(Ebu Davud)

Resim---Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem: “Kim erginlik çağına varan iki kızına, onlar yanında kaldıkları veya kendisi onların yanında kaldığı müddetçe iyilik yapar ihsanda bulunursa, bu kızlar onu mutlaka cennete dahil ederler.” buyurmuştur.
(Kütüb-i Sitte, cilt: 17, sayfa: 473, Hadis No: 7090.)

Resim---Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem: “Kim, üç kız çocuğu bakıp büyütür ve onları güzel terbiye eder; onları evlendirir ve onlara ihsanda bulunursa, onun için cennet vardır.” buyurmuştur.
(Ebu Dâvud)

Resim---Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem: “İnsan ölünce kendisinden ameli kesilmiş olur. Ancak bundan üç şey müstesnâdır:
1- Sadaka-i câriye
2- kendisinden yararlanılan ilim
3- Kendisine duâ eden evlâd.” buyurmuştur.

(Müslim)

Resim---Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem: “Kişinin Cennet’te derecesi yükselir. Adamcağız: “Bu nereden geldi? diye sorar.”
Kendisine: “Çocuğunun senin için istiğfar etmesinden” denir.”
buyurmuştur.

(İbni Mâce)

Resim---Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem: “Hanımına yedirdiğin yemek senin için bir sadakadır. Çocuğuna yedirdiğin yemek senin için bir sadakadır. Hizmetçine yedirdiğin yemek senin için bir sadakadır. Kendi nefsine yemek yedirmen de senin için bir sadakadır.” buyurmuştur.
(Ahmed İbni Hanbel ve Tirmizî)

Resim---Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem: “Bülûğa erinceye kadar çocuktan, uyanıncaya kadar uyuyandan, sıhhat buluncaya kadar mecnûndan kalem kaldırılmıştır (işledikleri suç yazılmaz.)” buyurmuştur.
(Ebu Dâvud, Hudûd 16, (4398, 4403); Kütüb-i Sitte, cilt: 6, sayfa: 307 Hadis No: 1658)

SaDDakte Yâ Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem
Sonsuz-Sınırsız İmullahça SALLât ü SELLâm RUHuna/umuza OLsun
inşae ALLAH!..
Resim

TÜRKÇESİ: Allâhümme salli ve sellim alâ seyyidinâ ve Mevlânâ Muhammedin abdike ve nebiyyike ve Rasûlike en nebiyyîl-ümmîyyi Resim ve alâ âlihi ve sahbihi ve ehl-i beytihi adede mâ alimte Resim ve zînete mâ alimte Resim ve mile mâ alimte salâten ente lehâ ehlün ve hüve lehâ ehlün.

MÂNÂSI: Ey Rabbim, kulun, nebin, resûlün, ümmî nebi, Seyyidimiz Efendimiz, Muhammed (sallallahu aleyhi ve sellem)'e, onun âline, ashâbına, ehli beytine, ilminde olanlar adedince, ilminde olanlar ağırlığınca, ilminde olanlar dolusunca, Kendi salâtınla ve ona ait salâtla, salât ve selâm ediver!






YAyyda OKta
YOKta ÇOKta
Resim KITMİR İZ-i
NOKTA.. NOKTA…

ZEVK 5041

“EMR-i RABBik” RUHun ÖZü.. HaBîBuLLAH KOKU Resim DUYduM!.
“Kâbe KAVSeyn” RABBın SÖZü.. Resim RasûLuLLAH SESİn UYduM!.
AKLen – nAKLen – fASLen-ASLen.. AYNen Resim ZÂTeni ZEVK ETTiM
MERKEZ ALLAH!.. MUHİT ALLAH!.. “LÂ HuVe iLLÂ HU!” “hu” yduM!..


20.08.12.. 17:38..
brsbrs. tktktrstkkmz…2.rmznbyrm

“EMR-i RABBik”:

فَصَلِّ لِرَبِّكَ وَانْحَرْ
“Fe salli li rabbike venhar: Şimdi sen Rabbine kulluk et ve kurban kes.” (Kevser 108/2)

“Kâbe KAVSeyn”:

ثُمَّ دَنَا فَتَدَلَّى

“Summe denâ fe tedellâ.: Sonra yaklaştı, yakınlaştı.” (Necm 53/8)

فَكَانَ قَابَ قَوْسَيْنِ أَوْ أَدْنَى

“Fe kâne kâbe kavseyni ev ednâ.: (Böylece Peygambere olan mesafesi) iki yay aralığı kadar, yahud daha az oldu.” (Necm 53/9)

“LÂ HuVe iLLÂ HU!”: O’ndan başka “o” Yoktur..
Resim
Cevapla

“Kul İhvâni ŞİİR ve ZEVKleri” sayfasına dön