Münir Derman Hazretleri'nden Sohbetler -Secde-

Cevapla
Kullanıcı avatarı
MBurak
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye
Mesajlar: 415
Kayıt: 12 Ağu 2007, 02:00

Münir Derman Hazretleri'nden Sohbetler -Secde-

Mesaj gönderen MBurak »

Kur'anı Kerimde surelerin bazılarında bazı ayetlerde (Secde) mevcuttur.
Kur'anı Kerimde 14 yerde secde ayeti vardır


Bu âyetleri, okuyup telâffuz edildiği zaman hem okuyan ve bu âyetin okunuşunu duyan muhakkak secde etmek mecbûriyetindedir.
Bu secde âyetleri okunduktan sonra secde yapılır.Bir kısım secde âyetleri de telâffuz edilir edilmez hiçbir tehir yapmadan secde etmek lâzımdır. Namaz esnâsında okunsa bile hemen secde yapıp namazı bozmadan tekrar kalkıp bıraktığı yerden kıraata devam etmek lâzımdır.

Tehiri câiz olan ve tehiri câiz olmayan bu secdeler niçindir. Sebep nedir. Hikmet nedir.Bu secdeleri yapmak her Müslüman kadın erkek kim olursa olsun farzdır.
Bir secde âyeti daha vardır ki o her insana farzdır. Hattâ bu secde âyeti indiği zaman Rasûlu Ekrem müşriklerle oturuyor onları İslâm'a da'vet ile meşguldu. Bu âyet iner inmez Rasûlu Ekrem hemen yerinden kalkarak secdeye vardı. Hattâ Rasûlu Ekrem vahyolunan âyeti cehren söyleyemedi bile. Yanında bulunan müşrikler de birden secdeye vardılar. Sonradan kendilerine sorulduğunda bilmiyoruz gayri ihtiyâri biz de secde ettik dediler. Bu secde âyeti Rasûl'un kalbi mübârekine indiği anda âyetin ilâhi ihtizazları etrâfına intikal ettiğinden o ilâhi girdaba giren herkes secdeye varmıştır. İşte bu âyeti için Kur'anı Kerim'in yazılı mushafı şerife abdestsiz el sürmek katiyyen yasaktır. Çok büyük ilâhi bir edebin dışına çıkmış olur insan...

Kur'ânı tamâmıyla kuvvetli hıfzetmiş olanların:Yalan. Dedikodu. Haram şeylerden katiyetle tavakki etmeleri. Abdestsiz gezmemeleri. İçmemeleri. Yememeleri hususları çok kâfi bir edebdir.
Bu secdelerin niçin olduğunu hakîki mürşit yetiştirdiği müridine söylemesi lâzımdır. Muhiddîni Arabî hazretleri Fütûhatı Mekkiye'sinde, müridine bunun (niçinini) söylemeyen mürşit, mürşit değildir, mürşidine sormayan mürid de aptaldır der.

Her secde âyetinde söylenecek secdedeki kelimat başkadır. Umumi olarak söylenenlerden başka... Hele tehiri câiz olmayan secdede husûsi bir kelimat söylemesi lâzımdır. Hele o bir tek secde vardır. Telâffuz edildiği zaman melekler bile secdeye varır.

Hocam Rahmetullâhi aleyh söylerdi, bu Secdeyi hakîki yapan o anda herşeyi unutur. Unutmayıp söylenebilirse, kazânın âfetin tecelli edeceği zaman bile, Cenâbı HAKK o âyeti derhal bertaraf eder.

Bedir harbinde Rasûlullah "nusret gelmeden başımı kaldırmam ya ilâhi" demişlerdir. Cenâbı HAKK hemen nusreti göndermiştir. Zîra o secde âyetinde bütün melekler secdeye varmak mecbûriyetindedirler. Kâinattaki melek vazîfeleri bir an için durur ve hemen nusret gelir.


Secdei Tilâvet : Kur'ânı Kerimde 14 yerde secde ayeti vardır dedik. Bu secdeler:


1-Telâffuz edilir edilmez işitenlere, okuyana hemen secde iktiza eder.

2- Tehiri câizdir.

3- Bir kısmının tehiri câiz değildir.


Tilâvet edilir edilmez dünyâ kelâmı yapmadan secde lâzımdır. Tesâdüfen secde âyetini işiten olursa abdestsiz de olsa hemen hareki olarak secde etmesi lâzımdır. Tehiri câiz olanlara abdestsiz secde yapılmaz.

Tilâvet secdesi kulağa ve ağıza farzdır. Tilâvet secdesi sırdır. Es-semi' ile rûha farzdır. En kıymetli secdedir, içinde rızâi ilâhi gizlidir.

Tahiyyat secdesi:İnsanın kendi ademiyetine aslına tazimdir.

Şükür secdesi: Er-rahim, el-Gani esmâlarına tâzimdir ve cesede farzdır, rûha değil.

Sehiv Secdesi:Nefsin tövbesi ve hatânın tamiri için fiilidir vâcibdir.

Bir de SIRR secdesi hiçlik secdesi vardır. Halvette öğretilir ve yapılır.


Boş vakit geçirme kardaş. Lâflara saplanma. Ölüm HAKK'a yanaşmağa vesîle olduğu gibi, bâzı ölümler de HAKK'dan uzaklaşmaya tevlit, eder. Hiçbir şeye bakma... Gâfil olma...O secde âyetini tam okuyabilecek cesedî, nefsî, ruhî temizliğe erersen o âyetle herşey mümkündür. Hakîki tasarruf sâhibi velî bunu bilir. Her velîde tasarruf yokdur.

Tasarruf nedir? Lügat mânâsı irâdeyi iktidar altına almak... İnsanda bulunan ilâhi esmâları ilâhi tasarruf ile çoğaltmak ve bu kudretlerden istediği anda ve zamanda kullanmak ilâhi mazhariyetine sâhip olmak.


1 — Eşyada tasarruf velinin kutbiyetine bağlıdır.

2 — Kalplerde tasarruf, gavsiyete bağlıdır.


Birincinin hâdimleri kırklardır, ki bugün 7 kişi kalmıştır.

İkincinin hadimleri 7 lerdir ki 2 kişi kalmıştır. Her velîde tasarruf yoktur...

Ancak ledünnî âlemi ve ledünnî ilimlere vâkıf olanlarda tasarruf mümkündür.
Kullanıcı avatarı
Gul
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 5150
Kayıt: 11 Haz 2009, 02:00

Re: Münir Derman Hazretleri'nden Sohbetler -Secde-

Mesaj gönderen Gul »

MBurak yazdı:
Birsecdeayetidahavardırkioherinsanafarzdır.HattabusecdeayetiindiğizamanResulüEkremmüşriklerleoturuyoronlarıİslam'adavetilemeşguldü.BuayetinerinmezResulüEkremhemenyerindenkalkaraksecdeyevardı.HattaResulüEkremvahyolunanayeticehrensöyleyemedibile.Yanındabulunanmüşriklerdebirdensecdeyevardılar.Sonradankendilerinesorulduğundabilmiyoruzgayriihtiyaribizdesecdeettikdediler.BusecdeayetiResul'ünkalbimübarekineindiğiandaayetinilâhiihtizazlarıetrafınaintikalettiğindenoilâhigirdabagirenherkessecdeyevarmıştır.İştebuayetiiçinKur'anıKerim'inyazılımushafışerifeabdessizelsürmekkatiyyenyasaktır.Çokbüyükilâhibiredebindışınaçıkmışolurinsan...

MünirDerman(k.s.)

Resim
Cevapla

“Fikrî Derlemeler, İncelemeler ve Zevkler” sayfasına dön