ZİLZAL SURESİ ZEVKİ
- Gariban
- Moderatör
- Mesajlar: 2834
- Kayıt: 25 Tem 2007, 02:00
ZİLZAL SURESİ ZEVKİ
ZİLZAL SURESİ ZEVKİ:
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمـَنِ الرَّحِيم
''Allahümme salli ve sellim ve bârik alâ seyyidinâ Muhammedîn Abdike ve Nebîyyike, ve Rasülûke ve Nebîyyil-Ümmiyi ve alâ âlihi, ehl-i beytihi vessahbihi ve ümmetihi...''
Sevgili Dostlar biraz karışık oldu, muhakkak hatalarımız vardır ama belki siz bu karışıklıktan bir şeyler çıkarırsınız. Hocamın dediği gibi boşlukları birlikte doldururuz inşaallah.
ZilZal Suresi [99/1]:
إِذَا زُلْزِلَتِ الْأَرْضُ زِلْزَالَهَا
--- ''İzâ zulziletil ardu zilzâlehâ.: Arz o sarsıntısıyla sarsıldığı ''
Ardu: Dâimiyetin Rahimiyetten Ayanı Sabiteye geçiş yaptığı yerdir Arz. Arz rıza bulma yeri olan akıldır.
Bir çocuk ana rahminde gelişimi tamamlanıp rahimden çıkacağı zaman kendisine ruh üflenip de dokuz aylık devre tamamlandığında, ana rahminin karanlığında alakalanmış bir şekilde bir su içinde, zâhirden habersiz iken, birden rahmin şiddetli sarsıntıları ile kasılıp gevşemeleri arasında ki zelzeleler ile rahimden, o karanlıktan zâhire çıkıverir. Ne oluyor ki der birden bire, ne bu sarsıntı! Âlem insanda insan âlemdedir. Rahmaniyyet Rahimiyet kapısından zuhur ettiğinde küllî akıl üzerine esmalar yüklenip, Arz olan Nur-u MîM Noktasından Ümmî Noktadan, felekler, âlemler zuhur etti. Bütün esmalar da küllî akılla birlikte eşya mertebesinde sudur etmeye başladı ve etmekte El-Dâimu ve El-Kayyum un kâim ve dâim etmesi ile yevmiddin dâimiyet nuru subhanî bir sistemin işleyişinde Lâ ilâhe illâ ALLAH diyerekten bir nabız gibi atmaktadır.
Kün feyekün devran milinde insanlar BİR-likten kesrete dağınık dağınık geldiler ki amelleri kendilerine gösterilsin.
Nedir Amel?
Muhammedî Lütfün ayanı sabitede potansiyel oluşu fakat bu işlenirken yani zuhur ederken kul bunu fiillerinde ya Salihe yahutta Seyyiat a dönüştürecektir. Buda kişinin niyetlerine, Hakkı ve hayrı mı yoksa batılı ve şerri mi seçtiğine, ALLAH Celle Celâlihu ve RASÛLU SALLallahu aleyhi vesselleme Teslimiyet, İman, Tabiiyet Ve İtaatine bağlıdır.
Mülk Suresi [67/2]:
اَلَّذٖى خَلَقَ الْمَوْتَ وَالْحَيٰوةَ لِيَبْلُوَكُمْ اَيُّكُمْ اَحْسَنُ عَمَلًا وَهُوَ الْعَزٖيزُ الْغَفُورُ
--- ''Ellezî halakal mevte vel hayâte li yebluvekum eyyukum ahsenu amelâ(amelen), ve huvel azî zul gafûr(gafûru).:O ki ölümü ve dirimi takdir edip yarattı, sizi imtihana çekip şunu bildirmek için ki hanginiz amelce daha güzel, hem o öyle azîz, öyle gafur.''
ZilZal Suresi [99/6]:
يَوْمَئِذٍ يَصْدُرُ النَّاسُ أَشْتَاتًا لِّيُرَوْا أَعْمَالَهُمْفَمَن يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَيْرًا يَرَهُ
--- '' Yevme izin yasdurun nâsu eştâten li yurev amâlehum.: O gün nâs, müteferrık sûrette fırlayacaklardır, amelleri kendilerine gösterilmek için''
1. yevme izin : o gün, izin günü
2. yasduru : ortaya çıkacak
3. en nâsu : insanlar
4. eştâten : ayrı ayrı, dağınık olarak
5. li yurav : gösterilmesi için
6. a'mâle-hum : onların amelleri
ZilZal Suresi [99/7]:
فَمَنْ يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَيْرًا يَرَهُ
--- '' Fe men yamel miskâle zerretin hayren yereh(yerehu).: Ki her kim zerre miktarı bir hayır işlerse onu görecek''
1. fe men : artık kim
2. ya'mel : yapar, işler
3. miskâle : ağırlık
4. zerretin : zerre, en küçük miktar
5. hayren : bir hayır
6. yera-hu : onu görür
ZilZal Suresi [99/8]:
وَمَن يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَرًّا يَرَهُ
--- '' Ve men yamel miskâle zerretin şerren yereh(yerehu).: Her kimde zerre miktarı bir şerr işlerse onu görecek''
1. ve men : ve kim
2. ya'mel : yapar, işler
3. miskâle : ağırlık
4. zerretin : zerre, en küçük miktar
5. şerren : bir şerr
6. yera-hu : onu görür
Bu ameller islenecek ama nasıl işlenecek, ALLAHın dilemesi ile, hiç bir şey ALLAH dilemeden olmaz, o halde Onun izni olmaksızın devran dönemez ve Kunfeyekun Şeeninde ki tüm işler Onun izni iledir ki bunun yaşayıştaki ismine de Yevme izin denmiştir. İzin günü öyle bir gündür ki, bu Yevmiddinin yani dâimiyet nurunun Muhammedî vücuda gelişinin yaşayışa çıkısında Allahın izni ile işlerin sürekli dâimi olduğunu Onun dilemesinin haricine sistemde bir şey olmadığını, karar ve hükmün yegane hakimi , ahkamul hakimin oluşunu bize bildiren bir ifadedir. Kurân da biiznillah gecen âyetleri tarayıp incelemek bunu bize gösterecektir inşaallah.
Böyle bir izinin veriliş hikmeti nedir? dersek, İZaN terimi de kavramak ve AN-layış demek olup, insan amel isleme kabiliyeti verilip bunların sonuçlarını daha yeryüzünde iken zâhirde görüp anlayışını, izanını sağlamak, bâtın ve zâhir birliğini yasayışında kurması BİLip, BULup, OLup YAŞAmasıdır. Yani insan daha doğar doğmaz kendisine peşin bir sermaye verilir ve dünya bazarına gönderilir, esmalar da insanın kendisinde yüklüdür, bu sermaye kendisinde potansiyel olarak bulunan nimetlerdir ki bunlarla hayat izini süresinde alış verisini yapsın ve sonra bir izana kavuşsun ki bu izan onun VeZNi olacak ve M-İZaNa getirilecektir. Bu yüzdende y-amel yaptıklarında yani amelleri zâhir yaşayışına çıkardıklarında, işlediklerinde seçimlerini doğru yapmalıdırlar.
Araf Suresi [7/58]:
وَالْبَلَدُ الطَّيِّبُ يَخْرُجُ نَبَاتُهُ بِاِذْنِ رَبِّهٖ وَالَّذٖى خَبُثَ لَا يَخْرُجُ اِلَّا نَكِدًا كَذٰلِكَ نُصَرِّفُ الْاٰيَاتِ لِقَوْمٍ يَشْكُرُونَ
--- ''Vel beledut tayyibu yahrucu nebatuhu bi izni rabbih, vellezi habuse la yahrucu illa nekida, kezalike nusarriful ayati li kavmiy yeşkurûn.: Hoş memleketin nebatı rabbının izniyle çıkar, fenasının ise çıkmaz, çıkan da bir şey'e yaramaz, şükredecek bir kavm için âyetleri böyle tasrif ederiz.''
Allah tüm amellerden Habîr dir ve kullarınıda bunlardan haberdâr etmekte eğer sağır, kör değillerse.
Zulzilet : Burda ki zul, uluhiyet sahibi Zül Celâli Vel İkramın Zulü olabilir, Zile ise onun İLLİYET sahibi de oluşudur ki ALLAH Celle Celâlihu KULLÎ ŞEY in yaratılmasına SEBEBtir. İlliyet kanununda Musebbib olan ALLAH Celle Celâlihu dur. Zulzile denmesinin sebebi uluhiyette durgun ve potansiyel bir halde Zâtında sahib olduğu sıfatlarını ZÜL Celâli vel İkram, Muhammedî nur arz ZILline geçiriyor yani, illiyetle bu mânâları zuhur ettiriyor, ZULZILe yapıyor.
ZilZal Suresi [99/1]:
إِذَا زُلْزِلَتِ الْأَرْضُ زِلْزَالَهَا
--- ''İzâ zulziletil ardu zilzâlehâ.: Arz o sarsıntısiyle sarsıldığı''
Zul-Ziletil -Zil-Zâlehâ dörtlüsünü görürüz ki bu
Z-iL: Lâ
Z-aleha: İlâhe
Z-iletil: illâ
Z-ul: ALLAH gibidir ve TEVHİD-in sahibliği görülür burada.
Zilzal Suresi [99/2]:
وَأَخْرَجَتِ الْأَرْضُ أَثْقَالَهَا
--- ''Ve ahrecetil ardu eskâlehâ.: Ve Arz ağırlıklarını çıkardığı''
1. ve ahreceti : ve dışarı çıkardı
2. el ardu : arz, yeryüzü
3. eskâle-hâ : onun ağırlıkları
Ve ahreceti, ihrac etti, huruc etti, Zul olanın sifatları merkez zili olan Nur-u MîM Arzından esma mânâları olarak şehadet âlemine rucu etti. Kaf Nuna geldimi KuN da Kaf kudretullahtır, bu kudretin sarsıntısı bu zili öyle titreştirdi ki zilden bu kudretin Nuru titreşimler halinde tahayyun etti çünkü o merkez ziline vahy edilmişti, ve başladı bu yayılımdan esma mânâları zil ve zal halinde sesin dalga modelinde tek bir kaynaktan yayıldığı gibi bu iki frekans ile yayıldılar ki bu titreşimler Lâ- ilâhe ikilisi olarak zâhirde bir ses olarak çıktılar ve illâ ile üçüncü boyut oluştu. Zâten ışık bir sese seste maddeye tezahür eder. Mânâ dan Maddeye geçiş olur, iste bu Zulzil Zilzal ikilisi bunun nasıl olduğunu bize anlatmaktadır. MERKEZden MUHİTe çıkış oldu.
Zul Ziletin Te harfi bu sese geçişi ifade ederken Zil aynı zamanda illiyet sahibliğidir yani geçiş illiyet tezgâhından sebeblere bağlanarak çıkacaktır ki bu yüzden de bu Zâhire geçisin olacağı illiyete geçirecek olan kısımdır bu ZIL.
O zaman bu habirlik ahbarahu
İlk açılışta açılan EKBER dir EKBERİN KEBİRi açılıp içindeki ağırlıklar dağınık ve çeşitli yani eştâten olarak zuhur ettiler. EKBER şimdi EHBARAHU ile ZÜL Celâli Vel İkram olan ALLAH Celle Celâlihu nun EKBERliğinden Ehbarahu diyerek haber etti . Hani içerden kamet gibi ezan okunuyordu ya bize dört defa ALLAHU EKBER! diyerek. İşte şimdi arzdan çıkınca bakıldı ki ALLAHU EKBER bâtında ALLAHU EKBER zâhirde Kâinâtla birlikte Lâ ilâhe illâ Allah! heryerde yankılanmakta. Öyle bir Ekberiyeti Haber verdi bu "Ehbarahu" ifadesi, en büyük haberi bildirdi, bu işte Akdes Noktasından anons edillmekteye EZAN olarak her dem. Tüm sistem adına şehâdet eden ise RASÛLULLAH sallallahu aleyhi vesellem . ALLAH celle celâlihu bizim şehâdetimizide RASÛLULLAH sallallahu aleyhi vesellem 'in şehâdetine katarak ölmek nasib eylesin hepimize.
يَوْمَئِذٍ تُحَدِّثُ أَخْبَارَهَا
ZilZal Suresi [99/4]:
يَوْمَئِذٍ تُحَدِّثُ اَخْبَارَهَا
--- ''Yevme izin tuhaddisu ahbârehâ.:O gün bütün haberlerini anlatır''
1. yevme izin : o gün, izin günü
2. tuhaddisu : basedecek, anlatacak
3. ahbâre-hâ : kendi haberlerini
Adiyat 9da deşilen ve KuBuR olarak çoğul bahsedilen kabirler tek tek sadrlarda olanların derlenip rucu edişidir ki buda muhitten merkeze doğrudur. Bundan dolayı öyle bir izin gününde RABBleri tüm bu SÎNE-lerin künhünden ve işlenmiş amellerin ne getirdiğinden habîrdir.
Adiyat Suresi [100/11]:
اِنَّ رَبَّهُمْ بِهِمْ يَوْمَئِذٍ لَخَبٖيرٌ
--- ''İnne rabbehüm bihim yevmeizin le habir.: O gün o rableri onlara elbette habîrdir''
Yazıyı yazarken kantine gidiyorum, çayım için su ısıtıcısında-termosifonda kaynamış olan suyu doldurmak üzereyken, çeşmeye gelen basınçlı su, çeşmeyi tirtir titretmekte ve bu titreyişten çeşme başını eğip kaldırıyor sürekli, o da kendince bunu anlatmakta.
ALLAHu Teala en doğrusunu bilir...
Zül Celâl'i Vel İkram'ın Zilini dUYanlara Selam ve Sevgilerle...
En son Gariban tarafından 20 Mar 2010, 15:03 tarihinde düzenlendi, toplamda 3 kere düzenlendi.
- nur-ye
- Özel Üye
- Mesajlar: 9092
- Kayıt: 08 Eyl 2007, 02:00
mim yazdı:BİSMİLLAHİRRAHMANİRRAHİM
Fasil : TEFSİR BÖLÜMÜ - ESBAB-I NÜZULE DAİR
Konu : Zilzal Suresi
Ravi : Enes
HADİS-İ ŞERİF no: 878
* ------ Resulullah (sav) buyurdular ki: "İza Zülzilet suresi, Kur`an-ı Kerim`in dörtde birine denktir."
mim yazdı:BİSMİLLAHİRRAHMANİRRAHİM
Fasil : TEFSİR BÖLÜMÜ - ESBAB-I NÜZULE DAİR
Konu : Zilzal Suresi
Ravi : İbnu Abbas
HADİS-İ ŞERİF no: 879
* ------ Resulullah (sav) şöyle buyurmuştur: "İza Zülzilet suresi Kur`an`ı Kerim`in yarısına denktir. Kul hüvallahü ahad (İhlas) suresi Kur`an-ı Kerim`in üçte birine denktir. Kul ya eyyühe`l Kafirün suresi de Kur`an-ı Kerim`in dörtte birine denktir."
- nur-ye
- Özel Üye
- Mesajlar: 9092
- Kayıt: 08 Eyl 2007, 02:00
ZEVK 1180
Oku Kurân-ı Kerimi ilimde İbrahimî ol!
Kesbî Keşfî Kurban için, İsmailî dâimî ol!
Düşme şeytan tuzağına, şirkten HAKKa sığın Âşık
Akıl Tebliğ DUYmak UYmak Sırrın sakla! Saimî ol!..
13.11.1995 10:57
Saimî : Oruçlu İşiten
Kulihvanî
SEVgili kardeşim, GÖNÜL ZEVKini ZEVKle OKUdum..
Yazılan tüm kelimeler, Dua niyetiyle Ya Zül- Celâli Vel- İkram (celle celâlihu)un huzurunda kabul olanlardan olsun...İNŞAALLAH!
Oku Kurân-ı Kerimi ilimde İbrahimî ol!
Kesbî Keşfî Kurban için, İsmailî dâimî ol!
Düşme şeytan tuzağına, şirkten HAKKa sığın Âşık
Akıl Tebliğ DUYmak UYmak Sırrın sakla! Saimî ol!..
13.11.1995 10:57
Saimî : Oruçlu İşiten
Kulihvanî
SEVgili kardeşim, GÖNÜL ZEVKini ZEVKle OKUdum..
Yazılan tüm kelimeler, Dua niyetiyle Ya Zül- Celâli Vel- İkram (celle celâlihu)un huzurunda kabul olanlardan olsun...İNŞAALLAH!
- Gariban
- Moderatör
- Mesajlar: 2834
- Kayıt: 25 Tem 2007, 02:00
- Gul
- Moderatör
- Mesajlar: 5157
- Kayıt: 11 Haz 2009, 02:00
Re: ZİLZAL SURESİ ZEVKİ
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمـَنِ الرَّحِيمGariban yazdı:
ALLAH celle celâlihu bizim şehâdetimizide RASÛLULLAH sallallahu aleyhi vesellem 'in şehâdetine katarak ölmek nasib eylesin hepimize.
وَمَا أَرْسَلْنَاكَ إِلَّا رَحْمَةً لِّلْعَالَمِينَ
---Ve ma erselnake illa rahmetel lil âlemin: (Resûlüm!) Biz seni âlemlere ancak rahmet olarak gönderdik.
(ENBİYÂ 21/107)
Allahümme salli ve sellim ve bârik alâ seyyidinâ Muhammedin
Abdike ve
Nebîyyike, ve
Rasülûke ve
Nebîyyil-Ümmiyi ve alâ âlihi, ehl-i beytihi vessahbihi ve ümmetihi...
Âmin! Âmin!
Yâ Muîn! (celle celâluhu)
Yâ Lâtif! (celle celâluhu)
Yâ Kerîm! (celle celâluhu)
Yâ Rahîm! (celle celâluhu)
Yâ Rahmân! (celle celâluhu)
Yâ Hannân! (celle celâluhu)
Yâ Mennân! (celle celâluhu)
Yâ Deyyân! (celle celâluhu)
Yâ Furkân! (celle celâluhu)
Yâ Sultân! (celle celâluhu)
Yâ ALLAH! (celle celâluhu)
Âmin! Âmin!..