YUNUS EMRE (ks) KİMDİR?.

Kullanıcı avatarı
kulihvani
Site Admin
Site Admin
Mesajlar: 12868
Kayıt: 02 Eki 2006, 02:00

Re: YUNUS EMRE (ks) KİMDİR?.

Mesaj gönderen kulihvani »

Miskin ola gör miskin, gide senden kibr u kin
Rûzigâr gelür geçer sanma kim kalasıdır…


Miskin: Tasavvufta Yok, yoksul. Varlıktan, BEN-likten geçmiş kişi.
Rûzigâr: rüzigâr, esen yel.


Sendeki şu BEN-lik kibir ve kinini soyunda Muhammedî Melâmet Miskinliğini giy!
Kibir o ki Kulluk İmtihanı gereği Akıl Katına yüklenmiş olan; Kendisini, başkalarından üstün olmadığı hâlde üstün görme ve tutma hastalığıdır.
Kin ise İKİ-lik Şeytanlığı HASEDinden doğan amansız egoistlik sonucu duyulan Muhammedi Merhâmetten uzaklıkla öc almak ve yakıp yıkmak hevesidir NEFSTeki…
Bu hayat ve her şey rüzgâr gibi gelir geçer sanma ki kalacaklar!..
Bu âleme Ham Akılların; ALLAH celle celâluhu ve Rasûlullah sallallâhu aleyhi ve selleme teslim olmuş AKL-ı SİLM olması için,
Her “ŞEY” izâfî, İğreti ve Geçici zaman ve mekanda MEVCÛD gözükmekte oysa gerçek VÜCÛD, Vâcibu’l-Vücûd olan ALLAH Celle Celâluhu'nun ZÂTına mahsustur…
Bu Gel-Geç Hanının giriş Çıkışı Rahmet ya da Zahmetttir.
Ama kimseler bu BAZARda kalıcı değildir Fânidir Bâki OL-AN HAKK Teâlâdır..


AŞKın olgun Muhammedî Melâmetinde:


İlâhî bir AŞK ver bana, kandaluğum bilmeyeyim
Yavu kılayım ben beni, isteyuben bulmayayım


Kanda: Hangi yerde, nerede?..
Yavu kılmak: Kaybetmek, yitirmek, bulamamak.


Yâ İlâhî!
Bana öyle bir AŞK ver ki nerede, niçin, nasıl olduğumu bilmeyeyim.
Kendimi kaybedeyim de istesem bile bulamayayım ve öylesine Sende yok olayım…
İçimi dolduran Nefsimin Hevâ ve Hevesini kökünden kazıyıp yerini dolduracak AŞKın AŞKınla “Kendimi BİLip, kaybedip, eritip Özümden de yakın OL-AN RABB'ım ALLAH Celle Celâluhu'ya Akıp gideyim..
“Alışmış kudurmuştan beterdir!” derler ya!
Eğer bu Azgın Nefsim geri dönüp Ğâbirunluk yapmak isterse aslâ eski, kendisini bulamasın!



Mâni evine daldık, vücûda seyran kıldık
İki cihan seyrini, cümle vücudda bulduk
Yedi gök yedi yeri, dağları denizleri
Cenneti cehennemi, cümle vücudda bulduk

Tevrat ile İncili, Furkan ile Zeburu
Bunlardan beyânı cümle vücudda bulduk
Yunusun sözleri hak, cümlemiz dedik saddak
Kanda istersen anda HAKK, cümle vücudda bulduk



Mâni: Mânâ.
Sadak: kesinlikle sadık, dosdoğru.
Kanda: Hangi yerde, nerede?..


Zâhir ve Bâtın Âlemlerinde yaşayan İnsanoğlu, Dışındaki Geçici Mevcudlar Âleminden Özündeki Mânâ Âlemine, Vâcibu’l Vücûd İklimine Seyre dalınca,
Zâhir ve Bâtın Âlemlerini Yaratanı her Mevcuddaki İmzâsından Vücûden görecektir.
ZIDlar âleminin İKİ-lik ŞEY-tÂN lığı MüSLÜMan olacaktır ve ve Hayrı emredecektir.


Resim---Rasûlullah sallallâhu aleyhi ve sellem: "Sizden her birinizin bir şeytanı vardır. Evet, benim de şeytanım var, fakat ALLAHu Teâlâ bana yardım etti ve şeytanım müslüman oldu, bana Yalnız iyıliği emr eder!" buyurdu.
(İbn-i Mes'ud’dan; Müslim)

Tevrat ile İncil’i, Furkan ile Zebur’u, 4 kitabın dördünün, Kelâmullahın ÂYETlerini Külli ŞEYde Basar-Basîretle OKUduk!.
Kâinat Kur'ân-ı Kerim'ini ve Kur'ân-ı Kerim’deki Âyetlerin beyânını ALLAH celle celâluhu NUR-u OL-AN yerde göklerde okuduk!.
Cisim-Canın cümlesini Yaratan Vücûdda bulduk…

Taptuk Babanın TANDIRında Pişen Yunus Babamın sözleri elbette Olgun ve Haktır.
HAKK Dostu olan herkes elbette Haktır diyeceklerdir.
HAKK Teâlâ’yı Bir EŞYA ZANNedip ŞEYler arasında ARAma!
ALLAH celle celâluhu ŞEYleri-EŞYÂyı Yaratandır!
Her yerde Ol-ANı aramak AHMAKlıktır..
Aradığını bulunca aramakta AHMAKlıktır…
Resim
Kullanıcı avatarı
kulihvani
Site Admin
Site Admin
Mesajlar: 12868
Kayıt: 02 Eki 2006, 02:00

Re: YUNUS EMRE (ks) KİMDİR?.

Mesaj gönderen kulihvani »

İlminde gark olalı uş ben beni bilmezem,
Dil ile söyleyüben vasfına eremezem.


Uş (t): İşte. Şimdi.

İlmini, Eren Yolunca BİLip-BULup İÇinde gark OLalı ben kendi BENliği bilemez oldum.
“Bende bir BEN vardır Benden İçeru!”
Gerçek “BEN” Sırrının vasfını özellik ve güzelliklerini nasıl dile döküp de anlatabilirim ki!..



Sıfatın gelmez dile, kandalığın kim bile?
Sun'un saymak dil ile, ben hiç kadir olmazam.


Kanda (t): Nerde.
Sun' (a): Yapış. iş. Sanat. Kudret. Yaratış, yapma, san'at.


Yâ İlahî!
Yüce Zâtıyın Sıfatlarını anlatmak her DİLin işi değildir.
SEN ki Yaratansın, Nerdesin Nicesin nerden bile Yaratılanlar?..
Kudretullah Tecellîsi Azâmetullah Sergisi kâinât Sanatınının neresini nasıl sayıp anlatmaya gücüm yetebilsin!



Hem evvelsin, hem âhir, kamu yerlerde hazır,
Hiç mekam yoktur sensiz, ben niçin göremezem?


Evvel Olansın-Başlatansın, Âhir olansın-Sonuçsun, bu ikisi arasında, her yerde her zaman ve her halde Hazır-Nâzır Olansın, böyle olduğunu buyurmaktasın!
Her makamda SENsin SEN!
Peki, ben neden seni görememekteyim?



Görmedim deli oldum, yanıldım günah kıldım,
Ussum, aklım aldırdım, esridim ayılmazam.


Us (t): Akıl.
Esrimek (t): Sarhoş olmak


Her yerde olmaktan münezzeh OL-AN VARlığını Bulup göremeyince deliler gibi oldum!
Her yerde OL-ANı aramakla yanıldım ve de günahlara daldım ZANN ettiM!
Sanki Aklımı iz'anımı çaldırdım başımdan!
Ben AŞK Sarhoşu oldum ki asla ayıkamam artık!..



Çünkü beni esrittin, can-u gönül ilettin,
Ayırma beni senden, buluştum ayrılmazam.


En Özümden SöZ ettin, en İÇimden İÇirdin AŞK Şarabımı SERHUŞ ettin!
BU Bile-likle gönlümü canımı doldurdun!
Öylesine Ben Sende sen Bende ve de Bir Tendelik-Sendelik-Bendelik Buldum ki artık Ayırma BİZi!
Ve ben bulduğumu ARAmam artık asla, ayrılmazam Özümdeki Özümden..



Bana canı sen verdin, Azrâil'e buyurdun,
Senden artık kimseye emânet veremezem.


Benim canımı alan veren Sensin!
Canımı almasını Azrâil'e buyuran da Sensin!
Bu can bana senden emânetti ben ise emânetimi Sâhibine veririm de Azrâil'e veremem!.



Ey Yunus'un yaradan, götür hicab aradan,
Sâdıkım yolunda ben, yalan dava kılmazam.


Hicab (a): Perde, örtü.

Ey Yunus'unu yaradan ALLAH celle celâluhu!
Şah damarımdan yakın OL-AN ALLAH celle celâluhu!
Yerin Göğün Nûru ALLAH celle celâluhu!
Aramızdaki İKİlik KULluk Perdesini kaldır artık!
ASLıma Sılama SALL Yolu Seyr u Sulûkumda sâdıkım!
Ve asla yalan dava kılmazam HAKK Dostu ve Yolcusuyum!
Resim
Kullanıcı avatarı
kulihvani
Site Admin
Site Admin
Mesajlar: 12868
Kayıt: 02 Eki 2006, 02:00

Re: YUNUS EMRE (ks) KİMDİR?.

Mesaj gönderen kulihvani »

Hem evvelsin hem âhir,
Kamu yerlerde hazır
Hiç mekân yoktur Sensiz…

Hem bâtınem hem zâhirem,
Hem evvelem hem âhirem..


Külli ŞEY i MevCÛD kılan ALLAH celle celâluhu!
El-Evvelu ve El-Âhiru Sensin!
El-Bâtınu Ez-Zâhiru da Sensin!


هُوَ الْأَوَّلُ وَالْآخِرُ وَالظَّاهِرُ وَالْبَاطِنُ وَهُوَ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمٌ
Resim---“Huve'l-evvelu ve'l-âhiru ve'z-zâhiru ve'l-bâtın(bâtınu), ve huve bi kulli şey’in alîm(alîmun): O, Evveldir, Âhirdir, Zâhirdir, Bâtındır. O, her şeyi bilendir.”
(Hadîd 57/3)

Ez-Zâhiru da Sensin ki her bir yerler SENdendir Nûrundandır SENledir..

… اللَّهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ
Resim---“Allâhu nûru's-semâvâti ve'l-ard(ardı),..: ALLAH, göklerin ve yerin nûrudur…”
(Nûr 24/35)

Ben de bu yer ve gökler içinde kulun ABDULLAH-ım!
Hem bâtınem hem zâhirem,
Hem evvelem hem âhirem…


Kur’ân okuyan kendi
Kendi Kur’ân içinde
Bu tılsımı bağlayan
Cümle dilde söyleyen
Yere göğe sığmayan
Girmiş gönül içinde…


Tılsım: Herkesin bilip çözemediği gizli şey. Gizli sır. Fevkalâde kuvvet ve te'siri hâiz olan şey. Definenin bulunmasına mâni olan mevhum şey.

Her ÂN yeniden yaratmakta OL-AN Şe’enullah da Mânâ ve Maddeyi VAR eden el HAYY ALLAH celle celâluhu!

يَسْأَلُهُ مَن فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ كُلَّ يَوْمٍ هُوَ فِي شَأْنٍ
Resim---“Yes’ eluhu men fi's-semâvâti ve'l-ard(ardı), kulle yevmin huve fî şe’nin : Göklerde ve yerde bulunan herkes, O'ndan ister. O, her an yaratma hâlindedir.”
(Rahmân 55/29)

Hayy olan Rasûlullah sallallâhu aleyhi ve sellem'in Rahmeten li'l-âlemîn Rûhundan Kur'ân-ı Kerim'imizi her ÂN yüreklerimize ilham edip durmaktasın!

Subhânî Sözünü Rasûlullah sallallâhu aleyhi ve sellem SESinden cümle dilde söyleyip durmakta olan,
İnsan AKLının Hakkı DUYup Hayra UYmada imkânla Kulluk İmtihanındaki AYNa ardı Sırrı olan bu perdeyi bağlayan,
Yere göğe sığmaz iken bir mü’min gönüllerimize sığan Subhânallâhımız!.


Resim---Rasûlullah sallallâhu aleyhi ve sellem buyurdu ki ALLAH celle celâluhu : “Ben yerlere ve göklere sığmadım, ancak mü’min kulumun kalbine sığdım."
(Keşfu’l- Hâfâ, Aclunî, 2/195)

Fenâfillah sözü edenlere duyurulur!...


Yunus Emre eydür bunu
Bir dem AŞKsız olmayayım


Yunus Emre şunu der ki:
Bir an AŞKsız olmayayım diyecek kadar berâber olduğu AŞKın dâr ağacında kendi benliğini sallandırıp:


AŞK dârında beni ber-dâr etsem gerektür.
Öldür nefsin dileğin ilet teneşir üstüne.
Bu kelb nefsin kalasın yıkalım senin ile.


AŞK dâr ağacında kendi “BEN” liğim olan “NEFS” imi assam da ara perdeyi kaldırıp HAKK’a kavuşsam yeridir ve doğrudur.
Nefsin Benlik Kalesini yıkıp, yasaklanan hevâ ve hevesini öldürüp ölü yıkanan teneşir tahtasına yatırsam,
İnsanların seyr u sulûk dedikleri işi başarmış olurum buyurarak nefsin kötü huylarını yok etme mücâdelesini anlatır.
Hayvânî isteklerin peşinde bedenperestliğin resmini çekip, nefs AYNasın hevâ ve heves Sırrını SİLip cAN Camı yapmakta BİZi de çağırmakta Yunus Babamız!..



Dostun evi gönüllerdir
Gönüller yapmaya geldim..


Derûnî Derviş Yunus Emre’de her insan kendini ve kendinden bir şeyleri bulacaktır.
Çünkü o bir Gönül İnsanıdır.
Gönül Şehri herkesin kendi kimlik ve kişiliğinin özel ülkesidir ve orada RABB’ısıyla baş başadır.
Her ÂN Hazır ve Nâzır OL-AN ALLAH celle celâluhu karşısında her ÂN huzurda hazır HIZIR gibidir Yunus Yüreği..
SEVgi Sırrının Çeşmesinden akan Âb-ı Hayat ile gönüllerdeki marazları Muhammedî Şifâya kavuşturmaya geldim buyurmaktadır..
Resim
Kullanıcı avatarı
kulihvani
Site Admin
Site Admin
Mesajlar: 12868
Kayıt: 02 Eki 2006, 02:00

Re: YUNUS EMRE (ks) KİMDİR?.

Mesaj gönderen kulihvani »

Muhammedî Hasbî Hizmeti hedeflediği gönül âleminin dost ve düşmanını bildirirken:

Zulmet dolucak gönüle
Nûr neylesin senin ile…


Bâtılın ve Şerrin karanlık yuvası olmuş bir gönüle Hak ve Hayr Nûru nasıl girecek?
Senin sapık tercihinden dolayı, Sana lâzım ve lâyık Olmayan Nûrullah ne yapacak senin kalbinde?!..

Diye sorar bencileyin şaşkına!..


Pes karanlık nûr ile
Bir hücreye nite sığar


Nite-ki (t): Nitekim, nasıl ki.
Pes (f): Sonra.
Nite: Nasıl


Aynı ANda, zamANda ve Hâlde iki ZID iken BİR-likte OLsun dediğin KARANLIK ve AYDINLIK, NUR ve NEKRE aynı yere-bir HÜCReye NASIL sığacak ALLAH aşkına!?.


Bir çeşmeden sızan su
Acı datlı olmaya


Bir çeşmeden hem acı hem tatlı su akamaz.
Dost kapısı dosdoğruluktur.



Dost’a varmak dilersen
Ol dikene bas da var


Sen dost dilersen, Yâr Yolunun dikenleri çok olur, ayağını koruma ki o dikenler YOLun rehberi Çilesi ve işâretidir.

AŞK Yolunun çilelerle dolu olduğunu ondan canı tatlıların bu yoldan döndüklerini dillendirir..


Yunus sözün kime dersün ya kimin kaygusun yersün
Nasihat ele eylersün ya kendün nişe dutmazsın..


Nişe (t): Ne işe, neden, niçin, nasıl.

Ve tüm Melâmet ve Mürüvvet Erenleri gibi döner de kimseler alınmasın söz kendime söylendi buyurur:

Yunus sen bu sözleri kime demektesin.
Kendini bıraktın da kimlerin kaygı-tasasını çekersin.
El-âlem herkese nasihat edersin de ne iştir ki niçin kendin tutmazsın.


İşte gerçek melâmet öz eleştiri ve kendini halkın önünde HAKK Teâlâ için kınama budur.
Resim
Kullanıcı avatarı
kulihvani
Site Admin
Site Admin
Mesajlar: 12868
Kayıt: 02 Eki 2006, 02:00

Re: YUNUS EMRE (ks) KİMDİR?.

Mesaj gönderen kulihvani »

Resim

YUNUS EMRE’DE İNANIŞ

“Oruç, namaz gusl-u hac hicabdır âşıklara”

Muhammedi Şuura ulaşmış Âlim-Ârif-Kâmil Âşıklara, Farz olan ibâdetlerin sevab için yapılmış olması Cemâlullahı dileyişte perde-örtüdür.

Derken Şeriatın şartlarına karşı değil hedefin ileride olduğu ve bu şartların özünün yaşanarak aşılması gereken perdeler olduğu anlatılır.


“Hak bir gönül verdi bana”

“Bir dem döner Cebrâil’e”


Derken de İnsan-kul olarak Rasûlullah sallallâhu aleyhi ve sellem’in Abdullah sallallâhu aleyhi ve sellem yönünden direkt olarak yayın aldığını bildirmektedir.

Bu ise Kur’ân-ı Kerîm’deki
“ALLAH ve Rasûlune; teslim olun, îman edin, tâbi olun ve itâat edin” emrinin Muhammedî yaşayışıdır.

Yunus Emre tüm canların birliğine inanır ve El-HAYY celle celâluhu'dan kaynak aldığını âşıkça anlatır.


Mûsâ oldum Tûr’a vardım
Koç oldum kurban geldim…

Şimdi adım Yunus durur ol demde İsmâil idi
Ol dost için Arafat’a kurban olup çıkan benim…


Her şeyin Nûrullah’tan yaratıldığını insan aklının anlamasını ve yaşamasını Kur'ân-ı Kerim'ce Anlatır;


… اللَّهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ

“Allâhu nûru's-semâvâti ve'l-ard(ardı)… : ALLAH, göklerin ve yerin nûrudur…”
(Nûr 24/35)

Ay oldum âleme doğdum, bulut oldum göğe ağdım
Yağmur olup yere yağdım, nûr olup güneşe geldim…

Mânâ denizine daldık, Vücûd seyrini kıldık
İki cihan serteser cümle vücûdda bulduk…


Mânâ denizine dalınca mevcûd oluş seyrini ettik.
İki cihanı baştan başa cümlesini mevcudları var eden gerçek vücûda bulduk.
Buyururken Vahdet-i Mevcûddan Kesretten, Vahdet-i Vücûda Vahdete geçişin ince ayarını yapmaktadır.


Eyyub’um sabrı buldum
Cercis’im ki binkez öldüm..


Cercis : (A.S.) : (Circis) Taberi târihine göre: İsâ Aleyhi's-selâm'dan sonra gelmiş ve Filistin'de yaşamış ve onun şeriatı ile amel etmiş olan bir peygamberdir. Yedi sene içersinde tebliğde bulunarak çok işkencelere maruz kalmış, müteaddid defâlar öldürülmüş ve mu'cize ile dirilerek tekrar tebliğ vazîfesine devam etmiştir. Kendisine düşmanlık eden kavim ateşle helâk edilmiştir. En sonunda yine Cercis Aleyhi's-selâm şehid edilmiştir.

Bu tür doğuşlarında kendisini yerine koymadığı tek varlık âlemlere rahmet olan Rasûlullah Muhammed aleyhi's-selâm'dır.

Muhammed nûrunu gördüm

Gül Muhammed teridir, bülbül dânânın yâridir
O gül ile ezeli cihanda bile geldim

Gökte Peygamber ile mi’racı kılan benim
Ashâb-ı Suffe ile yalıncak olan benim..


Bu şiirlere dikkat etmek gerekir bile olmak, bir olmaktan uzak Rasûlullah Muhammed aleyhi's-selâmdaBİZoluşun, tek imam ve duyan-uyan cemâtı oluşun AŞKın anlatımı vardır.
Muhammedî Oluş Şûuru ve Yaşam Nûru…
Resim
Kullanıcı avatarı
kulihvani
Site Admin
Site Admin
Mesajlar: 12868
Kayıt: 02 Eki 2006, 02:00

Re: YUNUS EMRE (ks) KİMDİR?.

Mesaj gönderen kulihvani »

YUNUS EMRE’DE MELÂMET MİSKİNLİĞİ

Yunus Emre Hazretleri Melâmeti Fütüvvet coşkusuyla ve nasihat gâyesiyle sırada halkın diliyle kullanan öz âşıklardandır.
Esen yelde, açan gülde, öten bülbülde ve canda cennette coşan ırmaklar zikr-i dâimi içindedir.


Her bir çiçek bin naz ile
Öğer HAKK’ı niyaz ile
Bu kuşlar hoş âvaz ile
Ol Pâdişahı zikreder…

Niçin ağlarsın bülbül hey!

Şol cennetin ırmakları
Akar ALLAH deyü deyü!


Olduğu halde görünmeyene GAYBÎ İMANla inanınca GÖRÜNENle yaşamak İlâhî AŞKın meyvesi gönüllerden gönüllere turfanda İkrâmullah'tır.
Keremkârlar Korosunda AŞK türküsü…
Çocukluğumuzun ilk çığlığı kulaklarımızda hiç susmayan…

Bedensel hayâtın iğreti, izâfi, geçici ve imtihan olduğunu bilen ve bildiren Yunus Baba:


Bu dünyâ bir lokmadır ağızda çiğnenmiş bil
Çiğnemişe ne durmak ha sen anı yuttun tut


Hayat ve ömür dediğin sanki bir lokmadır ağzında hemde çiğnenmiş ve yutulmaya hazır bekleyen,
Hazır bekleyene durmak ne gerek sen onu yuttum gitti BİL!.



Her nefes kim ayrılır ol kesedendir gider
Çün kese geri dolmaz sen anı tükettin tut


Sanki bedenin ÖMÜR NEFESlerinin Hava Tulumu da her nefesi verdikçe azalmakta kalanın.
Verdiğini geri almayan İlahî Sibob, eksiğini doldurtmaz ki sen tükettim bitti BİL!.



Yüzyıllar hoşluğuyla ömrün geçerse Yûnus
Son ucu bir nefesdir sen anı unuttun tut…


Koca Yunus BaBa!
Gönül hoşluğu içinde asırlarca yaşamış olsan ömrün şen-şakrak geçmiş olsa da en son UÇ-u Yarım nefestir Alsan vermezsin ve versen alamazsın..
En iyisi sen onu unuttum BİL!.
Resim
Kullanıcı avatarı
kulihvani
Site Admin
Site Admin
Mesajlar: 12868
Kayıt: 02 Eki 2006, 02:00

Re: YUNUS EMRE (ks) KİMDİR?.

Mesaj gönderen kulihvani »

Rasûlî Rüşde ERişi ÖZünde yaşayan Yunus Emre,
Gökyüzünde uçmak sananlara Melâmetin Miskinlik Dersini vermektedir:


Ben ayımı yerde gördüm,
Ne isterem gök yüzünde
Benim yüzüm yerde gerek,
Bana rahmet yerden yağar..


Cehâlet karanlığında Hakkı ve Hayrı gösteren HİMMet sâhibi AY-ERENimi yeryüzünde buldum.
Tenezzül ve Tevâzu’ etmem YOL EDEBimiz ve ondan dolayı başım yerde dolaşırım..
Bu hâlim MÂNÂda TEVhiD Rahmetimi ikram etti..

Erenlerin gönlünden gönlüne, elden ele, dilden dile geçen HAKK’ın Yolunu Yürüyüşünü bir Anadolu Köylüsü şîvesi ve neşesinde sunarken:


Şu karşıki dağları
Meşeleri bağları
Sağlık safâlık ile
Geçtik elhamdulillah

Kuruyduk yaş olduk
Ayağ idik baş olduk
Kanatlandık kuş olduk
Uçtuk elhamdulillah


Tasavvufun cAN Tâlim ve Terbiye Seyr u Sulûkunu;
Çile Dağlarını EREN kontrolünde selâmetle geçerek,
Kendini tertemiz-kupkuru sanırken nasıl kusur ve noksanlarının gösterilip yaşardığını, Taptuk Ocağında yeniden kuruyup, esfelin ayağından İlliyin Başına tevhid kanatlarıyla aşk kuşu olarak yükselişini hamd ile bildirmekte..


Vardığımız illere
Şol safa gönüllere
Baba Taptuk mânisin
Saçtık elhamdulillah


Tasavvufun temeli sadakat ver samîmiyetle Mürşidi Taptuk Babanın MÂNA Cevherlerini; herkese her yerde her zaman ve her Hâlde saçıp gezdiğini hamd ile bildirmekte..

Beri gel barışalım
Yâd isen bilişelim
Atımız eğerlendi
Eştik elhamdulillah


Muhammedî SEViyede BİLişip-BULuşup, Hazırda Huzur olup da Rasûlullah sallallâhu aleyhi ve selleme SALL-Atımızı hızla koşturduk hamd ile..

Taptuk’un tapusunda
Kul olduk kapusunda
Yunus miskin çiğ idik
Piştik elhamdulillah


Taptuk Babanın Huzûrunda elsiz, Dilsiz, Belsiz Köle gibi TaMM Teslimiyyeti sonucu Kavuştuğu HiMMetle Çiğlikten RÜŞD PİŞKİNLİĞİne ulaştık hamd ile.. buyurmakta YUNUS Babamız..
Resim
Kullanıcı avatarı
kulihvani
Site Admin
Site Admin
Mesajlar: 12868
Kayıt: 02 Eki 2006, 02:00

Re: YUNUS EMRE (ks) KİMDİR?.

Mesaj gönderen kulihvani »

Ben bana zulm eyledim ettim günah
Neyledim nettim Sana ey Padişah


Yâ Rabbi ben kendi nefsime ettim zumlu ve günahlarımı,
Sana ne edebilirdim ki etmiş olayım Ey Padişah..


قُلْ يَا عِبَادِيَ الَّذِينَ أَسْرَفُوا عَلَى أَنفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِن رَّحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِيعًا إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ
Resim---“Kul yâ ıbâdiyellezîne esrefû alâ enfusihim lâ taknetû min rahmetillâh(rahmetillâhi), innallâhe yagfiruz zunûbe cemîâ(cemîan), innehu huvel gafûrur rahîm(rahîmu) : (Benden onlara) De ki: "Ey kendi aleyhlerinde olmak üzere ölçüyü taşıran kullarım. Allah'ın rahmetinden umut kesmeyin. Şüphesiz Allah, bütün günahları bağışlar. Çünkü O, bağışlayandır, esirgeyendir." (Zumer 9/53)


Nesne eksildi mi mülkünden Senin
Geçti mi hükmüm ye hükmünden Senin


Benden dolayı mülkünden bir ŞEY mi eksildi SENin,
SENin tüm hükmünü geçebilecek hükmüm olabilir mi ki geçsin..



Rızkını yeyip Seni aç mı kodum
Ye yeyüp öyününü muhtaç mı kodum


Rızkını yiyip de Seni aç koymadım,
Ya da vakityemeğini-öyününü Seni muhtaç koymadım,



Hiç Yunus’dan degdi mi Sana ziyan
Sen bilirsin âşikâre vü nihan


Kulun Yunus’dan san bir zarar-ziyan gelmedi,
Kaldı ki sen açıkça veya gizlice olsa da bilirsin..



Bir avuç topraga bunca kıyl ü kaal
Neye gerek ey Kerim-i Zülcelâl…


Bir avuç topraktan yarattığın insana bunca dedi koduya ne için gerek vardı ey Yaratan Kerim-i Zülcelâl…


*
Resim
Kullanıcı avatarı
kulihvani
Site Admin
Site Admin
Mesajlar: 12868
Kayıt: 02 Eki 2006, 02:00

Re: YUNUS EMRE (ks) KİMDİR?.

Mesaj gönderen kulihvani »

Baş eğişi baş kaldırı sanan şekilperest ahmaklara öğüt veren Yunus Baba:

Din ü iman bünyadı doğrulukla gerçeklik
Ol tamam olmayınca ne ile din çatarsın.


Din ve imanın temeli, esası, binâsı doğrulukla gerçeklik iken,
Bunları da tamam etmeden sen ne ile DİN kurmaktasın kendine..




Dini kontrolüne alan Medrese karşısında Halkın tekkesi köyden köye gönülden gönüle taşıyan Yunus Baba:

Medrese müderrisi okumadılar bu dersi
Şöyle kaldılar âciz kim bilmediler ne babdır.


Sadrdan sadra akan bu İlahî Aşk çeşmesi dersini kibirli Medrese profösörleri okumadılar.
Onlar satırlarda aradılar da bir şeyler bulamadan âciz kaldılar Aşk kısmını-faslını bulamadılar.



Biz tâliblerüz her dem ış sebakın okıduk
Çalap müderris bize ışk hod medresesidür


Biz daima AŞK isteyenleriz, AŞK Dersini okuduk,
Bizim Müderrisimiiz-Hocamız HaKK Teâlâ AŞK ise O’nun AŞK Okuludur.




AŞK Yolunu gösterir iken ise:

İlm ü ameli bırak küfr ü iman oda yak
Mansur’leyin enelhak dimeklüğe er gerek


AŞK Yoluna Düşmek dilersen, ÖZünden uzaklaşmış Nakli Anlamayan AKILların doğrudur dediği ancak Hakk Dostlarının gönlüne girmeyen İlm ve ameli bırak, küfr ve iman bilgilerini ateşte yak..
Bunun için ise Hallac-ı Mansur gibi “Ben HAKK’ım!” diyecek ER yürek gerek..


Buyururken ilimden ne anladığını Resûlî edebe çağrıyla:

İlim ilim bilmektir
İlim kendin bilmektir
Sen kendini bilmezsin
Ya nice okumaktır…


İlim, İlmullahı Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem de BİLmektir.
Bu ise kendin-Nefsin BİLmektir ilk başta.
İnsan kendin bilmezse ne diye okumaktadır..
Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem e kulak verse yeterdi insanoğlu:


Rasûlullah sallallâhu aleyhi ve sellem: “Men arefe nefsehu fekad arefe Rabbehu : Kim nefsini bilirse kesinlikle Rabb’ini de bilir. ” buyurmuştur.
(Aclunî, Keşfü’l-Hâfâ II/343 (2532)


Nitekim ben beni bildim
Yakın bil kim Hakk’ı buldum
Korkum anı buluncaydı
Şimdi korkudan kurtuldum…


Size örnek olsun diye derim ki bakınız Ben, beni bilince HaKK Teâlâ ‘yı yakınımda BULdum. Şahdamarımdan AKRABA-Yakın Olan RABBu’l-Âleimini Bulamayacağım korkusuyla yaşarken BULdum da kurtuldum şimdi şükür..
Resim
Kullanıcı avatarı
kulihvani
Site Admin
Site Admin
Mesajlar: 12868
Kayıt: 02 Eki 2006, 02:00

Re: YUNUS EMRE (ks) KİMDİR?.

Mesaj gönderen kulihvani »

Hayali bir Rabb düşüncesinden hakikat bir Hakk ALLAH celle celâluhu hayatına ulaşmanın şehâdetini şerh eder.
Muhammedî Melâmeti Erenler izinde ve özünde yetiştirip;

BEDENİ TERBİYE
NEFSİ TEZKİYE
KALBİ TASFİYE
RUHU TECLİYE
Şeriat-Tarikat-Mârifet-Hakikat sentezini bizzat her insan gibi ama bilinçli olarak yaşayan Yunus Baba:

Işk imandur bize gönül cemâat
Dost yüzü kıbledür dâimdür salât


Bizim İlahî AŞKımız imanımız, Gönlümüz cemaatımzıdır.
VECHULLAH-Dost Yüzü KIBLemizdir ve;
Zikr-i Dâim inde SALLatımız süreklidir Yaratan ALLAH celle celâluhu ya..



İy âşıkan iy âşıkan
Işk mezhebi dindir bize
Gördi gözüm dost yüzüni
Yas kamu düğündür bana


Ey Âşıklar, Ey Tutkunlar, Ey Yangınlar!
AŞK Mezahebi-gidilen YOLu BİZim Dinimizdir, Dinimizin EMRidir.
Müjde-yi MuHaMMeD aleyhisselâm a mazhar olunca VECHULLAH-Dost Yüzünü gördü gözüm ki,
Bütm kederle-yaslar bundan sonra düğün-bayramdır bana..


Resim---Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem: “İhsan; Allah'a, O'nu görür gibi ibadet etmendir Çünkü sen O'nu görmesen de şüphesiz O seni görür" buyurdu.
(Ömer radıyallahu anh'tan; Müslim)


Halvetlerde meşgul olam
Dâim açılam gül olam
Dost bağında bülbül olam
Ötem hey dost deyi deyi!...


Halvetlere girip; yapayalnız, tek başıma, bir tenhaya çekilip, gizlilik içinde RABBımı Zikredeyim!
Zikr-i Dâim içinde her AN yenidenYARATILIŞ İçinde Açana Gül Olayım!
Ya da Bu GÜLün kara savdalısı bir BüLBüL Olayım!
ÖTüp DURayım durmadan “Dost! Dost!” deyu deyu!..


Fenâ fi’n-Nefs
Fenâ fi’ş-Şeyh
Fenâ fi’r-Resûl
Fenâ FİLLAH…
Kelimelerini içi boş iken gerçek sanan hayalcilerin tasavvuru karşısında Hakk Erenlerin tasavvufunu sergileyen Yunus Baba cümle cihana çağrı yapar:



Gelün tanışık idelüm kolun tutalım
Sevelim sevilelim dünya kimseye kalmaz!..


Bütün İNSANlığı SEVgi Sancağı altına “gelin TANIşalaım-BİLişelim! HaKK Teâlânın Kolunu YeDullahı-elini tutalım!
Ve unutmayalım ki bunun tek yolu “Sevelim-Sevilelim” dir.
Gerisi boş laflar olup herkesin ettiği kendine kalır da bu dünya kimseye kalmaz!



Sen gerçek âşıksan dostun dostuna dost ol
Bu halde kalurısan dosta değil yaraşık…


Dizeleriyle de gerçek Dost olan El Velî ALLAH celle celâluhu ’nun; Habibi, örnek ve tek görevlisi Dostu, âlemlere rahmet OL-ANResûlullah sallallahu aleyhi ve sellem’in Dostu olup Muhammedî Muhabbete iştirakı şart koşar.
Olmazsa olmazını ortaya koyar.
Ham halinde kalıp Muhammedî Kemâl3attan geçmeyenlerin halleri Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem İRFANına yakışmaz buyurmaktadır.



Melâmi Miskinliği öyle yüceltir ki:

Bunda kendüzin gören olduru yolda kalan
Benüm bir karıncaya ulu nazarım vardur…


Bu AŞK YOLUnda, Kendi Özünü Büyük görenler Resulî SEViyeden geçmeyenler, yolda kalanlardırlar.
Onun için bir karınca bile olsa benim ona bakışım yaratanından dolayı ULUdur..

AŞK Yolunun benlikçilere kapalı ve gerçek âşıklar için karıncalarla beraber hacca gidiş yolu olduğunu uyarır…
Resim
Kullanıcı avatarı
kulihvani
Site Admin
Site Admin
Mesajlar: 12868
Kayıt: 02 Eki 2006, 02:00

Re: YUNUS EMRE (ks) KİMDİR?.

Mesaj gönderen kulihvani »

Başkasında noksan aramayıp mükemmeli seyr yolunda kendisinin samimi eleştirisin Erence yapar:

Eya gönül açkıl gözün fikrün yavlak uzatmagıl
Bakkıl kendi dirligüne kimse aybın gözetmegil..


Ey gönül aç artık gözünü kendi fikrini çokça uzatıp gitme,
Sen kendi ayıplarına ve dirlik-düzenliğine bak da başka kimselerin ayıplarını araştırıp durma..


Sözün muhatabı aklı olan her insandır ve her insan baktığı yerdekini görmektedir ve kendince haklıdır.
Yunus Baba aşkını dillendirirken usludur :


Yetmiş iki milletin sözini ârif bilür
Miskin Yunus sözleri cümle usul değül mi?


Kâmil Ârif o kimse ki her kavmin kıvamını-dilini bir de çocukla çocuk, deliyle deli vs olur.
Miskin Yunus’un sözleriyse cümle dillerin usülündedir ve vuslata dediğini her millet anlar.



Onsekiz bin âlem halkı cümle bir içinde
Kimse yok birden artuk söylenir bir içinde…


Onsekiz bin âlem halkının cümlesi İLK NOKTAda Nur-u Mîmde BİR içindedir.
Kesretteki VAHDEti zevk edince görlürüki Vahdette tek tek vaat etler kesret..


Canlı-cansız sonsuz resim ve bir-tek Rabbülâlemin Ressam…
Ruhuna rahmetler olsun Yunus Baba!...


XI yüzyılın sonlarında Anadolu’da Selçuklularının uygarlık ve hizmeti başlamış iken XII yüzyılla beraber şehzâdeler arsında taht kavgaları, kışkırtmalarla alevlenen iç isyanlar, haçlı seferleri, Bizans ve Ermeni saldırıları, ve en beteri Anadolu’yu kasıp kavuran Moğol istilası belâsı…

1243 Kösedağ yenilgisi ve Moğolları Sivas, kayseri ve Aksaray halkını kılıçtan geçirip kadın çocukları sürgünü…

Canından bezen halkın içinde ve her derdlinin yanında bir Hakk Âşığı Yunus Emre…

Güçlünün yanında otomatik yer alan Tarikat tellalları ve din adamı kisvesindeki çıkarcılar karşısında da Hakk Âşığı Yunus Emre…

Halk içinde Hakk (cc) ile Hakk Âşığı ve tesellinin tecellî ışığı Yunus Emre…

Türkmence yaşayan Türkçe söyleyen Hakk Âşığı Yunus Emre…

Dil Dervişi Yunus Baba’nın beşikteki aşk bebeklerine Hakça’ yı öğretip tüm Anadolu çocuklarını bir dilli kılan Erenlerin estetik sırrı sözde samimiyet açık yürekliliği…

Zâten Hazır ve Nazır olan Hakk (cc) huzurunda; her zaman, her yerde ve her hâlde Kulun Hazır ve Nazır olması miskinliği demek olan Melâmet Dervişliği..
Hakk’ın halkına Hakk adına ve hesabına; her zaman, her yerde ve her hâlde kapısını, sofrasını ve yüreğini açık tutmak demek olan Fütüvvet Yiğitliği…

Nice çağlar boyunca Anadolu topraklarında, dağlarında bağlarında yersiz-yurtsuz rüzgâr gibi esmiş durmuştur.
Dinmeyen deli-velî rüzgâr hiç susmayacaktır İnşâallah!..

İçinde yaşadığımız devletlerin adaletsiz milletlerin merhametsiz olduğu bu çağda “insan” lığını unutanların, hayvanları bile hayrette bırakan cinayetleri ve insana verdikleri acılar için en etkili ilaçlardan birisi ve en önemlisi Hakk Âşığı Yunus Emre çeşmesinden fışkıran uyarı ve umuttur…


Derviş Yunus söyler sözün
Yaş doludur iki gözün
Bilmeyen ne bilsin bizi
Bilenlere selâm olsun…


****
Resim
Kullanıcı avatarı
kulihvani
Site Admin
Site Admin
Mesajlar: 12868
Kayıt: 02 Eki 2006, 02:00

Re: YUNUS EMRE (ks) KİMDİR?.

Mesaj gönderen kulihvani »

YUNUS EMRE Kaddesallahu sırrahu

AHLÂK

Yunus Emre her çağda var olacak ahlâkî çöküntüleri açıklıkla ortaya koyup uyarır:

Müslümanlar zamane yatlu oldı
Halâl yenmez haram kıymetlü oldı


Müslümanlar zamana yanlı-uygun yaşar oldu.
Helal yememekteler haram ise pek kıymetlendi.



Okunan Kur’âna kulak dutulmaz
Şeytanlar semürdi kuvvetlü oldı


Okunan Kur'ân-ı Kerim’e kulak verilmez oldu
İnsanların şeytanları beslendi pek güçlü oldu.



Harâmiyle hamir dutdı cihanı
Fesâd işler iden hürmetlü oldı


Yol kesen haydutlarla eşekler doldurdu cihanı.
Ne idiği belirsiz işler edenler hürmet görür oldular.



Kime kim Tanrıdan haber virürsen
Kakır başın salar hüccetlü oldı


Kime ki ALLAH celle celâluhu’dan bir heber desen, okusan,
Hemen kızar başın sallar ve biliyormuş, delili varmış gibi başlar konuşmaya.



Şagird üstâdiyle arbede kılar
Oğul atayile gayretlü oldı


Talebe-çırak, öğretmeni-ustasıyla kavga eder,patırtı çıkarır,
Ogullar babalarına hürmetsizce kavgada pek gayretli hale geldi.



Fakirler miskinlikden çekdi elin
Gönüller yıkıban heybetlü oldı


Fakirler gani gönüllü haktan gelene razı, kanaatkâr, kalender, halka saygılı MİSKİNlikten el çekti,
Önüne gelen gönülü yıkan korkulan görülünce kaçılan kişiler oldular.



Peygamber yerine geçen hocalar
Bu halkun başına zaymeylü oldı…


Tarîkat adı altında halkı nefslerinin hevâsınca alavere ile toplayıp kendini peygamber yerine oturtan hoca kılıklı adamlar,
Bu halkın başına çok çok zahmetli oldular ve zahmetlere sokup sonunda ellerini boşa çıkardılar.
Resim
Kullanıcı avatarı
kulihvani
Site Admin
Site Admin
Mesajlar: 12868
Kayıt: 02 Eki 2006, 02:00

Re: YUNUS EMRE (ks) KİMDİR?.

Mesaj gönderen kulihvani »

Yıkılan Aile Terbiyesi ve yok edilen Gençlik Göreneğine yanmaktadır dâima:

Oğlanlar öğüt almaz
Yiğitler tövbe kılmaz
Kocalar tât kılmaz
Sarp rüzigar almışdur


Gençlere öğüt vercek yaşlılar ağız tadı bırakmaz.
Durmadan fırtına estirir olmuşturlar.



Begler azdu yolundan
Bilmez yohsul halından
Çıkdı rahmet gölinden
Nefs göline dalmışdur


Ağalar beğle varlıklılar ise iyice azdılar yoksul halin unuttular!
Halkın Rahmet Gölünde Halkın Nes zahmet gölüne daldılar karabatak gibi.



Şaşırmış ve şeytan peşine düşmüş toplumu ise:


Binde biri bu halkın Rahman yolına girmez
Gel bir kişi göster kim şeytan yolına girmez


Rahmânî-MuhaMMedî Hizbullah Yolun bırakıp Hizbuşşeytan yoluna düşmeyen yok gibi..


BAŞKasına kuyu kazan toplum ve kişilerin sonucunu:

Zinhar gönül evinde dutma yavuş endişe
Biregü’yçün kuy’ kazan âkibet kendi düşe…


Sakın sakın sen ol ki gönül evinde yavuz, azgın ve kötü; korku, düşünce, merak, keder, kuruntu tutma!
Başkası için kuyu kazan elbet bir gün kendisi düşer kazdığı kuyuya..



Sanki kıyamet yakın olduğu:

İşidün iy yârenler
Âhir zaman olısar
Sağ müsülman seyrekdür
Ol da Güman olısar


Duyun sözümü can dostlarım!
Âhir zaman olmuştur!
İmanı sağlam Müslüman çok az kaldı ki,
Onunda zannı, şüphesi ve tahmin diridir.



Danişmend okur dutmaz
Derviş yolın gözetmez
Bu halk ögüt işitmez
Sagır hemen olısar


Bilginler okur da kendi tutmaz.
Dervişlik eder yolun gözetmez.
Halk ise öğütlerini hiç iştmez.
Sanki sağır olmuşlar!..



Gitdi begler mürveti
Binmişler birer atı
Yidügi yohsul eti
İçdügi kan olısar…


Beylerde mürüvvet- İnsaniyet, insanlığa uygun olan şeyi yapmak. Ve güzel ve iyi şeyleri alıp, kötü şeyleri ve hâlleri bırakmak kalmadı gitti.
Altlarında şöhret atı ağızlarında yoksu eti-hakkı ve içtikleri de kanları maalesef!..
Resim
Kullanıcı avatarı
kulihvani
Site Admin
Site Admin
Mesajlar: 12868
Kayıt: 02 Eki 2006, 02:00

Re: YUNUS EMRE (ks) KİMDİR?.

Mesaj gönderen kulihvani »

Güzel ahlâkın yerini iyi ahlâk ve iyi iş olarak imandan önceki İslam şartı sayan Yunus Baba:

Evvel bize vacib budur eyü hulk u amel gerek
İslam adı konıcagız yoldaşumuz iman gerek


Hepsinden önce bize icab eden o ki güzel-iyi ahlâk ve amel gerekir.
Adımız islan konulmuşsa o zaman yoldaşımızın da iman olması gerekir.



Halka iyiliği insanın ilerisi ve gerisi için cennet bilip:

Eylük erün yaridur ölürse uçmak yeridür
Senden sonra söylenür ne dirlügün varısa



İyilik Er kişiniz Yâridir ve öldüğünde gideceği yeri-yurdu Cennettir.
Sen ölüp-gittikten sonra arkandan söylenir ki gitmeden ne dirlik-geçimler etmişsin anlatırlar hepsini.


Doğruluğu HAKK Kapısı bilip:

Ahret yavlak ırakdur
Togrulık key yarakdur


Ahiret çok çok uzakta ve ıraktır.
Doğruluksa pek yarayan ve gerekli şeydir.



Togurlık bekleyen dost kapusunda
Gümansız ol bulur ilahi devlet


Onun için Dost Kapısında Doğrul bekleyenler ergeç,
Şüphesiz başına devlet kuşu konar..



İnce sırat köprüsü sıfat imiş bu yolda
Dosta giden kişinin togrulıkdur çâresi


Kıldan ince kılıçtan keskin Sırat Köprüsü bir benzetme sıfatı olup,
Dostuna giden kişinin tek çâresi Doğruluktur..



Kimde kim togrulık var Hakk Çalab anı sever
İki cihana yarar ol erün sarmayasi


Kimde ki Doğruluk var ve rücu’ edeceği RABBını severse,
Bu kimsenin Din Sermayesi dünyasına ahretine yeter..



Togrulık mancınıkı istigfar taşıyile
Togru vardı atıldı yıkıldı nefs kal’ası..


Kim ki Doğruluk Mnacınığına tevbe-istiğfar taşı koyar da,
Dosdoğru atarsa doğruca varır Nefsin Hevâ Kalesini yerle bir edip yıkar..
Resim
Kullanıcı avatarı
kulihvani
Site Admin
Site Admin
Mesajlar: 12868
Kayıt: 02 Eki 2006, 02:00

Re: YUNUS EMRE (ks) KİMDİR?.

Mesaj gönderen kulihvani »


Kibiri, kini ve nefreti reddeden, alçak gönüllülük, hoş görü ve doğruluğu esas alan Yunus Baba:

Yoldur ki topragı vara
Göz oldur ki HAKK’ı göre
Er oldur alçakda tura
Yüceden bakan göz değil


Akl-ı silm sâhibi bilir ki her tenin-canın varacağı yol sonu topraktır.
Ve göz ona denir ki HAKK ALLAH celle celâluhuyu görebile.
Bu Muhammedî Yolda tenezzül ve tevâzu’ ile seviyelenmelidir. Kibirlenerek yüksekten bakana bu YOLda göz mü denir!.


Eğriliğün koyasın
Togrı yola gelesin
Kibr ü kini çıkargıl
Erden nasib alasın


İçindeki gizli eğriliğini bırakıp, “EMRolunduğun gibi dosdoğru ol!” yoluna gelesin.
İçindeki kibiri ve kini çıkar ki, ERENler Erliğinden nasib ve kısmetin olabilsin.


فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ وَمَن تَابَ مَعَكَ وَلاَ تَطْغَوْاْ إِنَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِيرٌ

Festekim kemâ umirte ve men tâbe meake ve lâ tatğav, innehu bi mâ ta’melûne basîr(basîrun): O halde seninle berâber tevbe edenlerle birlikte emrolunduğun gibi dosdoğru ol! Aşırı da gitmeyin. Çünkü O, sizin yaptıklarınızı çok iyi görendir.
(Hûd 11 /112)

Togrı yola gitdün ise
Er eteğün dutdun ise
Bir hayır da itdün ise
Birine bindür az değül


Eğer sen doğru yola gittin ise
Bir Kâmil Er elini tuttun ise
Sen ki bir hayr işlemişsen,
HAKK ALLAH celle celâluhu “Birine Bin vercek” ki az değildir bu..



Yunus babanın, her türlü olumsuzluğa olmakla berâber gönül kırıcılığa asla tahammülü yoktur:

Aksakallı bir koca
Bilimez hâli nice
Emek yimesün hacca
Bir gönül yıkarısa…


80 yaşına gelmiş saç-sakalı ağarmış bir yaşlı kişi,
Eğer hâlinin nice olduğundan habersiz kendin-nefsin bilmez ise,
Boşuna emek verip para harcayıp da Hacca gitmesin,
Eğer ki bir gönül yıkmış ise Kâbe'yi yapamaz artık..



Yunus Emre Baba meşhur ahî-kardeş şiirinde :

Anladım kendü halümi gözledüm togrı yolumı
Dutdum ulular eteğin hazrete ben yitdüm ahî


Anladım kendi hâlimi ki nicedir,
Dogru yolumu buldum ve yürüdüm,
Kâmillere el verip el aldım gönül bağladım,
El ele ellerinin üzerinde eli olan ALLAH celle celâluhuya ulaştım Kardeş!


إِنَّ الَّذِينَ يُبَايِعُونَكَ إِنَّمَا يُبَايِعُونَ اللَّهَ يَدُ اللَّهِ فَوْقَ أَيْدِيهِمْ فَمَن نَّكَثَ فَإِنَّمَا يَنكُثُ عَلَى نَفْسِهِ وَمَنْ أَوْفَى بِمَا عَاهَدَ عَلَيْهُ اللَّهَ فَسَيُؤْتِيهِ أَجْرًا عَظِيمًا

İnnellezîne yubâyiûneke innemâ yubâyiûnallâh(yubâyiûnallâhe), yedullâhi fevka eydîhim, fe men nekese fe innemâ yenkusu alâ nefsih(nefsihî), ve men evfâ bi mâ âhede aleyhullâhe fe se yu’tîhi ecren azîmâ(azîmen): Muhakkak ki sana biat edenler ancak ALLAH'a biat etmektedirler. ALLAH'ın eli onların ellerinin üzerindedir. Kim ahdini bozarsa, ancak kendi aleyhine bozmuş olur. Kim de ALLAH ile olan ahdine vefa gösterirse ALLAH ona büyük bir mükâfat verecektir.
(Fetih 48/10)

Canum bir gözsüz can idi içi tolu sen-ben idi
Dutdum miskinlik eteğin ben menzile yettim ahî


İçimdeki canımın kafa gözü gibi gözü gözükmesede,
İçimdeki Bâsîret gözümle; kendine “BEN” ve bana da “SEN” buyuran ve Beni yaratanı bildim-buldum ki dopdolu idi gayrıya yer yoktu.
Sekinet-i MuhaMMed yolunda fakrımla fahr yolun tutunca hedefime ulaştım Kardeş!.



Korkar oldum bir tanrıdan bizar oldum yatlu hûdan
İşbu işüm sagınç ile ben yoluma gitdüm ahî


Halkın aklınca bir Tanrı inaNcı ki beni korkuttu,
Bıktım-usandım bu Özünü anlamadan-ayrılıkçı “Hû!” diye Anmalardan.
İşte bu türlü dertli düşünceler sonucunda ben gerçek MuhaMMedi yolumu buldum ve gittim Kardeş!



Giderdüm gönlümden kini kin dutanın yokdur dini
İy yârenler ben bu sözi uludan işitdüm ahî


Ben yok ettim içimden kini
Kin güdenin yoktur dini,
Ey can Dostlarım ben bu sözü,
Ulu Kâmilimden duydum-uydum Kardeş!



Âşıksan miskin Yunus Hazrete dutgıl yüzüni
Anlayana gevherdürür söz sarrafa satdum ahî


Sen gerçekten Âşıksan miskin Yunus,
Yüzünü Vechullaha dönder ki,
Bu söz Anlayana İlim-Edeb-İrfan-Erkân mücevheridir.
Ben bu sözün kıymetini bile Sarrafa-Hikmet Ehline sattım-söyledim Kardeş!
Resim
Kullanıcı avatarı
kulihvani
Site Admin
Site Admin
Mesajlar: 12868
Kayıt: 02 Eki 2006, 02:00

Re: YUNUS EMRE (ks) KİMDİR?.

Mesaj gönderen kulihvani »

İnsanların vefâsızlığı içinde gerçek dost hasreti çekişe ise:

Zamane vefâları cefâ gelür Yunus’a
Bir togrı yâr bulıcak fidi kılur canını


Para putuna tapıcı zamâne insanlarının vefâ dedikleri, Yunus’a tam bir cefâ gelmekte!
Onun için bir dosdoğru dost-yâr-yâren buldu mu canını ona fedâ kılmaktadır.


Yunus Emre hazretleri sabır, iyi huy, tevekkül, cömertlik, kanaat, doğruluk, hoşgörü, alçak gönüllülük, güzel muamele, herkese hizmet gibi yüce değerleri öğüp teşvik ederken;
Karşıtları olan tahammülsüzlük, kötü huy, açık gözlülük-tamahkârlık, aç gözlülük, haksızlık, cimrilik, kusur aramacılık, hased, yalancılık gibi herkes için kötü değerleri yerer.

Aklın da öğretim ve eğitimi olan Nefsin terbiyesine çok önem verip nefsin ham, çiğ ve yoz kalışına yanar.
Ve Tasavvufu bu yolda hizmet bilir:


Dört kişidür yoldaşum
Vefâdâr-ı razdaşım
Üçile hoşdur başum
Birine boşup geldüm


Bu âlemde ömrü yolumda dört kişidir yoldaşım,
Vefâlı ve de Sırrdaşım
Üçüyle çok hoştur başım
Birisiyle başım dertte ve onu boşayıp kaçtım..



Ol dördün birisi can
Biri din biri iman
Biri nefsümdürü düşman
Yolda savaşup geldüm..


Bu dört yoldaşımın birisi canımdır
Birisi dinimdir birisi imanım
Ve birisi de nefsim ki can düşmanım
İşte onunla ömür yolunda savaşıp gitmekteyim..



Yüzbin riyâ çerisi bilün vardur bu yolda
Nefs öldürmüş er gerek ol çeriyi kırası…

Bu hayat yolunda yüzbinlerce riyâkar askerleri vardır yol kesen.
Bu kadar askerle savaşacak kişi o kimsedir ki Nefsini öldürüp ER ola ve düşman ordusunu kırıp geçirsin..



Bu gün yalan söyleyen yarın utanasıdır…

İnsan ağzından giren haram kadar çıkan yalanda kötüdür.
Yalan bu gün denir de yarın açığa çıkar ve utandırır..
Resim
Kullanıcı avatarı
kulihvani
Site Admin
Site Admin
Mesajlar: 12868
Kayıt: 02 Eki 2006, 02:00

Re: YUNUS EMRE (ks) KİMDİR?.

Mesaj gönderen kulihvani »

Nefsin ağzın ve aşırı istekleri olan hevâ ve hevesini yerle bir etme gereğini:

Kırdım bu nefsin çerisin
Bir itdüm burc u barusun
Pak eyledüm içerüsin
Mülketini yuyan benem


Bu Nefs ile savaştım da askerlerini kırdım geçirdim,
Kalesini yıkıp burçlarını ve hisarlarını yerle bir ettim.
İÇin tertemiz eyledim gönül ülkesini yıkayıp yuyan benim..



Bunda zalimlik eyleyen
Nefsi haramla toylayan
Yüzleri kara kopısar
Öz canları rahat değül


Bu yalan dünya hayatında zalımlık yolunu seçip,
Nefsini hep haramla besleyen haramla karnını doyuran,
Sonunda yüzleri kapkara olarak kıyametleri kopacak
Ve asla öz canları ne burada ne de orda rahat yüzü görmeyecektir.


Hayra döndi benüm işüm
Endişeden azad başum
Nefsümün başın kesdüm
Kanadlanup uçar oldum…


Şerden kurtulup hayra döndü işim,
Endişe ve korku esirliğinden kurtuldu başım,
Çünkü nefsimin kötlük-şerr isteyen huy başını kestim de,
Kanatlanıp uçar oldum hayr semalarında..



Nefsin ıslahı ve felahı olan kemâlâtın son ucunda :

Uslu değül delüdür halka sâluslık satan
Nefsin müsülman itsün varısa kerameti


Akıllı değil tam tersine delidir, Hakk’ın halkına ikiyüzlü, riyakârlık yapanlar,
Eğer halka gösterip de etrafına toplamaya çalıştığı kerameti geçek-haksa önce nefsindeki-aklındaki İKİlik Şeytanını bir Müslüman etsin herkesten önce..


Âişe radiyallahu anha’dan rivâyete göre, şöyle demiştir: Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem’i bekliyordum. Yanıma gelir gelmez elimi saçları arasına soktum. Bunun üzerine Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem: “Şeytanın sana geldi yine” buyurdu. Ben de: “Senin şeytanın yok mu?” diye sordum. O da: “Evet ama Allah ona karşı bana yardım etti de Benim şeytanım Müslüman oldu” buyurdu.
(Suneni Nesaî, Müsned: 23701)


Nefsin müsülman iden Hak yolın toğru varur
Yarına ana olısar Muhammad şefaatı..


Nefsin Müslüman eden kişilerdir HAKK Yolunun yolcusu, yarın mahşerdeyse MuhaMMed Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem in şefaatı hakkıdır onun..
Resim
Kullanıcı avatarı
kulihvani
Site Admin
Site Admin
Mesajlar: 12868
Kayıt: 02 Eki 2006, 02:00

Re: YUNUS EMRE (ks) KİMDİR?.

Mesaj gönderen kulihvani »

En AŞKın İlâhî AŞK olan Muhabbetin değil kötü iyi olanları da yakıp yok edip ateş gibi kendisin kaldığını ise:

Kimden öğüt istersem sabrı gösterir bana
Sabır sermayesini Muhabbet Odı yakdı…


Bu AŞK YOLUnda kimden bir kurtuluş çaresi öğüdü istesem hepisi de “sabret!” demekteler.
Halbu ki benim Sabır Sermayemin harmanını muhaBBet Ateşi yakalı çok oldu Taptuk Baba Ocağında hayy DOST!..


Muhabbetin Muhammedi edeb olduğu gerçeğini perçinleyen Yunus Baba:


Yunus bak niredesin
Ne yirde ne göktesin
Bekle edeb perdesin
Gel imdi gel tapu kıl!...


Can Yunus bakar mısın neredesin, ne yerde ne de göklerdesin,
ERENler Kapısında EDeB Perdesini aralama-sıyırma-yırtma,
Ve de İtâat et, boyun eğ ve yüceltip saygı göster!

Öğretisine öğüt vermeyi ve almayı esas olan halkına Hakk’ın hizmetçisi Yunus Emre Hazretleri:


Kime gerek çok bile ol gerek öğüt ala
Menzile irsem diyen belürsin hazin hazin


Bu AŞK Yolunda kim diyorsa ki “çok Bileyim!” o zaman en doğru yapacağı iş, “öğüt almalı ve tutmaktır”
MuhaMMedî Menzile Ermek dileyen bu YOLU BİLip, BuLup boynu büküp kalenderce garipçe hüzünle çıkar ortaya ve ve YOL, YOLcu, YOLdaş ve YOLlukla yol alır inşae ALLAH!


Gönül gerçeği olan Muhammedî Nûr ve Şûurda İlâh Buluşmayı amaç edinen,
AŞKullah ahlâkıyla sadece sevgiyi sınırsız sayan Yunus Emre Hazretleri,
Âşıkların Söz-Sohbet-Zevk ve Hazzlarında “BiLe BiZ” olmağı bilir bildirir ve zaten yaşamıştır ve yaşamaktadır da İnşâallah:


Şirin hulklar eylegil tatlı sözler söylegil
Sohbetlerde Yunus’ı hergiz unutmalar!...


AŞK YOLU yolcuları onlar ki “BiLe BiZ” de;
Tatlı, Sevimli, Cana yakın ahlâklarıyla-işleriyle, tatlı sözler söylerler-söylemeliler,
Sırr Sohbetlerinde Yunus EMremizi asla unutmayalar!..



Az söz er yüküdür, çok söz hayvan yüküdür
Bilire bir söz yeter, sende güher var ise…


Az söz Erenlerin harcı ve taşıyacağı melekedir.
Çok söz ise eser yüklü eşeklerin yüküdür.
Söz DUYana-Uyana bir tek söz yeter eğer ki sende anlayış kabiliyeti cevheri madeni varsa..



Ne hacet kim karayı ak üstüne yazarım
Dört kitabın mânasın bellidir bir elifte…


Ne gerek ve ihtiyaç var ki ak kağıda kara yazıyla 4 kitabı yazmama!
Bir tek “ELİF” çekilse 4 kitabın mânâsı açık seçik anlaşılır ki,
ALLAH celle celâluhu..



Yolum Sana oldu durak
Sabakın söyleyendir Hakk
Yunus Emre’m dilinde
Hakk olup dile düşe geldim…


Yolum Senin değişmeyen yolun olunca,
Söylediğini söyleyen söz arkadaşın aynı dersi okuyan ikincin-batınından HAKK ALLAH celle celâluhuolur.
İşte Yunus Emremde bu hali yaşayınca Halkın diline düşerek ömrünü yaşadı hamdolsun..
Resim
Kullanıcı avatarı
kulihvani
Site Admin
Site Admin
Mesajlar: 12868
Kayıt: 02 Eki 2006, 02:00

Re: YUNUS EMRE (ks) KİMDİR?.

Mesaj gönderen kulihvani »

Resim

YUNUS EMRENİN KİMLİĞİ ve KİŞİLİĞİ

Latif YILDIZ


1240-1322
Bilinebilen tarih bu…
Yunus Emre Hazretleri’nin maddî kimliğinden ötede ve bize kadar gelip ileri gidecek olan mânevi kişiliği önemlidir.
Ancak yaşadığı çağın her türlü özelliklerinin bilinmesi buyurduklarını anlayış açısından gereklidir.


XIII yüz yılda Anadolu’da ve halkın sırtında bir ateş ocağı yanarken ve yakarken, yüreğinde de bir AŞK Ocağı tütmeye başlamıştı.
Parçalandı sanılan ana toprakta, kökten ve daha taze kurulan Türkmen Beylikleri:

Eşref Oğulları :
Beyşehir-Seydişehir-Gurgurum
Hamid Oğulları : Isparta-Burdur-Antalya
Menteşe Oğulları : Muğla
İnanç Oğulları : Denizli
Germiyan Oğulları : Kütahya
Osman Oğulları : Söğüt civarında idi.

Baba yurdumuzdan Ana yurdumuza dalga dalga gelen Horasan Erenleri, Gazi ve Velî oluşun önderleriydi..
Yunus Emre Hazretlerinin ataları da bunlardan birisi idi…

Horasan’dan dervişleriyle birlikte gelen Şeyh Hacı İsmail Lârende-Karaman kazasına bağlı kendi adıyla anılan bir köy kurmuştur.

(Prof. Dr. Ömer Lütfi Barkan; Kolonizatör Türk Dervişleri. Vakıflar Dergisi, sayı II-Ankara 1942 shf. 279-386)

Şeyh Hacı İsmail’in oğlu Musa Paşa burada bir zâviye yaptırmıştır. Bu cemâatten olan Yunus Emre ise bu mezrayı Karaman oğlu İbrahim Bey’den satın almıştır.
Vergilerden muaf olup öşürleri de bu zâviyede sarf edilmiştir.

Bektaşi geleneğindeyse Yunus Emre Sivrihisar kazasına bağlı Sarıköy’ lüdür.

Aslında her evde yaşayan bir Yunus ya da Emre isimli oğul vardır. Her yürekte ise türbesi sevgi hâlindedir.
Benim de bir oğlum ve bir torunum Emre isimlidir.

Anadolu’da pek çok köy civarında Yunus Emre Türbesi vardır. Onlara:

“Yunus Emre Eskişehir Sarıköy’de Hakk’a yürümüş!” derseniz hep aynı cevabı alırsınız:
Bizim Yunus burada!
Hepsi de bir Yunus Bizim Yunus…

Anadolu’da on yerde Yunus Emre’ye izafe edilen mezar-türbe meşhur olanlarıdır.
Bu mezarların hepsi de köydedir ki, Yunus Emre Hazretleri bir köy insanı olup Rıza Rençberliği yaptığı kesindir.

“Gelenek Edebiyatı”nda yer-yurttan ziyâde toplumun ortak görüş ve yaşamı olan sosyal durumu önemlidir.
Zâten bu türlü Horasan Erleri olan ahi, derviş ve şeyhler dâima boş ve ıssız bir dağ başını mekan tutup imar edip emekleriyle geçinip çevre halka da ikramda bulunmuşlardır.
Alt yapı ve üst yapı olarak, toprak ve insanı bilmişlerdir.
Adalet ve merhamet içinde sevgi ve barışın eğemen olduğu köy hayatında temiz gönüllü pak ahlâklı çalışkan insanları esas almışlardır.

Hakk Eren Yunus Emre Hazretleri;
Bedensel rahatlık ve zenginlik içinde umutsuz uyuşukluğu ve aldırmazlığı yererken şûurlu yoksulluğu tercih eder:


Kemdürür yoksullukdan niçelerün varlığı
Bunca varlık var iken gitmez gönül darlığı…

El emeği ve alın teriyle çalışarak kazanmayı, seçilmiş Resûllerin gerçek işi bilir ve bildirir:

Süleyman zenbil ördi
Kendi emeğin yirdi
Anun ile buldular
Anlar berhudârlugı…

Erenler Yolun izleyen Çile Dervişlerine:

Dünyadan gönlüni çeke
Eliyile arpa eke
Ununa yarı kül kata
Güneşde kurutmak gerek…

Kültür ve medeniyetin taşınmasında, değişiminde ve gelişiminde çok önemli görev gören Horasan Erenleri, Türklerin Anadolu’ya ve Rumeli’ye gelişinde ve yerleşmesinde de baş rolde olmuşlardır.
Dünya ve insan görüşünde madde ile mânâ arakesitine yaşanması gereken ve kolay olan diri bir ahlâk sistemi inşa’ etmişlerdir.
Anadolu anamızın iki ayağından birinin adı Gazi diğeri Velîdir.
İkisi de Anadolu insanına sevdâlı ve hizmetçidir.
Gazi ülkeler fethederken Velî de o ülkelere hakkı ve hayrı taşımışlar ve yetiştirmişlerdir.
Resim
Kullanıcı avatarı
kulihvani
Site Admin
Site Admin
Mesajlar: 12868
Kayıt: 02 Eki 2006, 02:00

Re: YUNUS EMRE (ks) KİMDİR?.

Mesaj gönderen kulihvani »

Yunus Emre Hazretleri;
Konya ya da bAŞKa bir şehirde okumuş aydın birisi olmakla beraber, menşe’i- yetiştiği ve tercih ettiği yer olarak dâima köy ve bozkırlardaki göçebe Türkmen hayatı içindedir…
O denli ki gafilleri uyarmak için uğradığı şehir hayatından ve sırtı berk-karnı tok insanların hallerinden şikayetini şöyle dile getirir:

Bu dünyenin meseli bir ulu şara benzer


Kasdum budur şehre girem feryad u figan koparam
Yine dönüben korkaram işide düşmen ünimi…


Bu dünya sanki büyük bir şehre benzemekte.
Benim kasdım-arzum ise bağırıp çağırarak halkı hakka uyandırayım, ancak ne varki korkum sesimden düşmanlar uyanıp beni kovar da insanları yine uyutarak köle ederler.



Herifler cümlesi tâata meşgul
Olupdur cümlesi sultanına kul…


Ferah oldı bular kayguları yok
Eğinleri bütün karınları tok…


Bu heriflerin tümüne bakıyorsun sanki, ALLAH celle celâluhu ya itaat ettiklerini demekteler oysa bunlar kulu oldukları ALLAH celle celâluhu nun kulları olan dünya sultanlarına hizmettedirler.
Onlar dünayalıklarını edindikleri bu adamların kapısına yerleştiyse sevinç duyar hiçbir dünya-ahret tasası kalmaz sırtları berk karınları tok olsun yeter.


Esas hayvanların, köylülere hizmet eden yaratıklar değil bilakis AŞKtan ve nasihatten nasibi olmayan ihtiraslı anlayışsızlar olduğunu:


Dost döşeğine geçemez at u katır yahut deve
Işksız âdem hayvan olur, hayvan ögüt bilür değül…


Dost meclisine girip de sohbet sedirine oturamaz at, katır veya deve tabiatlılar,
Çünkü AŞKsız insan hayvandır ve hayavan ise öğüt verdin diye alacak değildir.


İşbu sözüm anlamayan aydam sana beye benzer
Hayvandurur anun gibi tağda yürür süri süri…


Şu açık-seçik sözlerimi anlamayan adamı tanıtayım sana ki;
Görünüşü Beye benzer ancak dağlarda onun gibi sürü sürü hayvanlar gezip dolaşmaktalar.



Onun içindir ki Yunus Emre Baba;
Dervişi, nefsî hevâ, heves ve ihtiraslarında ebedîyen kurtuluşu için AŞK Ateşine çağırır:


Bir bağ ki viran ola, içi dikenle dola
Ayıtlamak neylesin od ile yanmayınca..


Bir bağ düşün ki, virane harab olmuş, içini ayrık-dikenler sarmış,
Ayıtlayıp bağı bun parazit bitkilerden kurtarmak nasıl olacak ki illâ ateşe verip yakmadıkça..


Isılık u yabanda od mı bulunur anda
Kavı taşı çakmağı bir yerde olamayınca…


Şu ıssızı ve yaban yerde ateş nerden olacak, çakmaktaşı tutuşturucu kavı birlikte olmayınca..
Aşka hazır bir nefs ve ilahî aşk ateşi bir kâmil elinden alev alacaktır..



Bu Ateş Harmanı yerinde âşığın naz-niyaz nefesine ney olacak kemâlât kamışı da kendisidir.
Gül bağı da bülbülü de kendisidir:


Âşıkun gözi yaşı hem göl ola
Ayagından saz bitüp kamışlana


Âşık öyle ki gözünün yaşı akıp birikip göl oa ve o gölden taşan su ayağında sazlıklar oluşup AŞK Neyi kamışları yetişe ve her nefsin kendi kamışından Kâmili Neyler yapıp neyzeni de kendisinden ederek Özündeki Hakikat-ı MuhaMMediyyesini DUYura da Uya bile ilahî Hükme..

Cümle şâir dost bağçesi bülbülü
Yunus Emre arada dürraclana…


Benden başka bütün Âşuk Şairler DOST Bahçesinin Bülbülleridirler.
Yunus Emre ise aralarında Turaç Kuşu gibi gezinmekteyim

Kemâlât kamışını göz yaşıyla sulayan âşıklar birlik bülbülleri derken,
Kendisini Anadolu’muzun kekliğe benzer erkeği rengarenk Turaç kuşuna benzeterek Tevhid Tüccârlığının değil, Tevhid Türaçlığı’nın farkını buyurmaktadır…
Resim
Kullanıcı avatarı
kulihvani
Site Admin
Site Admin
Mesajlar: 12868
Kayıt: 02 Eki 2006, 02:00

Re: YUNUS EMRE (ks) KİMDİR?.

Mesaj gönderen kulihvani »

ResimYUNUS EMRE GÜL BAĞI…

Erenler erdeminin ulu ustası Yunus Emre kaddesallâhu sırrahu Hazretleri ALLAH’a ve toprağa güvenen Anadolu köylüsü ağzıyla:

Miskin Yunus Erenlere tekebbür olma toprak ol!
Topraktan biter küllîsi, gülistan toprak bana…


Ben şahsen Hasan Dağı'nın yaylalarında gezerken Yunus Emre’mizi içimizde yaşamakta olan bir Eren Koca gibi bulurum dağ güllerinin arasında…
AŞKın, güzelliğin, yumuşaklığın ve en içten koku verişin temsilcisi saydığı gül dağlarında…


Gül ü reyhan kokusu âşık ile mâşukdur
Âşıkın mâşukası hiç önünden gitmeye..


AŞKın ocağı Kâmil İnsan-Hizmetçi Şeyh’in yurdunu Gül bağı bilen Koca Yunus:

Varam ol dosta kul olam
Hem açıluben gül olam
Hem ötüben bülbül olam
Durağım Gülistan ola…


İrenler sohbetünde deste kızıl gül idim…

Dostın yüzi gül bana
Âşıkam bülbül ana
Kaykımazam dört yana
Çün buldum ışk erini…


Hiç batmayan İlâhî AŞK güneşinin ülkesi olan gönlünün sırr sembolü gül bağıdır:

Gel varalum bizim ile kim giresin bağçelere
Dâyim öter bülbüllerüm gülistânım solmaz benüm…

Bizim ilin bağçeleri dâyim tâzedür gülleri
Ma’mûredürür bostanım ağyâr gülüm üzmez benüm…

Yıl on iki ay bu ışk güli od içinde bitüpdürür
Yandugumca artar kokum devrüm geçüp solmaz benüm…


Aydur Yunus yâr kulıyam
Dost bağçesi bülbülüyem
Söyleyeyin şimden girü
Gülzârıma irdüm bu gün..


Sevginin, sulh-barış içinde yaşayacağına inanan Yunus Emre:

Diken olma gül ol eren yolunda
Diken olur isen oda yanasın..


Sen güli göririken dikene sunma elin…

Dostluk, eşitlik, barış, adâlet, merhâmet ve muhabbeti esas alan Yunus Emre Hazretleri, materyalist-maddeci görüşlere dînî elbise giydirenlere karşı dâima herkesin kendi özünde ve aslı olan Muhammedî oluş şûuruna uygun bir gül bağı kurmasını, korumasını ve bAŞKasının bağına bahçesine atlamamayı öğütler:

Kimse bağına girmegil, kimse gülüni dirmegil
Var kendi mâşukın ile bağçede ol alış yüri…



Sevgi ve barış birliği olan âhî ahlâkında Erenlerin Yolu doğruluk olup Dost’a-HAKK’a çıkar.
Bu yolun başı ve sonu ise her insanın kalbinin iki ucundaki Rahman ve Rahîm kapılarıdır…


İstemegil HAKK’ı ırak
Gönüldedür HAKK’a durak..


Ben bunda seyrider iken aceb sırra irdüm ahî
Bir siz dahı sizde görin dostı bende gördüm ahî…



Yunus Emre Hazretlerinin gönlünün de tüm Erenlerin gönlü gibi gül bağı olduğu gerçeğini yaşamak için AŞK abdestinizi alarak gezmeye, görmeye ve istediğiniz kadar dermeye dâvet ediyoruz inşâllah.
Risâletu’n-Nushiyye mesnevîsini ve Dîvânını;
Eski yazmalardaki yaşadığı çağın dilindeki halk şivesi ve dînî kelimeleri elimizden geldiğince açıklayarak gençlerimizin ilim-edeb irfânına hasbî hizmeti yapmaya ve sitemizde okumak için yayınlamaya çaba sarf edeceğiz İn şâe ALLAH..

Yunus Emre Babamızın rûhu şâd olsun Nûrullah’la ve Nûr-u Mim’le dolsun!..

Elden gönülden geldiğince DİVAN-ŞİİRlerini gençlerimizin Anlamalarına sunmaya çalışacağım in şâe ALLAH…


Resim

ResimEs-selâmu aleykum ve rahmetullâhi ve berekâtuhu.

Es-selâtu ve's-selâmu aleyke Ya Rasûlullah '' Allâhumme salli ve sellim ve bârik alâ seyyidinâ Muhammedin
Abdike ve
Nebiyyike ve
Rasûlike ve
Nebiyyi'l- Ummiyi ve alâ âlihi, ehl-i beytihi ve's-sahbihi ve ummetihi...''

Dâimen ebeden İn şâe ALLAH.
Subhâneke Allâhumme ve bihamdike eşhedu en Lâ ilâhe illâ ente vahdeke la şerîke leke estağfiruke ve etûbu ileyke.
Ve'l-hamdu li'llâhi RABBi'l-Âlemîn.


MuhaMMedi MuHABBEtleriMle!....

Resim
Resim
Kullanıcı avatarı
Ahmed
Admin
Admin
Mesajlar: 1128
Kayıt: 27 Şub 2010, 02:00

Re: YUNUS EMRE (ks) KİMDİR?.

Mesaj gönderen Ahmed »

kulihvani yazdı:Yunus Emre Hazretleri gerçek DERVİŞliğe ve Muhammedî Melâmete ULAŞanın bu Âlemde misafir ve garip olduğunu, ün ve post peşinde olamadığını bildirir:

Acep şu yerde var mı ola
Şöyle garip bencileyin
Bağrı başlı gözü yaşlı
Şöyle garip bencileyin


Geçici, İzafi, eğreti ve gölge bir hayat Misafirliği ve seyyahlığı içinde, ASL Olan SILAdan ayrılık içinde Gurbet gibi hızla dönen Dünyada..
Bağrımda gerçeği bilme yarası ve gözümde Sînemin Acı SU-yu ile gurbet garibiyim..



Gezerim Rum ile Şamı
Yukarı illeri kamu
Çok aradım uçmak tamu
Şöyle garip bencileyin.


Kamu: tümünü.
Uçmak: Cennet.
Tamu: Cehennem.


]Yersiz yurtsuz rüzgar gibi, gâh Rum İllerini Balkanları, Anadoluyu, gâh Arap Diyarını Haleb’i Şam’ı ve Daha yukarı diyarları gezer dururum...
İçimdeki OL-AN ise herkesin Kaçtığı CeHeNNeM ile Koştuğu CeNNeT nerde acaba diye aradım durdum gurbette, ASL-ımdan ötede ve koşuşturan insancıklar arasında garib garib..



Kimseler garip olmasın
Hasret oduna yanmasın
Hocam, kimseler ölmesin
Şöyle garip bencileyin…


Od: Ateş.

Kimseler de BEN gibi garip olmasın, gurbette hasret ateşine yanmasın ve hele hele kimsesiz olarak yapayalnız ölmesin şu gurbet illerde..
Şu âlemde benim gibi İÇ-indekini YAŞAyAN bir garip var mıdır acep?



Söyler dilim ağlar gözüm
Gariplere göynür özüm
Meğer ki gökte yıldızım
Şöyle garip bencileyin


Göynür: yanar, gevrer.

İçimdeki İlahî AŞK volkanı patladıkça dilim derdin der gözümden AŞKullah fışkırır..
Benim gibi Âşık Gariblerin halin bilirim de Özüm yanar hallerimize..
Sanki göklerdeki yalnız yıldızlar gibi garib kalmışım Özümdeki Çölde..



Nice bu derd ile yanam
Ecel ere bir gün ölem
Meğer ki sinimde bulam
Şöyle garip bencileyin


Sin: Mezar.

Bilmem ki daha ne kadar bu AŞK ve Hasret derdiyle yanarım,
Sanırım ecelim gelene kadar çilelerimi sürüklerim..
Benim gibi AŞK Çilesi çeken garipleri belki de mezarda bulacağım kim bilir!..



Bir garip ölmüş diyeler
Üç günden sonra duyalar
Soğuk su ile yuyalar
Şöyle garip bencileyin


Yuyalar: yıkayalar.

Sultan Sofrasına oturmadan, HALK İÇİnde HAKK ALLAH celle celâlihu ile dağdan dağa köyden köye dolaşıp ÂŞIKLAMalarımı çağırırken ölür kalırsam bir köşede..
Belki de üç gün sonra bir çoban, çoluk-çocuk bulur da soğuk SU ile yurlar dinmiş bedenimi, gariblere yakışırcasına yapayalnız kimsesiz ve SeSsizce gömerler toprağıma…



Hey Emre'm Yunus biçâre
Bulunmaz derdine çâre
Var imdi gez şardan şara
Şöyle garip bencileyin


Şar (a, t): "Şehr"den bozma. Şe¬hir.

HaYYY Emrem Yunusum Çâresizim!
Derdinin çâresi derdi verende, yolculuğun ise O’nadır ve çâresi burada bulunamaz!
Ne çâreki YOL Yokuşta bu Dünyadasın İlden İle Ömrün tüket gez Garip Garip BENcileyin Huuuu!..

[BBvideo 425,350][/BBvideo]
***"En Kötü KÖRlük, gÖZünü GÖRmeyiştir!.." Kul İhvani
Cevapla

“►Allah Dostları Divan Şerhleri◄” sayfasına dön